نرخ مالیات حقوق کارگران و کارمندان یکسان شد+جدول معافیت حقوق ۹۳

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 17 فروردین 1393

خبرگزاری تسنیم: نرخ مالیات حقوق کارگران و کارمندان در سال ۹۳ برای نخستین بار یکسان شد که بر این اساس تا سقف ماهانه یک میلیون تومان معاف، مازاد یک میلیون تا ۷ میلیون ۱۰درصد و مازاد بر ۷ میلیون ۲۰درصد مالیات از کارکنان بخش دولتی و خصوصی اخذ می شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس بند الف تبصره 9 قانون بودجه 93 کل کشور که از سوی حسن روحانی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و از ابتدای سال 93 لازم الاجراست، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(52) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال1393، مبلغ یکصدوبیست میلیون(120.000.000)ریال در سال تعیین می‌شود و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ده درصد (10%) و مازاد بر این به نرخ بیست درصد (20%) برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین می‌گردد.

به گزارش تسنیم، در سالهای گذشته نرخ مالیاتی کارمندان برای درآمدهای بالاتر از سقف معافیت 10 درصد بود ولی برای کارگران این نرخ به صورت پلکانی از 10 تا 30 درصد افزایش پیدا می کرد که این تبعیض مالیاتی اعتراض شدید کارگران را درپی داشت. بر همین اساس، مجلس شورای اسلامی برای رفع تبعیض، در قانون بودجه امسال نرخ مالیاتی کارمندان و کارگران را از سال 93 یکسان کرده است.

انتهای پیام/


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page