برگزاری جلسه هم اندیشی برنامه ریزی حلول سال جدید

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۴ دیدگاه
چهارشنبه - 14 اسفند 1392

MTB_0003 جلسه هم اندیشی برنامه ریزی حلول سال جدیدبه دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بافق در محل این کانون تشکیل گردید . در این جلسه که تنی چند از  مسؤلین و رؤساء ادارات بافق شرکت داشتند موضوع تقارن آغاز سال جدید با ایام حزن و اندوه آل الله ع) ، ایام فاطمیه و لزوم داشتن برنامه هائی متناسب این ایام مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

MTB_0006

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بافق ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدعوین در این جلسه طی سخنان کوتاهی با اشاره به هم زمانی تحویل سال نو با ایام فاطمیه گفت : ما در صدد آن هستیم تا با توجه به وجود پتانسیل خوب کودکان و نوجوانان شهرستان ضمن حفظ حرمت ایام فاطمیه ، طرحی نو و جدید ارائه نمائیم تا در زمان تجویل سال مورد بازدید و توجه همشهریان قرار گیرد .

زهراء دهستانی با بیان اینکه نمی توان همگان را راضی نمود اظهار داشت : قصد داریم تا با همفکری هم مسابقه چینش سفره هفت سین با موضوعیت سجایای اخلاقی حضرت زهراء (س) را ترتیب دهیم تا خلاقیت و نوآوری بچه ها را در این زمینه شاهد باشیم و از حضار تقاضا می کنیم تا در این رابطه ما را راهنمائی کنند .

در ادامه این جلسه ، مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی با تشکر از ایده خوب مدیریت کانون گفت : همه وجود عالم از برکت حضرت صدیقه طاهره (س) است و آن حضرت بهانه آفرینش است و لذا باید اکنون که آغاز سال نو شمسی با ایام سوگ و شهادت آن بی بی دو عالم همزمان شده است بگونه ای عمل شود تا حرمت این ایام عزیز حفظ شود .

MTB_0015

حسن زاده در ادامه با بیان اینکه سجایای اخلاقی حضرت زهراء (س) بیشمار است تصریح کرد : پیشنهاد میکنم اکنون که در اندیشه ارائه یک طرح نو هستید سفره هفت سین امسال را بنام ام ابیها (س) بیندازید بگونه ای که هفت سجیه اخلاقی حضرت زهراء از بین سجایای بیشمار آن حضرت متناسب با نیاز روز زندگی افراد توسط شرکت کنندگان در مسابقه گلچین و طراحی شود و در کنار سفره هفت سین سنتی قرار گیرد و در واقع ما دو سفره هفت سین در کنار هم داشته باشیم ، یکی سنتی ایرانی و دیگری اسلامی و به بهترین الگوی های ارائه شده نیز جوائزی به رسم یاد بود اهداء نمائیم .

در ادامه این جلسه هم اندیشی حضار رئیس صنعت ، معدن و تجارت بافق نیز ضمن تحسین این ایده و با بیان اینکه میتوان با تکیه بر توان کودکان و نوجوانان خلاق علیرغم تقارن سال نو با ایام فاطمیه هم سنت را حفظ کرد و هم حرمت را نگه داشت اظهار اشت : باید در خصوص آنچه قصد انجام آن را داریم یک برنامه ریزی جامع و فراگیر داشته باشیم تا سال جدید که با نام حضرت زهراء (س) آغاز میشود به پاسداشت ایام شهادت آن حضرت (س) مملو از معنویت و رحمت خداوندی شود .

رئیس اداره منابع طبیعی بافق نیز در این جلسه با تشکر از پیشنهاد ارائه شده گفت : شهرستان بافق دارای استعداد های خوب و نهفته ای است که چنانچه به آن توجه شود میتواند چهره شهر را از اینکه هست بهتر نماید و من در بافق که آمدم با توجه به غنی بودن این شهر فکر میکردم باید از نظر مبلمان شهری و توسعه پیشرفته تر از این باشد و مطمئن هستم که با مشاوره و همراهی و کار تیمی و گروهی خوب در این شهر میتوانیم به نقاط بهتری برسیم .

MTB_0003

دکتر دلاوری در ادامه حرکت جمعی و زنجیره وار را زمینه و نیاز توسعه شهری دانست و گفت : نباید مسؤلین شهر هر کدام برای خود و بدون توجه به ابعاد و زمینه های توسعه ای دیگر حرکت نمایند بلکه بایست توان و تخصص و دلسوزی مسؤلین در کنار هم چیده شود تا نتیجه هم اندیشی و مشاوره را ببینیم ، بعنوان مثال ممکن است با هم اندیشی فکری خلاق را از مسؤل اداره دیگری در مورد منابع طبیعی شاهد باشیم و لذا در این زمینه آن فکر را بارور نمائیم و بالعکس در مورد آن اداره نیز ما فکری داشته باشیم که بتئواند آنان را در جهت پیشبرد اهداف سازمانی آن اداره یاری رساند .

گفتنی است در این جلسه که قریب به دو ساعت بطول انجامید پس از بحث و بررسی موضوع دستور کار جلسه مقرر شد تا مسابقه سفره هفت سین معنوی با محوریت سجایای اخلاقی حضرت زهراء (س) انجام شود و محل اجراء نیز سالن همجوار امام زاده عبدالله (ع) بافق با توجه به مرکزیت آن باشد .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
احمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 12:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای شریعتی ،ضمن تشکرازطراحی زیبایتان ،اگرامکان دارد فونت خبرهاراعوض نمائید.

1403 این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 10:05 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام
ای کاش اینقدری که مسئولین شهر به فکر برگزاری سال نو که همزمان با شهادت بیبی دو عالم حضرت زهرا(س) هستند یه کم هم به فکر مسائل و مشکلات دیگر مردم و شهرستان بودند.
باتشکر1403

ثنا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 3:07 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

عرض سلام.فکر نمیکنم سفره معنوی که به مناسبت ایام فاطمیه انداخته بشه بتونه بیانگوی صفات برجسته حضرت فاطمه زهرا(س) باشه .چون ما نمیتونیم سجایای حضرت فاطمه (س) رو با سنجد و سماق و تخم مرغ و….سنجید حالا به هر نحوی که باشه .البته من بنده کمترینم نزد خداوند.امیدوارم مسئولسن محترم بتونند به نوعی این مطلب رو طوری عنوان کنند که دوگانگی در درک فهم دین برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگترها به وجود نیاد .موفق باشید

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 16 اسفند 1392 - 9:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعآ خوب برنامه ای سنگ آهن شب عیدی برای بافق به اجرا گذاشت امید جهان واقعا کار فرهنگی بود و پیش برنامه ای بود برای عید نوروز …سازمان تبلیغات در بافق چه کار میکند اینجوری فرهنگ سازی میکنن..

You cannot copy content of this page