روند تولید و بارگیری سنگ آهن از چادرملو ازسر گرفته شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 14 بهمن 1392

یزد – ایرنا – معاون سیاسی – امنیتی واجتماعی استاندار یزد گفت : با پیگیری های صورت گرفته مشکلات کارگران چادرملو حل شده و با همکاری کارگران زحمتکش معدن، روند تولید و بارگیری سنگ آهن از این معدن ازسر گرفته شد .
[روند تولید و بارگیری سنگ آهن از چادرملو ازسر گرفته شد]

دکتر محمدعلی طالبی یکشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه داستان اعتصاب چادرملو از چند جنبه قابل بحث است، اظهار داشت : اول رسیدگی به حقوق قانونی کارگران معدن که باید در جای خود مورد پیگیری قرار گیرد که بر این نکته تاکید داریم تا علاوه بر کارهایی که انجام شده، تمهیداتی نیز برای توجه کامل به خواسته های قانونی کارگران اندیشیده شود.

وی افزود: نکته دوم به اعتراض کارگران به اخراج دبیر انجمن صنفی بر می گردد، گرچه این موضوع در فرآیندی قانونی اتفاق افتاده اما همین قانون، راه اعتراض و تجدید نظر را برای تصمیمات هیأت تشخیص مشخص نموده لذا هر اقدامی در خصوص این رای باید در چارچوب راهکارهای قانونی صورت گیرد .

معاون سیاسی – امنیتی واجتماعی استاندار یزد ادامه داد: نکته سوم به آثار زیانبار توقف تولید در جنبه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مربوط می شود. روزانه صدها میلیون تومان فقط ضرر بیت المال کشور از تعطیلی معدن است. این رقم به جز زیانی است که معدن، شرکت های پیمانکاری و وابسته و مهمتر از همه خود کارگران متحمل می شوند.

طالبی تأکید کرد: تداوم چنین وضعیتی، هزینه های سیاسی و امنیتی و اجتماعی را افزایش داده و مشکلات روانی زیادی را بویژه در بین خانواده های کارگران ایجاد می کند بنابر این با پیگیری های صورت گرفته و مدیریتی که بر جنبه های مختلف موضوع صورت گرفت و با همکاری کارگران زحمتکش معدن، روند تولید و بارگیری سنگ آهن از چادرملو آغاز شده است .

وی در پایان خاطرنشان کرد:همچنین به یمن ایام دهه مبارک فجر و با هماهنگی های صورت گرفته بین مقامات سیاسی و قضایی شهرستان، قرار وثیقه افراد بازداشتی به قرار کفالت تبدیل شد و لذا در حال حاضر مشکلی در خصوص آزادی افراد موصوف وجود ندارد .

کارگران شرکت پیمانکاری آسفالت طوس مستقر در معدن چادرملو اردکان که چندی قبل به کمبود حقوق خود اعتراض کردند بعد از آنکه مطالبات صنفی کارگران مبنی بر پیروی شرکت آسفالت طوس (پیمانکار نیروی انسانی معدن چادرملو) از طرح طبقه بندی مشاغل شرکت سنگ آهن چادرملو ( پیمان دهنده ) اجرا شد به کار خود بازگشتند .

از روز سه شنبه هفته گذشته و در پی کاهش پاداش تولید و تأیید حکم اخراج دبیر نهاد کارگری این معدن (انجمن صنفی کارگران شرکت پیمانکاری آسفالت طوس) که نهایتا روز یکشنبه هفته گذشته ( 6 بهمن ماه ) از سوی هیات تشخیص اداره کار شهرستان اردکان تایید شد دور جدید اعتراضات صنفی خود را آغازکردند که در پی آن تعدادی ازکارگران بازداشت شدند .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page