هشدارباش قابل تامل یک فردایی به رسانه های استان

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
شنبه - 26 بهمن 1392

بنام خدا
سردبیران محترم سایت ها ،روزنامه ها و وبلاگهای خبری دارالعباده یزد
سلام علیکم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ”مائده ،8″
اي كسانيكه ايمان آورده ايد، بخاطر خدا قسط را بر پا داريد و شهادت به عدل بدهيد و دشمني با گروهي شما را به انحراف از حق نكشاند،عدالت ورزید كه آن به تقوي نزديكتر است و از خدا بترسيد كه خدا از آنچه مي كنيد باخبراست
احتراما” ، ضمن تشکر از زحماتی که تا کنون در راستای اطلاع رسانی  و تنویر افکار عمومی کشیده اید و قطعا اگر برای رضای خدا بوده است در درگاه حضرت احدیت ماجور خواهید بود نوعا مشاهده می شود برخی ازاخبار و تحلیلهای منعکس شده به دور از اخلاق ، انصاف و عدالت بوده وقطعا برای منتشر کنندگان ،عقوبت دنیوی و بویژه اخروی را در پیش داشته و در یوم الجزاء ، پاسخ قابل قبولی برای خداوند متعال نخواهند داشت لذا از باب امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت خیرخواهانه نکات تکان دهنده ذیل را به حضورتان ارسال می نمایم  امید است که حضرت حق همگان را به راه راست هدایت فرماید.ان شااله
یک فردایی

قرآن کريم مسلمانان را ازهرگونه قضاوت درباره ديگران بدون علم و آگاهي ممنوع کرده است، چنان که فرمود:« ولاتقفُ ما ليس لک به علمُ انّ السّمع و البَصرَ والفؤاد کلّ اولئک کان عنهُ مسئولاً»[اسرا،36] چيزي را که به آن علم و آگاهي نداري دنبال مکن زيرا گوش و چشم و دل ، همه در پيشگاه خداي متعال مورد سوال قرار خواهد گرفت.
بعضي چيزها بسيار گران به دست مي آيند، ولي بسيار ارزان از دست مي روند. شايد نتوان باور کرد که پس از ايمان، چيزي گران تر از آبروي مسلمان وجود ندارد. آبروي يک فرد محصول يک عمر زندگي ، تلاش و سختي است که ممکن است در يک لحظه از دست برود، بنابراين گناهي نيز بالاتر و بزرگ تر از ريختن آبروي مسلمان وجود ندارد.
امام صادق عليه السلام فرمودند:« المؤمنُ اعظمُ حرمه من الکعبه» [خصال، ص27]حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.
مفضل بن عمر روایت کرده است که حضرت صادق علیه‌السلام به من فرمودند: هر کس به زبان مومنی سخن بگوید و از آن رسوایی او و از بین بردن مروّت و جوانمردی‌اش را بخواهد تا از چشم مردمان بیفتد، خداوند او را از ولایت خودش به ولایت شیطان می‌اندازد ولی شیطان هم او را نمی‌پذیرد.
شکي نيست که اگر مسلماني ترور شخصيت شود و از نظر اجتماعي ساقط گردد، اين حالت از هزار بار کشتن او بدتر است وچنين شخصي مصداق اين آيه شريفه است:
«من قتل نفساً بغيرِ نفسٍ او فسادٍ في الأرض فکأنّما قتلَ الناس جميعاً …» [مائده ،32]هر کس فردي را بکشد، چنان است که گويا تمام بشر را به قتل رسانده است(بدون شک کشتن يا ترور شخصيت از ترور وکشتن شخص بالاتر است)
رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمودند:« المومنُ حرامُ کلّه عرضهُ و مسالُهُ ودمُهُ »مومن همه چيزش، آبروي او مال او وخون او حرام(محترم) است.
روزي آن حضرت به کعبه نگاه کردند وفرمودند: « اي کعبه! خوشا به حال تو، خداوند چقدر تورا بزرگ و حرمتت را گرامي داشته است! به خدا قسم حرمت مومن از تو بيشتر است، زيرا خداوند تنها يک چيز را از تو حرام کرده، ولي ازمومن سه چيز راحرام کرده است: مال، جان وآبرو تا کسي به او گمان بد نبرد.]بحار،جلد64،ص71[

یزد فردا


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page