حضور سه تَن از مسئولین شهرستان در جمع طلاب بافقی مقیم قم

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 12 اسفند 1392
در پی دعوت مجمع طلاب بافقی مقیم شهر مقدس قم از سه تَن از مسئولین محترم شهرستان بافق، آقایان خاوری فرماندار محترم شهرستان بافق ، سید ابراهیم حسینی بخشدار محترم بخش مرکزی و حاج علی اصغر رنجبر رئیس محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق، این بزرگواران در جلسه شامگاه جمعه مورخ92/12/9 در جمع طلاب و فضلای بافقی مقیم شهر مقدس قم حاضر شدند.
در این جلسه ۴ ساعته که در فضایی بسیار صمیمی و با هدف پاسخ به سوالات طلاب  برگزار گردید میهمانان محترم بعد از بیان عملکرد و شرح وظایف خود در حوزه مسئولیت شان  به سوالاتی که توسط نماینده مجمع از دوستان طلاب جمع آوری گردیده بود پاسخ  گفتند.
در این مراسم ابتدا فرماندار محترم  به تشریح وظایف یک فرماندار در حوزه فعالیت خود پرداخت و افزود اگر بخواهیم جایگاه یک فرماندار در منطقه را به طور خلاصه بیان کنیم باید بگوییم یک فرماندار بر تمامی ادارات دولتی منطقه اشراف داشته و می تواند دستورالعمل هایی را به همه ارگان ها ابلاغ کرده و از آنها پاسخ بخواهد.
به تعبیر دیگر یک فرماندار نماینده دولت در هر شهرستان است که تمامی ارگان های دولتی باید از خواسته های یک فرماندار در راستای اهداف دولت حمایت کنند.
خاوری در ادامه به سوالات اولیه طلاب در مورد مسائل فرهنگی شهرستان بافق و وجود افرادی غیر بومی با مذاهب مختلف پرداخت و در پاسخ به این سوال که چرا چنین افرادی در این حوزه فعالیت گسترده ای دارند و از فعالیت های آنها جلوگیری نمی شود گفت:
طبق قانون جمهوری اسلامی ایران هر ایرانی حق دارد در هرجای کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران سکونت کرده و به کار و تلاش بپردازد اما اینکه چرا تعداد انها در شهرستان بافق نسبت به جاهای دیگر شهرستان بیشتر است دلیل آن، مردم هستند که به انها جا و مکان می دهند در حالی که در برخی بخش های استان ، این مردم هستند که از ورود هرگونه افراد غیر بومی با مذاهب مختلف در منطقه خود جلوگیری می کنند.
فرماندار بافق در پاسخ به سوالی در مورد برخورد با عاملین توزیع مواد مخدر در شهرستان افزود برنامه هایی در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم با اجرای این برنامه ها، ورود هرگونه مواد مخدر به شهرستان را کاهش دهیم.
ایشان ادامه داد حتی برنامه هایی نیز برای ترک دادن معتادان عزیز از این بیماری خانمان سوز به طور سرّی انجام می دهیم که تاکنون تعداد زیادی از این بیماری نجات یافته اند.
مهندس خاوری اذعان داشت اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان نیاز به یک همکاری مسالمت آمیز میان مردم و مسئولین دارد که امیدواریم این مساله به زودی عملی شود.
ایشان در پاسخ به این سوال که بالاخره مساله گاز رسانی به شهرستان بافق به کجار رسیده است افزود: خوشبختانه تاکنون مراحل لوله گذاری در طول مسیر به اتمام رسیده و روستاهای صادق آباد و باقرآباد نیز در شرف لوله گذاری هستند اظهار امیدواری کرد ان شاء الله اردیبهشت سال 93 شاهد بهره برداری گاز در شهرستان خواهیم بود.
وی افزود اما هنوز فاز آخر این برنامه که همان  لوله گذاری در سطح شهرستان است باقی مانده که در حال رایزنی با شرکت های مختلف هستیم تا بتوانیم به زودی مرحله لوله گذاری را نیز آغاز کرده تا ان شاء الله به همین زودی بتوانیم این نعمت الهی را در بافق نیز استفاده کنیم.
فرماندار همچنین در مورد سوالات طلاب در زمینه کاهش روند پیشرفت جاده بافق به یزد بیان داشت: متاسفانه با کمبود بودجه نتوانستند این مرحله را به اتمام برسانند ولی ان شاء الله قول می دهیم تا پایان سال 93 این فاصله 45 کیلومتر باقیمانده را نیز به بهره برداری برسانیم.
بعد از پرسش و پاسخ های جناب فرماندار که بیش از 2 ساعت طول کشید نوبت به بخشدار محترم بخش مرکزی شهرستان جناب آقای سید ابراهیم حسینی رسید که در معرض سوالات طلاب بافقی مقیم شهر مقدس قم قرار گرفت.
در ابتدا از ایشان نیز خواسته شد تا در مورد وظایف یک بخشدار در منطقه توضیحاتی بدهد که افزود هر آنجه از وظایف جناب فرماندار در حوزه مسئولیت شان بیان شد همین مسئولیت ها را یک بخشدار نسبت به روستاهای اطراف شهرستان به عهده دارد که می بایست نسبت به کاستی ها و مشکلات انان پاسخگو باشد.
ایشان در ادامه در مقام پاسخ به این سوال که نسبت به خانه های عالم در روستاها و ساخت و ساز یا احیاء آنها در مناطق چه اقداماتی صورت گرفته است اذعان داشت:
مساله خانه های عالم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که با همکاری بخشداری و مردم منطقه ساخته می شود اما با توجه به اینکه در برخی روستاها مدارسی وجود دارد که خالی از دانش آموز است به دنبال این هستیم که آن مدارس را از آموزش و پرورش خریداری کرده و به عنوان خانه های عالم یا دهیاری و شورای روستاها استفاده کنیم.
ایشان البته افزود متاسفانه طلاب و روحانیون نسبت به حضور در روستاها و مستقر شدن در آنجا رغبتی نداشته و در صورتی که روحانی در منطقه حضور داشته باشد بخشداری مرکزی  نسبت به مکان استقرار و امکانات دیگر مورد نیاز آنان نهایت همکاری با آنها را خواهد داشت.
حسینی در پاسخ به این سوال که  با وجود مجتمع تفریحی شهید برزگری و اماکن دیدنی روستای باقرآباد و تراکم وسائل نقلیه در جاده باقرآباد، چرا نسبت به تعریض جاده جهت سهولت تردد اقدامی صورت نمی گیرد افزود: االبته این سوال را باید از اداره راه پرسید اما با توجه به اینکه جاده های روستایی نباید عرض بیشتر از 5/5 متر داشته باشد لذا اجازه توسعه به ما نمی دهند اما پیگیر شده ایم که مشکلات جاده را ترمیم کنیم تا در تردد مسافرین مشکلی پیش نیاید.

 

سخنان جناب آقای رنجبر رئیس محترم اموزش و پرورش شهرستان بافق از دیگر برنامه های این جلسه بود.

ایشان در ابتدا نسبت به تبیین برخی مسائل مطرح شده در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به امر پرورش دانش اموزان و تربیت دینی آنان کوتاهی می شود افزود متاسفانه تعداد معلمان اداره آموزش و پرورش که تخصص در امور تربیتی داشته باشند محدود و انگشت شمار است و همین عامل از مهمترین عوامل رکود درس پرورشی در مدارس و عدم رشد تربیتی دانش آموزان محسوب می شود.

در ادامه مراسم، سوالی در مورد ورود برخی اعتقادات انحرافی به مدارس از جمله شیطان پرستی مطرح شد که رنجبر اعلام کرد اگر در این زمینه مصادیقی وجود داشته باشد که به ما معرفی شود قطعا پیگیری و برخورد خواهیم کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
s. h این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 اسفند 1392 - 3:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بهتر است در بیان یک خبر این الفاظ آقا و محترم و جناب و ایشان را بردارید. جناب اقای … فرماندار محترم یا بخشدار محترم بخش مرکزی شهرستان جناب آقای … از مصادیق مورد تمسخر قرار گرفتن سایت در فضای مجازی میشود. تنها برای رهبری می توان لفظ شما را بکار برد و بقیه را با اسم و فامیل و سوم شخص: فرماندار بافق ، مهدی دهقان خاوری گفت: …. (من باب تذکر )

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 اسفند 1392 - 10:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

“برای ترک دادن معتادان عزیز از این بیماری خانمان سوز به طور سرّی انجام می دهیم”
به طور سری دیگه چه صیغه ای است؟!

You cannot copy content of this page