از بی مهری تا بی وفایی

دسته: عمومی
یک دیدگاه
دوشنبه - 26 اسفند 1392

سی امین جلسه مشاوره از سلسله جلسات مهارتهای زندگی، با موضوع خیانت و با عنوان از بی مهری تا بی وفایی، شنبه بیست و چهارم اسفند ماه با حضور سرکار خانم حصیب در سالن همایش های آهنشهر برگزار شد.

خانم حصیب با مشخص کردن محور بحث، تعریف، عوامل خیانت و اینکه چه اتفاقی میافتد و در نهایت چه باید کرد و با ارائه این آمار که در ۱۵ استان کشور انجام شده، نشان می‌دهد خیانت همسر، علت ۶۷ درصد قتل مردان از سوی زنانشان بوده و ۹۵ درصد از فیلم‌های ماهواره ای در زمینه روابط فرا زناشویی است، در تعریف خیانت گفت: خیانت شامل هر گونه انرژی فکری/ عاطفی یا جنسی از جمله افکار، احساسات و رفتار خارج از رابطه ازدواج است که به هر نحوی به رابطه ازدواج آسیب می رساند و وانمود می شود که چنین تخلیه انرژی تا زمانی که مخفی نگه داشته شود نه به همسر و نه به رابطه آسیب می رساند. ولی در واقع رابطه زناشویی را تضعیف می کند، صداقت را خدشه دار می کند و  همسر را  مسئول و درگیر انتخاب های دیگری می کند.

وی در ادامه با بیان این نکته که مهمترین انگیزه زن و مرد متأهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می شود، تجربه مجدد صمیمیت فردی و جنسی است وهر زن و مردی باید در رابطه با همسرش باید بخود یاد آوری کند من به عنوان همسر لازم است نیازهای عاطفی، روانی و اجتماعی همسرم را برآورده کنم و اگر اینکار را نکنم زمینه آسیب را مهیا کرده ام، دلایل خیانت مردها را فهرست وار چنین گفت: از بین رفتن عشق و علاقه، عدم جذابیت همسر، سهل انگاری زنان، اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر، بوالهوسی و هوسرانی، عقده های جنسی، بی خطر شمردن خیانت، زیاده خواهی و تنوع طلبی، خیانت همسر و عدم تمایل همسر به داشتن روابط با شوهر خود میباشد.

مشاور خانواده از عوامل خیانت زنان گفت: ناکامی های عاطفی، ناکامی جنسی، همسر آزاری، همسر شکاک، فساد اخلاقی خانواده یا قبل از ازدواج، مرد بودن زن در زندگی و محل اشتغال وسوسه انگیز است.

وی جمله عشق در نگاه اول را در مورد خیانت نادرست عنوان کرد و خیانت را شامل مراحلی دانست که در پنج مرحله شکل میگیرد و گفت: شخص خیانت کار در مرحله اول، آمادگی خیانت را از عواملی چون محیط، همسالان، رسانه ها و … کسب میکند و در مرحله دوم به شخص خاصی فکر میکند و حرکت به سمت بیوفایی آغاز میشود و مرحله سوم یعنی متوجه کردن عواطف به سمت شخص، با قرار های پنهانی و دنبال بهانه بودن برای درکنار هم بودن نمود پیدا میکند و در مرحله چهارم رابطه فیزیکی و بدنی شکل میگیرد و در مرحله پنجم با عنوان کردن جملاتی از قبیل فقط همین یکبار یا خدا میداند نیاز داشتم یا اگر خدا به من مقاومت میداد و … فرد بی وفایی خود را توجیه میکند.

حصیب دلایل عمومی خیانت های همسران را بیان کرد و گفت: نه دلیل برای آن برشمرده شده که عبارتند از برگرداند حس فردیت و استقلال، اطمینان خاطر از جذابیت برای جنس دیگر، عدم رضایت از ازدواج و بر آورده نشدن نیازهای عاطفی، انگیزه ای برای پایان دادن، عدم دسترسی به رابطه جنسی در چارچوب ازدواج، کسب هیجان و تنوع، محیط خانوادگی نامطلوب و سایر عوامل.

وی با بیان شرح کامل مطالب بالا و با بیان اصول جلوگیری از خیانت، به واکنش به عهد شکنی پرداخت و علایم خیانت در همسران را برشمرد و متذکر شد با داشتن یک یا چند مورد از موارد ذکر شده نمیتوان کسی را خیانت کار دانست و با ارائه راهکارهایی در بهبود رابطه ی فاش شده و قدم هایی که برای  تلاش در احیای زندگی زناشویی میتوان برداشت، جلسه را به اتمام رسانید.

دوستانی که علاقمند هستند در این مورد بیشتر بدانند و از تمام گفتار این مشاور که با این مسائل بطور دائمی در تماس است، به سایت www.moshavereh.icioc.com   مراجعه نموده متن سخنرانی را دانلود نمایند.

قابل توجه است که کسانی که نیاز به مشاوره دارند و میخواهند از طریق این کارشناس، مشکلاتشان بررسی شود میتوانند با کلینیک امام حسین (ع)  با شماره تلفن های ۴۹ – ۷۲۴۰۰۵۰ تماس بگیرند و قابل توجه این که سرکار خانم حصیب، پس از تعطیلات عید، یک روز از هفته را در بافق به مشاوره خواهند پرداخت.

مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
سمیه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 26 اسفند 1392 - 1:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دانش آموزان دختر متوسطه دوره اول بافقی قهرمان مسابقات هندبال استان شدند.کسب مقام اول استان در واپسین روز های سال 92 موجب شعف وشادی شد این موفقیت بزرگ را به تمام دبیران تربیت بدنی مدارس بافق تبریک عرض می کنم.

You cannot copy content of this page