در ابتداي سال جاري 55 هزار قطعه انواع ماهيان گرمابي در استخرهاي پرورش ماهي شهرستان بافق رها سازي شد

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 26 اردیبهشت 1391

.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان بافق اعلام كرد : در ماه اردیبهشت تا کنون 35 هزار قطعه انواع ماهیان گرمابی رهاسازی شده است . پیش بینی می شود که در این ماه 55 هزار قطعه انوع ماهیان گرمابی در استخر های پرورش ماهی شهرستان بافق رها سازی شود که منجر به تولید بیش از 30 تن گوشت سفید می گردد.

حميد عسكري افزود : از مجموع این 55 هزار قطعه 3000 قطعه مربوط به رهاسازی فیل ماهی از جمله ماهیان خاویاری بوده است که این ماهی بسیار با شرایط اقلیمی شهرستان بافق سازگاری دارد و رشد بسیار خوبی در آبهای لب شور بافق داشته است  ، بطوریکه دو نفر از پرورش دهندگان شهرستان بافق در صدد اختصاص دادن مزارع خود به پرورش ماهی خاویاری بر آمده و مراحل اخذ مجوز آنها طی شده است .

15000 قطعه مربوط به رهاسازی انواع کپور ماهیان بوده است که در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و سایت آبزی پروری شهرستان بافق صورت گرفته است .

37 هزار قطعه مربوط به پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق است که در حال حاضر 24 هزار قطعه آن رهاسازی شده است . این ماهی به تازگی به اکوسیستم های آبی کشور ما معرفی گردیده و جهت پرورش به بخش خصوصی واگذار گردیده است . این گونه ماهیان رشد خوبی در آب های لب شور و گرم بافق داشته است .

وي افزود : در اردیبهشت ماه سال 1390  یک کلاس آموزشی – ترویجی  در زمینه پرورش ماهیان گرمابی از جمله کپور و تیلاپیا برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود. در این کلاس نحوه آماده سازی استخر ها ، رها سازی ماهی ، غذادهی و به طور کلی مدیریت استخر توضیح داده شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page