نصب المان درب چوبي به عنوان نماد بافت تاريخي در يزد

دسته: استان
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 20 فروردین 1393

در خيابان ومحله های قدیمی یزد درب چوبي خانه هاي قديمي به عنوان يك المان نصب شده است.

به گزارش یزدی نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری یزد،با اشاره به اينكه درب چوبي يكي از نمادهاي معماري قديمي و سنتي يزد به شمار مي رود، خاطرنشان كرد: در خيابان ومحله های قدیمی یزد درب چوبي خانه هاي قديمي به عنوان يك المان نصب شده است.

_COMPONENT_pic6804jpeg

مقدم همچنين با اشاره به اينكه ترمه يكي از دست بافته هاي مشهور يزد به شمار مي رود و شهرت جهاني يافته است، مقدم همچنين عنوان كرد: به وسيله طرح هاي ترمه، المان هاي مذهبي طراحي شده كه در ميادين شهر از جمله سيد حسن نصرالله، فرودگاه يزد، خيابان انقلاب و … نصب شده است.

وي همچنين از طراحي و نصب المان هايي نظير آب نماي طبقاتي سنگي در ميدان مسكن، مهر مادري در ميدان مادر، حوضچه ماهي با 9 عدد ماهي در دروازه قرآن، دسته گل هاي بزرگ با گلهاي رنگي در ميدان باهنر، دار قالي در ميدان امام حسين (ع)، چرخ چاه در ميدان كشاورز، سفره هفت سين در ميدان آزادي و ورودي هاي شهر، لوسترهاي تزئيني به پرچم، المان سلام هموطن و … خبر داد.

امين مقدم با اشاره به اينكه فعاليت هاي معاونت خدمات شهري بسيار گسترده است، خاطرنشان كرد: زيباسازي و فضاسازي شهر تنها يكي از خدمات اين معاونت به شمار مي رود و شست و شو و نظافت المان ها و فضاهايي نظير ايستگاه هاي اتوبوس، ديوار نويسي ها، ساماندهي ورودي هاي شهر، جمع آوري و دفن زباله از سطح شهر و … در حوزه فعاليت هاي خدمات شهري است.

وي با بيان اينكه اين فعاليت ها منحصر به ايام نوروز نيست، تصريح كرد: در نوروز حجم اين فعاليت ها گسترش مي يابد اما در همه ايام سال، خدمات مختلفي از سوي اين معاونت به شهر و مردم ارائه مي شود

ميادين و خيابان‌هاي يزد به المان‌هاي بومي و مذهبي مزين

معاون خدمات شهري شهرداري يزد از نصب المان‌هاي بومي و مذهبي در ميادين و خيابان‌هاي شهر يزد خبر داد.

امين مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زيباسازي و فضاسازي شهري يكي از مهمترين برنامه‌هاي معاونت خدمات شهري است كه در مناسبت هاي مختلف سال انجام مي شود اما در سال جديد، نصب المان ها به صورت گسترده تري در مناطق مختلف شهر يزد انجام شد.

وي عنوان كرد: اين المان ها به صورت موضوعي و با توجه به نامگذاري از سوي مقام معظم رهبري به نام سال فرهنگ و اقتصاد با موضوع هاي فرهنگي، مذهبي، بومي، ملي و نمادي در مناطق مختلف شهر يزد نصب شده است.

امين مقدم با اشاره به برخي از المان‌هاي نصب شده در يزد يادآور شد: المان بسم الله در ميدان سيد حسن نصرالله و دوچرخه در ابعاد بزرگ در ميدان آزادي يزد نصب شده كه بسم الله يك المان مذهبي و دوچرخه نماد معرفي يزد به عنوان شهر دوچرخه هاست.

دو هزار بسته فرهنگي و ورزشي ميان مسافران نوروزي توزيع شد

امين مقدم با بيان اينكه خدمات شهري حتي در برنامه هاي فرهنگي نيز ورود مي كند، عنوان كرد: در ايام نوروز امسال بيش از هزار بسته فرهنگي و هزار بسته ورزشي در قالب هاي مختلف به عنوان هديه به مسافران نوروزي و مردم يزد اهدا شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page