فکه کجاست ؟

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 29 اردیبهشت 1391

فکه کجاست ؟ چه اتفاقي تو اون سرزمين افتاده؟چه کساني در فکه زندگي کردند؟ما چقدر از آنها و فکه مي دانيم؟
تمام مظلوميت فکه را بايد از دل فکه شنيد اين دانسته هاي ما از فکه است ، اگر آنجا کمي تحمل کنيم صداي حاج همت را پشت بيسيم مي شنويم صداي بيسيمچي گردان حنظله که حاج همت را ميخواهد . آمار شهدا را ميدهد. بگذار همان گونه بنوسم :
باطري بيسيم داشت تمام ميشد. حاج همت به پهناي صورت مي گريست. بچه ها در محاصره گير افتاده بودند،عراقيها داشتند يکي يکي زخمي ها رو تير خلاص مي زدند. بيسيم چي ميخواست بيسيم را قطع کند. حاج همت گفت : قطع نکن،هرچه ميخواهي بگو. بيسيم چي گردان حنظله گفت :
سلام ما را به امام برسانيد و از قول ما به امام بگوئيد:همانطور که فرموده بوديد حسين وار مقاومت کرديم ، مانديم و تا آخر جنگيديم …
اينجا قلب فکه کانال کميل و حنظله است کانالي که توي سرزمين عراق است کانالي که شايد راهيان نور امسال آخرين زائراني بودند که زيارتش کردند. کانالي که چند بار بچه هاي تفحص زيرو رويش کرده اند ولي هنوز به غير از تعدادي از شهداي اين دوگردان ، تعداد زيادي پيدا نشده اند اين کانال همان است که محاصره شد و با انواع بمبها از حنظله اي ها و کميلي ها پذيرائي کرد .
بعد از عمليات والفجر مقدماتي ، وقتي حاج ابراهيم همت مقاومت و ايستادگي نيروها در کانال کميل و حنظله را براي امام (ره) شرح دادند. امام در اين رابطه فرمودند : رزمندگاني که آنجا (کانال کميل و حنظله) بودند ، جزء فرشتگان و ملائکه الله هستند.
اما فکه مقتل آويني را نيز در خود دارد . همان که قصد کرد و چند تائي از فرمانده ها و اعضاي واحد اطلاعات و عمليات آن روزها را جمع کرد و راهي ساختن فيلمي از شهدا براي محرم شد . آن روزها هنوز فکه پر از مين بود و در بعضي جاها ميبايست با ستون يک حرکت کرد . به قتلگاه شهدا فکه رفتن مستلزم گذشتن از ميادين مين بود ، سيد مرتضي آويني و سعيد يزدان پرست هم در ستون بودند . هنوز وسايل ، تجهيزات نظامي و آثاري از شهدا در اطراف روي زمين است و آويني عجله دارد تا به قتلگاه شهداي فکه برسد از همراهان مي خواهد توقف نکنند . مرتضي به فيلم بردارش مي گويد از پاي نفرات جلوئي فيلم بگير. چند لحظه بعد مين جهنده اي با پوشش وسيع ، مابين شهيدان مهندس يزدان پرست و سيد مرتضي آويني منفجر مي شود و کل ستون را به زمين ميزند .

فکه اين است که اگر خواستي انشالله فکه اي شوي


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳۲۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page