گردشگری در بافق رونق می‌گیرد

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 15 اسفند 1392

با مشارکت بخش خصوصی، صنعت گردشگری در بافق وارد مرحله رونق و توسعه می‌شود

.

 در نشستی با حضور جمعی از مسئولان و فعالان بخش خصوصی گردشگری در بافق، توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

شهرستان بافق دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری است که در صورت معرفی و برنامه‌ریزی برای رونق آن، می‌تواند به قطب گردشگری استان و حتی کشور تبدیل شود.

تیم پنج نفره توسعه گردشگری در بافق که به همت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در این شهرستان کار خود را برای توسعه گردشگری آغاز کرده است، در جلسه‌ای با حضور بخش دولتی و فعالان گردشگری در بخش خصوصی بافق به بیان اهداف و بررسی مشکلات بخش‌های مختلف گردشگری در این شهرستان پرداخت.

در این نشست مشترک، تقی اکبرپور، مسئول این تیم با اشاره به چشم‌انداز توسعه در استان یزد و قابلیت‌های گردشگری در شهرستان بافق و جایگاه ویژه گردشگری در عصر امروز میان جوامع اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که گردشگری در جوامع با عنوان صنعتی کارآمد از نظر تولید ثروت، اشتغالزایی و درآمدزایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف شهرستان برای تدوین سند راهبردی گردشگری و توسعه و تقویت ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها در گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: باید گردشگری با هدف آگاه شدن و آگاهی همراه شود.

اکبرپور با اشاره به آیات قرآن در مورد گردش در روی زمین اظهار کرد: در قرآن سیر در زمین و احوال مردم همراه با تفکر و تعمق است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی درست، تبلیغات و آگاهی دادن به گردشگران در مورد ظرفیت‌های موجود و پر جاذبه در شهرستان بافق عنوان کرد: می‌توان شهر بافق را به عنوان الگو در استان برای گردشگری مطرح کرد.

اکبرپور، صنعت گردشگری را صنعتی سبز، اشتغال‌زا و محرک اقتصادی و محصول آن را تجربه گردشگر عنوان کرد و افزود: این صنعت جامعه را از وابستگی به دیگر منابع اقتصادی رها می‌کند.

در این جلسه شرکت کنندگان پیشنهادها و راهکارهای خود را در زمینه توسعه و رونق صنعت گردشگری در بافق ارائه کردند./عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 16 اسفند 1392 - 10:01 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ولی کسی که تونسته هزاران نفر را به بافق بکشونه حضور نداشت . و کسی هم نگفت چرا ؟

امید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 اسفند 1392 - 7:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای عبداللهی با تشکر از خبر رسانی شما لطف کنید اخبار را با واقعیت آن بیان کنید و ظاهر بینی را کنار بگذارید — این تحقیقات به جایی که شما فکر می کنید نخواهد رسید — بافق شناخته شده است و برای گردشگری نیازی به تحقیقات ندارد لزوما همکاری مسئولین را با افرادی که در این زمینه تخصص دارند می طلبد — ضمنا گردشگر زمانی به درد بافق می خورد که اقامت نیز هر چند کوتاه بگزیند نه اینکه بدون صرف هزینه ای از اینجا گذر کند بیایید عاقلانه تر بیندیشیم……………………

You cannot copy content of this page