یا باید به خواسته‌‌های کارگران پاسخ داده شود یا باید آن‌ها را اقناع کرد؛ راه دیگری وجود ندارد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 13 بهمن 1392

هم‌زمان با بازداشت ۸ کارگر دیگر طی سه روز گذشته و رسیدن شمار کارگران بازداشتی معدن چادرملو به ۲۸ نفر، نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی از بازداشت کارگران این معدن انتقاد کرد.

نماینده یزد با انتقاد از مسئولان دولتی و قضایی شهرستان اردکان، از بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از دلیل بازداشت کارگران معدن چادرملو خبر داد و به ایلنا گفت: برخورد با بحران کارگری معدن چادرملو بدون توجه به مطالبات کارگران معترض غیرقابل قبول است.

 

وی ادامه داد: مطالبات کارگران معترض باید بررسی شود و پس از آن، یا باید به خواسته‌‌هایشان پاسخ داده شود یا باید آن‌ها را اقناع کرد؛ راه دیگری وجود ندارد.

 

جوکار تصریح کرد: رضایت کارگران از شرایط کار و انگیزه آن‌ها برای ادامه تولید مهم است و اگر مدیران واحد تولیدی به زور و اجبار متوسل شوند، بازده کاری کارگران به تناسب پایین می‌آید.

 

این نماینده مجلس نهم در ادامه با انتقاد از برخورد امنیتی با اعتراضات صنفی کارگران معدن چادرملو، گفت: کار در معادن سخت و طاقت فرساست و کارگران معادن فشار زیادی متحمل می‌شوند، بنابراین باید به خواسته‌های صنفی آن‌ها رسیدگی کرد.

 

وی در خصوص شائبه ارتباطات گسترده کارفرما با مسئولان نهادهای دولتی و نظارتی شهرستان اردکان، عنوان کرد: مسئولان باید توجه بیشتری به مطالبات کارگران معدن چادرملو داشته باشند تا خدایی نکرده به زد و بند با کارفرما متهم نشوند.

 

جوکار ادامه داد: کارگر و کارفرما باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشند و اگر کارفرما در نقش ارباب و کارگر در نقش رعیت ظاهر شود، کارگران و در ‌‌نهایت تولید به شدت ضربه می‌بینند.

 

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اعتراض کارگران به اخراج «بهرام حسنی‌نژاد»، دبیر انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (پیمانکار نیروی انسانی معدن چادرملو)، اظهار داشت: شرایط قراردادهای کاری کارگران، امنیت شغلی آن‌ها را تضمین نمی‌کند. در برخی موارد دیده شده است که با کارگری قرارداد ۷ روزه بسته‌اند. برخی از کارفرمایان انسان‌های شریفی هستند و با کارگران برخوردی انسانی دارند اما برخی از کارفرمایان بدون توجه به روح قانون با کارگران برخوردهای سخت و تنش آمیز می‌کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page