معرفی کتاب جاده جنگ

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 8 فروردین 1393

«جاده جنگ» عنوان رمانی پنج جلدی است که منصور انوری آن را نوشته است. جلد اول این کتاب در سال 1389 توسط انتشارات سوره مهر در 403 صفحه چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

book-big-130126050443-road-1
خلاصه ای از داستان  این کتاب: بینالود و اهالی روستا همراه با طلوع فجر از خواب بیدار می‌شوند، در افق سواری به چشم می‌‌خورد که نزدیک می‌شود، مردی سوار بر اسب سیاه که به ترک او زن جوانی با شنل سرخ‌رنگ نشسته است.

عزیز یکی از اهالی روستاست که با دیدن سوار مدام تکرار می‌کند: «بلای آسمانی» سوار و همسرش به اطراف روستا، بقعه و باغ‌های روستا می‌رسند و با جیرت همه چیز را می‌بینند. مرد سوار با دیدن کلبه باغی حالش دگرگون می‌شود و در پاسخ به سؤال زن، می‌گوید که بخشی از دوران کودکی‌اش را در این کلبه گذرانده است. زمان به گذشته و خاطرات کودکی مرد سوار برمی‌گردد. همراه با حرکت اسب و سوارانش در روستا، خاطرات گذشته جان می‌گیرند.

زمان به سال 1320 و جنگ جهانی و وضعیت ایران در آن دوره برمی‌گردد. مانورهای هوایی و حملة جنگنده‌های روسی به مشهد و اطراف آن سید رشید پدر کودکی به نام رضا در سفری به عشق‌آباد گم می‌شود و دیگر بازنمی‌گردد. همسرش صنم با کودکش رضا به بینالود می‌آیند تا تحت نظر سید صالح (برادر رشید) زندگی کنند و حالا رضا بزرگ شده و سرباز است.

  • قربانی زاده_روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page