امام جمعه يزد: کاهش ساعت کاری بانوان شاغل لازمه تقویت بنیان خانواده است

دسته: استان , بانوان، کودکان , فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 28 اسفند 1392

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد لازمه تقويت بنيان خانواده را کاهش ساعت کاری بانوان شاغل و در صورت امکان، انجام بخشی از امور کاری آنها در منزل دانست.

19767t

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، آیت الله “محمدرضا ناصری” در دیدار نمایندگان بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به تلاش دشمنان برای فروپاشی نظام خانواده در کشور، تاكيد كرد: باید در این حوزه تدبیری اتخاذ شود چرا که اساس زندگی و هدف ما براساس کانون خانواده و تحکیم بنیان آن بنا شده است.

وي افزود: سبک زندگی کنونی که با آن مواجه هستیم رو به فرسوده شدن جمعیت، عدم تشکیل خانواده و نبود حضور دلگرمی در میان زن و مرد پیش می‌رود و این با افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در سال‌ های اخیر رابطه مستقیمی دارد.

نماينده ولي فقيه در استان با بيان اين كه اکنون دیگر نمی‌توانیم بپذيریم که بانوان تنها خانه‌دار باشند و از استعداد‌ها و توان‌های آنها برای حضور در جامعه استفاده نشود، خاطرنشان كرد: از این رو به نظر می‌رسد که بايد به گونه‌اي ديگر انديشيد و در کنار حضور در جامعه، تقویت بیش از پیش بنیان خانواده و تلاش برای حضور بیشتر بانوان در کانون خانواده را در نظر گرفت.

وي خطاب به نمایندگان بانوان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: لازم است که شما خود دست به کار شوید و در تحقق مواردی از این دست که موجب افزایش حضور شما در کانون خانواده در کنار فغالیت‌های شما در دستگاه‌تان می‌شود، اقدام کنید.

ناصري افزود: لازمه تحقق این مهم، کاهش ساعت کاری بانوان شاغل و در صورت امکان، انجام بخشی از امور کاری آنها در منزل است چرا که حفظ بنیان خانواده، بازگشت به الفت‌ها، محبت‌ها و تربیت‌ها به مراتب ارزشمند‌ترین اولویت‌های بانوان شاغل است.

امام جمعه يزد به دنبال بيان برخي مشكلات بانوان شاغل در استان توئسط نمايندگان آنان، براي پيگيري و حمايت‌هاي لازم در اين خصوص قول مساعدت داد.

“فخر السادات خامسی هامانه” مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری يزد نيز در ديدار با امام جمعه يزد بر نقش خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی تاكيد كرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، برای گره‌گشایی از امور بانوان باید از خانواده آغاز کنیم، از این رو، قصد داریم که برنامه‌های در دست انجام دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را بر اساس همین محور و با تاکید بر تقویت بنیان خانواده پیش ببریم.

وي برنامه‌های مد نظر از سوی این دفتر در راستای تقویت بنیان خانواده را در سه محور نام برد و توضیح داد: تسهیل در ازدواج جوانان و رفع موانع ازدواج آنها، آسیب‌شناسی عوامل تخریب خانواده و اطلاع‌رسانی در خصوص جایگاه رفیع خانواده با تاکید بر آموزه های مذهبی و تقویت مواردی چون دانش، علم و ایمان، معنویت و تقوا از مواردی است که این دفتر برای پیشبرد کار خود در نظر دارد.

خامسی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبني بر این که الگوی زنی که اسلام می‌خواهد بسازد چیست؟ گفت: بر همین اساس دفتر امور بانوان تلاش دارد که با اولویت قرار دادن الگوهایی مطابق اسلام در رابطه با شناسایی زنان نخبه و توانمند در همه زمینه‌ها، تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای آسیب‌شناسی مشکلات زنان و ارائه راهکار در این خصوص، حمایت و بسترسازی برای حضور فعال بانوان در عرصه‌های سیاسی اجتماعی و اقتصادی در چارچوب خانواده، برنامه‌ریزی برای مهارت زایی از طریق تعادل و همکاری بین‌بخشی میان ادارات استان و ارتقای جایگاه آنها، اقدام كند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در پايان نيز به همایش تجلیل از زنان برگزیده استان و برگزاری مراسم بزرگداشت مقام زن به عنوان برنامه‌هاي آتي اين دفتر اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
امید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 8:39 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام..جسارت نباشه ولی به نظر من خانم ها کلا به کار خانه داری بپردازن خیلی بهتره حتی خرید خونه رو هم بسپارن به اقایون..بخدا 80 درصد مشکلات بی بند وباری امروزی حل میشه

You cannot copy content of this page