با که بنشینم؟

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 17 اسفند 1392

آیا تا به حال فکر کرده‌ای که در زندگی با چه کسانی دوست هستی و با چه کسانی نشست و برخاست می‌کنی و زندگی ات چه مقدار تحت تاثیر اعمال و رفتار آنهاست؟

حقیقت آن است که بدون دوستی ها، هرگز موفقیتی در کار نخواهد بود. دوستان، گنج‌ها و معادنی هستند که باید آنها را کاوش کرد و به منظور کشف آنها، متحمل رنج و زحمت شد تا سنگ و گوهر را با هم در نیامیزیم و این دو را از هم بازشناسیم.

دوستی مساله انتخاب و گزینش است. نباید دوستان را به طور تصادفی برگزید. از این رو انسان باید پیش از آن که اتفاقات و تصادفها، بر اساس معیارهای نادرست دوستانی را برایش انتخاب کنند، خود بر اساس معیارهای درست، دوستانش را برگزیند. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: “انسان بر دین دوست خویش است. پس بنگرید که با چه کسی دوستی می‌ورزید.”(1)

در زمان پیامبر خدا حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) این سوال برای عده‌ای پیش آمد. تا آنجا که خدمت آن حضرت رفتند و پرسیدند: “ای روح الله! ما با چه کسانی نشست و برخاست کنیم؟”

حضرت عیسی (علیه السلام) پاسخ داد: “با کسی مجالست کنید که دیدن او شما را به یاد خدا بیندازد و سخنش بر علم شما بیفزاید و عملش شما را به آخرت تشویق کند …”(2)

برگرفته از کتاب :دوستی و دوستان از “حجة الإسلام سید هادی مدرسی” (به همراه اضافات))

براي شركت در مسابقات آنلاین این کتاب از تاریخ16 اسفند 92 تا تاریخ 16 فروردین 93 به شبكه كتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.booki.ir مراجعه نماييد.
اطلاعات بیشتر را از کتابداران بخواهید.
به برگزيدگان جوايز ارزنده‌اي از طرف نهاد كتابخانه‌هاي عمومي تعلق مي‌گيرد

قربانی زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page