کمکهای خیری خود را به سوی مدارس روانه سازید

دسته: مقالات
۸ دیدگاه
دوشنبه - 5 اسفند 1392
image_84068.thumbnail
امروزه اهميت علم و دانش بر بشريت مخفي نيست، همه مكاتب بشري و اديان آسماني بر كسب علم و دانش تأكيد دارند و پيشرفت و ترقي در مسير علم را افتخار آميز مي‌شمارند.که در دین مبین اسلام در آیات قرآنی و احادیث پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به طور فراوان به آن اشاره گردیده است که در حدیثی مولایمان حضرت امام علی (ع) می فرمایند : العِلمُ حَیاةٌ ؛دانش ، زندگى است .
یکی از ملزومات پیشرفت جوامع در جهان امروز افزایش سطح علمی مردم است که ضرورت این مهم در آینده چند برابر خواهد شد. دولت نیز به موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف است تا تحصیل رایگان را برای تمام اقشار جامعه فراهم سازد.
هدف از این نوشتار کمبود امکانات آموزشی و کمک آموزشی و همچنین عدم زیر ساخت های مناسب موجود در سطح بعضی از مدارس شهرستان بافق می باشد . کمبود این امکانات دشمن توسعه علمی کشور می باشد و ضررهائی زیادی در این زمینه به جامعه وارد میکند. در این زمینه با چند تن از مدیران مدارس بافق در این زمینه صحبت نمودم پائین بودن سرانه اختصاصی از وزارت آموزش و پرورش و کمک های کم خیری و نهادها را عمده دلائل خود جهت عدم فراهم نمودن امکانات آموزشی و کمک آموزشی کافی و ایجاد زیر ساخت های مناسب می دانستند.
از عمده گله های این عزیزان این بود که هزینه های آب ،برق ، تلفن ، مواد سوختی با توجه به بحث هدفمندی یارانه ها از چند سال پیش زیاد بوده  و با توجه به اینکه باید هزینه خرید وسائل کمک آموزشی هم از موجودی حساب مدارس و از راههای خیری تامین شود با مشکلات عدیده ای در تامین این هزینه ها روبرو می باشند .
حال با توجه به این مهم معلمان و مدیران زحمتکش این خطه معتقدند با توجه به خیر بودن مردم این شهرستان در زمینه های مختلف سوق دادن کمک های این افراد و بهره گیری از آن در جهت رشد و توسعه و شکوفائی مدارس یک حرکت جهادی در همه سطح شهر را می طلبد تا خیران با دستان خود دنیا و آخرت خود را در این زمینه آباد سازند .  و پیشنهاد آنها این است که مدارس می توانند با فعال تر نمودن انجمن اولیاء ومربیان و را اندازی سمن های خیری  و همچنین فعال تر شدن انجمن خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان نسبت به جذب کمک های خیری مردمی در این زمینه پیشقدم باشند. و زمینه جذب این کمک ها را فراهم آورند.
و چند سخن کوتاه با خیرین محترم :
خیرینی که می خواهند قسمتی از مال و ثروت خود را ذخیره ی آخرت نمایند، می توانند اقدام به ساخت مدرسه خیری و مردمی کنند.عده ی دیگری از خیرین محترم می توانند قسمتی از هزینه های احداث یک پروژه را با توجه به امکانات خود از قبیل ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی، دیوارکشی، محوطه سازی، ساخت کتابخانه، توسعه کلاس، احداث سالن و … و یا با اهدای مصالح ساختمانی از قبیل آجر و تیرآهن و درب و پنجره و… را پرداخت نمایند .
خیرین محترم دیگری هم می توانند در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی نیز در گسترش این امر خیر قدم برداند  که واریز وجوه نقد به حساب مدارس، اختصاص درصدی از حقوق ماهیانه، اهدا طلا و جواهرات، ایجاد تاسیسات حرارتی  ، اهدا وسائل کمک آموزشی و دیگر امکانات از نمونه های مشارکت خیرین در این امر  خداپسندانه می باشد و از همه مهمتر اینکه رواج سنت حسنه وقف یکی از مطلوب ترین شیوه های مشارکت مردم در امر مدرسه سازی وکمک به آنها به شمار می رود . خیرین والامقام و وارسته، می توانند در مواردی اقدام به وقف املاک و مستغلات و منزل مسکونی یا وقف منافع خود جهت گسترش امر کمک به مدارس نمایند که بر اساس نوع تعهد واقفین، تعهد آنها در دوره ی حیات یا بعد از آن عملی می گردد.
پس دوستان وعزیزان بیائید با دستان خود  و با همکاری هم جهت توسعه علمی شهر وکشورمان دستان خیری را به سمت مدارس روانه سازیم.
محمد هادی فتاحی بافقی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
سیدعلی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 اسفند 1392 - 12:57 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به مطلب بسیار بجایی اشاره کردید/کاش قدری هم به هنر، فرهنگ و ورزش بیشتر توجه می کردیم و بجای ساخت مکانهایی که زیاد داریم با پول های خیریی یک فرهنگسرا یا ورزشگاه می ساختم.

روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 اسفند 1392 - 1:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هادی جان سلام .
قطعایقین داشته باش هرکسی که دراین امرخیرگام برمی داردشماهم شریک هستیدولی ای کاش مسئولان هم پول بیت المال رابدون فکروبرنامه خرج نمی کردند وگام موثری درزمینه علم وآموزش بچه هابرمی داشتند….

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 اسفند 1392 - 2:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هادی فتاحی باتشکر از متن خوبهتان ولی صدا جای گرمی در می آید بافق که خیری ندارد که در این را خرج کند

موافق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 اسفند 1392 - 8:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت آقا هادی فعلا که مردم طبخ آش را بر کارهای خیری مدرسه سازی ترجیح می دهند باید همه فرهنگ سازی کنیم

ebrahem این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 6 اسفند 1392 - 8:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام.از متن خوبت ممنونم .ما منتظریم بلکه نتیجه ای ببینیم.

خیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 7:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام اقای فتاحی خیرین مدرسه ساز همیشه کمک میکنند ولی به مدیریت ان مدرسه هم بستگی دارد که مدیر هست یا نه مدیریت دارد یا نه

روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 11:19 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام.آقا هادی من دانشگاه اردکان درش میخونم،تا حالا بیش از شش تا مدرسه دیدم که خیرین اون ساختن و خود دانشگاه اردکانم بعضی از امکانات و ساختمان ان به وسیله خیرین ساخته شده،ولی امان از خیرین بافق که فقط آش میپزن و برای هیئت و مساجد پول میدن.برای همینه که بافق مسئولی در رده های بالای کشوری نداره.

یه مدیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 2:45 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام هادی جان
حرف دل ما مدیران را نوشتی
دستت درد نکنه
امیدواریم که کمک به مدارس فرهنگ سازی شود
بازم از این نوشته ها بگذار

You cannot copy content of this page