برگزاری جشن های آئینی مورد حمایت دولت تدبیر و امید است

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 12 بهمن 1392

file_41597

معاون سیاسی – اجتماعی و امنیتی استاندار یزد گفت: برگزاری جشن های آئینی و باستانی همچون جشن سده در استان مورد حمایت دولت تدبیر و امید است.
محمد علی طالبی روز پنجشنبه در حاشیه نشست خبری مسئولان کمیته های دهه فجر و در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از جشن های هموطنان زرتشتی از جشن های ایرانی است و به اسم جشن زرتشتیان شناخته می شود .
وی ادامه داد: باید این نگاه عوض شود و بر اساس اعتقادات و ارزش های دینی و اسلامی خودمان از پتانسیل های جشن های باستانی در جهت نشاط بخشی به جامعه تلاش کنیم .
معاون سیاسی – امنیتی استاندار یزد در پاسخ به این سئوال که گفته می شود مجموعه دولت تدبیر و امید با برگزاری جشن سده در شهرستان تفت مخالفت کرده است ، گفت: جشن سده به مدت 10 سال است که در روستای چم شهرستان تفت برگزار می شده و فقط سال گذشته در مکان دیگری برگزار شد که ما درخواست کردیم امسال در همان روستای چم برگزار شود .
طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه روستای چم فضای کاملا باز است و برنامه ریزی برگزاری مراسم بسیار مشکل است و تامین امنیت و فراهم کردن امکانات برای مردم تقریبا غیرممکن به نظر می رسید لذا مخالفت هایی وجود داشت .
وی ادامه داد: تاکید کردیم که با نگاه مثبت به این مسأله نگریسته شده و مجوز لازم صادر شد تا در همان محل قبلی جشن سده برگزار شود مشروط به اینکه تعهداتی که انجمن زرتشتیان داشته، اجرا شود .
معاون سیاسی – اجتماعی و امنیتی استاندار یزد افزود: انجمن زرتشتیان به صورت مکتوب به مسئولان شهرستان تفت اعلام کردند که با توجه به زمان باقی مانده امکان اجرای تعهدات نیست و عدم تمایل خود را برای برگزاری جشن سده اعلام کردند .
طالبی ادامه داد: اینجانب شخصا با مسئولان محلی زرتشتیان صحبت کردم و عدم تمایل این انجمن به برگزاری جشن سده مورد اطمینان کامل اینجانب است .
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار یزد گفت: امیدواریم سال آینده با کمک هم ، امکانات مورد نیاز فراهم شود و جشن سده به نحو شایسته انجام شود .
وی تأکید کرد: هیچ ممنوعیتی از ناحیه دولت نیست و عدم تمایل انجمن زرتشتان دلیل عدم برگزاری جشن سده در روستای چم تفت است.
این مقام مسئول اظهار داشت: جشن سده فقط در این محل برگزار نمی شود و در بسیاری از مکان های متعلق به زرتشتیان این جشن برگزار می شود و فقط در روستای چم ، چون فضا باز بود نیاز به مجوز داشت ولی در بقیه مراسم ها نیاز به مجوز نبوده و هیچ مانعی نداشته و برگزار می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
همشهري این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 12 بهمن 1392 - 10:47 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آفرين . كار بسيار خوبي است .

(( روحاني متشكريم ))

You cannot copy content of this page