اهميت دادن به کودکان، اهميت دادن به پايه و اساس يك جامعه است.

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 اردیبهشت 1391

 با حضور فرماندار صورت گرفت: بازديد از مركز آموزشی و توانبخشی مشكلات ويژه يادگيری بينش بافق

فرماندار بافق : اهميت دادن به کودکان، اهميت دادن به پايه و اساس يك جامعه است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، صبح امروز فرماندار بافق از اولين مركز آموزشي و توانبخشی مشكلات ويژه يادگيری شهرستان بافق بازديد و از روند فعاليت این مرکز مطلع شد.

حسین ندافیان در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات پرسنل این مرکز اظهار داشت: پیامبر اعظم (ص) در باره مقام معلمی می فرمایند:در میان صدقه هایی که مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست .

ندافیان افزود : تمام موفقیتها شما  در این مرکز بخاطر این است که معلمی را به عنوان شغل انتخاب نکردید بلکه بخاطر عشق و علاقه ای است که به این شغل روی آورده اید و این مسئولیت سنگینی است خصوصا در مورد کودکانی که مشکلات ویژه یادگیری دارند.

فرماندار بافق تصریح کرد: برنامه ريزي براي دوره آموزش قبل از دبستان كودكان ، گستره وسيعي را از بدو تولد تا سن ورود به مدرسه و حتي سالهاي اوليه مدرسه كه دوران گذر از خانه به مدرسه است در بر ميگيرد، و اهميت دادن به کودکان، اهميت دادن به پايه و اساس يك جامعه است و در واقع نگاه برنامه ريزان به کودکان و نوجوانان گوياي اين است كه چه نظري نسبت به جامعه فردا دارند.

مدیر مرکز آموزش مشکلات ویژه یادگیری بینش بافق گفت: مرکز مشکلات ویژه یادگیری بینش شهرستان بافق در سال 1385 با همت آموزش و پرورش این شهرستان و پیگیری های مدیریت آموزش و پرورش استثنایی استان یزد تاسیس شد و هم اکنون با شش نفر پرسنل(1مدیر و 5 نفر کارشناس ) مشغول ساماندهی و فعالیت می باشد.

“طاهره عسکری” با اشاره به تعریف کودکان و نوجوانانی که مشکلات ویژه یادگیری دارند گفت: كودك يا نوجوان داراي مشكلات يادگيري، در يك يا چند فرآيند پايه مربوط به استفاده از زبان گفتاري و نوشتاري دچار اختلال است كه ممكن است به صورت توانايي ناقص براي گوش دادن، تفكر، گفتار، خواندن، نوشتن، املاء يا محاسبات رياضي بروز كند.
وي، افزود: اين اختلال، وضعيت‌هايي مانند معلوليت‌هاي ادراكي، ضايعات مغزي، بد عملكردهاي جزئي مغز، نارسايي در خواندن و ناگويايي تحولي را دربر مي‌گيرد.

عسکری با اشاره به مراحل ارزیابی و تشخیص در مراکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری گفت: مراحل ارزیابی و تشخیص در این مراکز شامل: پیشینه کاوی و مصاحبه-مشاهدات بالینی-آزمون های رسمی از قبيل : آزمون روانی شناختی و کسلر- آزمونهای بینایی-آزمون های پیشرفت تحصیلی-آزمونهای شنوایی -آزمون برتری طرفی-آزمون رشد حرکتی و … می باشد که تمام این مراحل در مرکز آموزشی مشکلات ویژه یادگیری بینش بافق به طور کامل انجام می گیرد.

مدیر مرکز آموزشی بینش بافق خاطر نشان کرد :مرکز آموزش بینش چهارمین مرکز آموزشی در استان است که در سال 85 افتتاح و تا کنون بیش از 520 دانش آموز به این مرکز مراجعه کردن که پس از انجام مراحل ارزیابی تعداد 456 نفر پذیرفته شدند و هم اکنون زیر نظر کارشناسان این مرکز در حال آموزش و رفع مشکلات یادگیری می باشند.

طاهره عسکری توسعه خدمات تشخيصي، آموزشي و توانبخشي براي دانش‌آموزان با مشكلات خاص ، شناسايي كودكان داراي مشكلات يادگيري، تغيير نگرش‌هاي والدين و آموزش به كاركنان مدارس از طريق اطلاع‌رساني را از مهمترين اهداف راه‌اندازي اين مركز برشمرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page