تلاش امام جمعه بافق در ارتقاء کمی و کیفی حوزه های علمیه و دانشگاههای بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 24 بهمن 1392

با پیگیری و همت مسؤل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بافق نشست صمیمی اصحاب رسانه با امام جمعه این شهربرگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد سلیمانی  در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بافق، حضور مردم بافق در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را بسیار خوب و گسترده‌تر از سال‌های قبل دانست‌ و اظهار کرد: وظیفه روحانیت اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی، و مبارزه با بدعت‌ها و سنت‌های غلطی که در بعضی از مقاطع رایج می‌‌‌‌‌‌شود، است.

MTB_00451-300x200

امام جمعه بافق پاسخ دادن به شبهات را از دیگر وظایف روحانیت دانست و افزود:  یک روحانی باید برای ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی تلاش کند تا بتواند جوابگوی خواسته‌های نسل جوان باشد.

وی اضافه کرد: پس از انتصاب بنده مدرسه علمیه‌ای که توسط مرحوم آیت‌الله میرغنی‌زاده ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته بود را با هماهنگی انجام شده تحویل گرفتم.

امام جمعه بافق با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تجهیز و مناسب‌سازی این مکان، عنوان کرد: هماهنگی‌هایی با حوزه علمیه قم برای کد‌دار‌شدن و تبدیل این فضا به حوزه علمیه انجام شد.

حجت‌الاسلام سلیمانی افزود: حوزه علمیه برادران بافق نزدیک به 12 سال فعالیت کرده و تعدادی از طلاب قبلی اکنون در یزد و قم مشغول تحصیل هستند و در حال حاضر نیز نزدیک به 60 طلبه به تحصیل اشتغال دارند.

وی با اشاره به استقبال خوب خواهران برای تحصیل در حوزه علمیه بافق، بیان کرد: به همین دلیل زمینی جنب دانشگاه پیام نور تهیه و با هزینه‌ای حدود 11 میلیارد ریال نزدیک در فضایی به وسعت 1800 متر ساختمان این حوزه احداث شد.

MTB_0002

وی افزود: بخشی از اعتبار ساخت این حوزه علمیه از قم و نزدیک به نیمی از این هزینه‌ها نیز از مجموعه شهرستان تامین شده است.

MTB_0100

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به شرکت پرشور و روزافزون مردم بافق در نماز جمعه، عنوان کرد: بدین خاطر طرح توسعه مسجد جامع بافق در دستور کار قرار گرفت و با احداث ساختمان جدید زیربنای این مکان مذهبی از 900 متر فعلی به 2 هزار و 100 متر افزایش می‌یابد.

وی افزود: تا کنون بیش از 10 میلیارد ریال در این طرح هزینه شده و طبق برآورد صورت گرفته، تا اتمام این طرح نزدیک به 30 میلیارد ریال نیاز است.

امام جمعه بافق گزیده‌ای از همکاری‌های انجام شده با دانشگاه‌های شهرستان را نیز برشمرد و عنوان کرد: تمام این تلاش و کوشش‌‌ها برای این است که نسل جوان ما اعم از پسران و دختران از نظر آگاهی‌های دینی ارتقا و بتوانند به جامعه خدمت کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page