دولت توجه ویژه ای به آب شرب استان یزد داشته باشد/ بافق و بهاباد آب شرب و گاز می خواهند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 25 فروردین 1393

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از یزد رسا ؛ نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها گفت: از ریاست جمهور و دولت تدبیر و امید می‌خواهیم همانطور که در مورد دریاچه ارومیه دستور ویژه دادند در مورد تأمین آب استان یزد نیز چاره ای بیاندیشند.

image57114

سیدمحمود میرابوالقاسمی  بهابادی در چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد ٬تصریح کرد : سال 93 را رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و در واقع ایشان رویکرد اصلی و نقشه راه را برای ملت ایران و مسئولان نظام مشخص کردند و معتقدند انتخاب این مفاهیم زیبا و پربار رسالت و مأموریت شوراها را که منتخبان مردم بر زبان گویای آنان هستند٬ سنگین‌تر کرده است.
وی تصریح کرد: تحقق مدیریت جهادی در مدیریت شهر و روستا و به خصوص شوراها از ارکان اصلی مدیریت شهر و روستا در کشور ما هستند و با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است.
نماینده یزد در شورای عالی استان ها ادامه داد: بروکراسی شدید و ناکارآمد در نظام اداری گردش کار – کم بودن مشارکت مردم و عدم دخالت دادن شوراهای کشور در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری‌ها به صورت عملی – کافی نبودن اختیارات شوراها به ویژه شوراهای فرادست و بعضاً وظایفی از شوراها – عدم تعامل صحیح و سازنده بین حاکمیت و شوراها و به روز نبودن بعضی از قوانین شوراها و شهرداری‌ها از جمله چالش‌های فراوان در مدیریت شهر و روستا و به خصوص شوراها است.
میرابوالقاسمی افزود: برای تحقق عملی مدیریت جهادی در مدیریت شهری و شوراها باید به چند مورد از جمله به نقش شوراها در فرایند اقتصاد مقاومتی و به خصوص در اقتصاد شهر و روستا با توجه به مزیت‌های نسبی – توجه به نقش شوراها در ارتقای فرهنگ شهر از طریق گسترش فضاهای فرهنگی و تفریحی و آموزش شهروندی – توجه به نقش شوراها در ایجاد عزم ملی از طریق مشارکت عملی شهروندان در امر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی – شناسایی و رفع مشکلات شوراها اعم از شهر، روستا و فرادست به عنوان پارلمان‌های محلی، افقی و فرابخشی و همچنین ایجاد و تقویت تعامل سازنده برمبنای قوانین کشور به خصوص قانون اساسی، میان حاکمیت و شوراها توجه کرد.
وی تأکید کرد: باید قوانین مرتبط با شوراها و شهرداری‌ها خصوصاً تنقیح قانون تسری مدیریت خدمات کشوری به شهرداری‌ها، اصلاح ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری باید به روز شود.
نماینده یزد در شورای عالی استان ها در ادامه جلسه از ریاست این شورا خواست که در مدت 4 سال از عمر فعالیت این نهاد در 31 استان کشور بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات شوراهای هر استان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها که نیاز به عزم ملی و احساس مسئولیت آحاد شهروندان دارد شوراهای شهر و روستا با اتخاذ راهکارها تدابیر مناسب می‌توانند نقش بزرگی در توزیع افکار عمومی و اغناء مردم داشته باشند گرچه از مسئولان و دولت انتظار داریم با اتخاذ تدابیر مناسب از وارد شدن هر گونه فشار به قشر آسیب‌پذیر به جامعه خصوصاً کارمندان، کارگران و کشاورزان تا حد ممکن جلوگیری کند.

نماینده یزد در شورای عالی استانها تصریح کرد: از ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید می‌خواهیم همانطور که در مورد دریاچه ارومیه دستور خاص دادند در مورد تأمین آب استان یزد نیز دستوری بدهند تا این استان کویری از این موهبت الهی بهره‌مند و مردم آن به زندگی امیدوارتر شوند.
میرابوالقاسمی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور با 5 شهرستان و با فاصله حدود 600 کیلومتر از شهرستان خاتم تا شهرستان بهاآباد مربوط به استان یزد است و از دولت و مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف حوزه انتخابی شهرستان‌های مهریز، بافق، بهاآباد، ابرکوه و خاتم اقدام کنند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page