پیش از انقلاب بسیاری از شهرهای ایران از برق و آب لوله کشی محروم بودند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
جمعه - 18 بهمن 1392

امام جمعه بافق بااشاره به هزینه 100 میلیون دلاری جشن 2 هزار و پانصد ساله و در آمد 4 میلیون بشکه ای رژیم شاه سابق، بیان کرد: در همان مقطع بسیاری از شهرهای ایران از برق و آب آشامیدنی لوله کشی محروم بودند.

3

حجت الاسلام سیدجوادسلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، اظهارکرد: در روایتی از این بزرگوار نقل شده که انسان مومن نباید از کسی خواهش نماید که باعث ذلت و خواریش شده و جایگاهش را در مقابل خواسته ها کوچک نماید.

امام جمعه بافق، با اشاره به جمعیت 35 میلیونی ایران پیش از انقلاب و  مقایسه فروش نفت با رژیم سابق، عنوان کرد: فروش نفت در آن مقطع 4 میلیون بشکه بوده و الان پس از 30 و اندی سال این رقم کمی بیش از 2 میلیون بشکه که میزان 950 هزار بشکه به فروش  رسیده و بقیه به مصرف داخلی می رسد.

وی با اشاره به فساد مالی، اخلاقی و وطن فروشی نظام پهلوی، ادامه داد: سالیانه 2 میلیارد دلار از درآمد نفت به حساب خاندان پهلوی ریخته می شد.

وی با اشاره به تشکیل بنیادپهلوی در سال 1337، افزود: تمام کارخانه ها، صنایع معدنی، ساختمان سازی، اتوموبیل سازی، بیمه ای و بانک ها و 23 هتل در آمدزا، و همچنین 25 واحد کشت و صنعت و 10 کارخانه سیمان، سالیانه 3 میلیارد درآمدشان را به حساب این بنیاد که در اختیار خاندان پهلوی بود واریز می گردید.

وی بااشاره به هزینه 100 میلیون دلاری جشن 2 هزار و پانصد ساله و در آمد 4 میلیون بشکه ای رژیم شاه سابق، بیان کرد: در همان مقطع بسیاری از شهرهای ایران از برق و آب آشامیدنی لوله کشی محروم بودند ولی اکنون تمام نقاط کشور دارای برق و آب آشامیدنی هستند.

وی، خاطرنشان کرد: مخالفین شاه نیز  به عناوین مختلف سرکوب گردید و بعدها با تشکیل سازمان امنیت ساواک شدیدترین برخوردها و شنکنجه ها برای مخالفین اعمال می گردید.

سلیمانی، واگذاری برخی نقاط و سرمایه های ایران به بیگانگان را از دیگر خیانت های رژیم پهلوی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) با دیدن این واقعیت ها برای مبارزه با شاه اقدام کرد و خوشبختانه اکنون نظام اسلامی و مسئولین در خدمت مردم هستند.

امام جمعه بافق، با اشاره به صحبت های اخیر وزیر امور خارجه امریکا، عنوان کرد: گرچه 35 سال گذشته این حرف ها زده شده ولی برای نشان دادن پشتوانه مردمی از نظام و ولایت فقیه و خنثی کردن حرف های یاوه وزیر امورخارجه امریکا همه حضور پرشوری در راهپیمایی 22 بهمن داشته باشیم.

گرامیداشت سالروز بیعت همافران با امام(ره) و شکست حکومت نظامی، تسلیت درگذشت حضرت معصومه(س) از دیگر مسایل بیان شده در نماز جمعه این هفته بافق بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
سلیم خان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 18 بهمن 1392 - 11:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای باهنر فرمودند که در بسیاری از روستاها اینترنت پر سرعت از ما می خواهند ولی ما مردم شهرستان بافق هنوز در پی گازیم.
ما بافقی ها در هر زمانی چند پله عقب بودیم و به خاطر مسئولین محافظه کارمان است.

You cannot copy content of this page