هنرمندان بافقی جهت شرکت در جشنواره های هنری استان از طریق کانون بسیج هنرمندان اقدام نمایند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 29 اردیبهشت 1391
هنرمندان بافقی جهت شرکت در جشنواره های هنری استان از طریق کانون بسیج هنرمندان اقدام نمایند
 مسئول بسیج هنرمندان یزد از برگزاری سه جشنواره فرهنگی هنری در طول سال جاری در سطح  استان یزد خبرد داد.
پارسائیان امروز در حاشیه بازدید از کانون بسیج هنرمندان بافق  با با تاکید بر ضرروت توسعه فعالیتها و ایجاد زیرساخت های هنری  در استان اظهار داشت :جشنواره های فرهنگی هنری استانی با عنوان  ادبیات داستانی ، تاتر و هنرهای تجسمی ،  به منظور شناسایی و جذب هنرمندان در سطح استان توسط سازمان بسیج هنرمندان یزد  برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد : این جشنواره ها به صورت متمرکز بوده  و هرشهرستانی که آمادگی داشته باشد،می تواند مجری آن باشدو مرحله کشوری این جشنواره ها نیز در استانهایی که شرایط برگزاری داشته باشند اجرا می شود که هنرمندان علاقمند می توانند از طریق کانون هنرمندان شهرستان خود جهت شرکت در این جشنواره ها اقدام نمایند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل کانون های بسیج هنرمندان در شهرستان ها را از مهمترین اقدام انجام شده جهت شناسایی ، جذب و ساماندهی هنرمندان در سطح استان عنوان کرد.
پارسائیان با اشاره به تعداد کانون های بسیج هنرمندان در استان افزود:سازمان بسیج هنرمندان نزدیک به 6سال است که فعالیت خود را شروع نموده است و تاکنون در در 11 شهر استان نیز موفق به تاسیس کانون بسیج هنرمندان شده است .
 
وی همچنین با بیان برخی از برنامه های  حمایتی سازمان بسیج هنرمندان برای هنرمندان عضو  این سازمان  تصریح کرد: از جمله اقدامات حمایتی در زمینه تالیفات است و چنانچه هنرمندان آثاری در زمینه تالیف و چاپ کتاب ، تولید فیلم نامه و نمایشنامه و تاتر داشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.
پارسائیان تصریح کرد: میزان حمایت از تولیدات هنری گروهای مختلف هنری بر اساس ارزش هر اثر می باشد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در ادامه به برنامه های شاخص این سازمان در استان اشاره کرد و گفت : برگزاری دوره نویسندگی و کارگردانی از شاخص ترین فعالیت در حال انجام این سازمان  است که استان می تواند در این بخش نمونه هم باشد .
وی افزود: برگزاری دوره نویسندگی و کارگردانی به صورت سراسری  از سازمان بسیج هنرمندان کشور ابلاغ شده که در  استان یزد استقبال بسیار خوبی را داشته و جزء اولین هاست.
پارسائیان خاطر نشان کرد: بیش از 120 نفر برای این دوره ها ثبت نام کرده اند که آزمون آن  در 19 خرداد ماه امسال  در سراسر کشور و در استانه برگزار می شود.
 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد بیان داشت : دوره های نویسندگی و کارگردانی در طول هشت ترم  به مدت چهار سال با هدف تربیت هنرمند و کارگردان و نویسنده متعهد با آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرا می شود.
پارسائیان در ادامه این گفت و گو به هدف خود از بازدید کانون بسیج هنرمندان شهرستان بافق اشاره کرد و گفت:کانون بسیج هنرمندان بافق از زمان فعالیت خود تا کنون برنامه های خوبی برای جذب و ساماندهی هنرمندان بافقی داشته است که جای تقدیر و تشکر است .
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با بیان برگزاری جشنواره استانی عکس در بافق افزود: شهرستان بافق میزبانی خوبی را در اجرای این جشنواره داشت که نشان داد توانایی و آمادگی بالایی در برگزاری جشنواره های دیگر استانی را نیز داراست .
وی تصریح کرد : هنرمندان بافقی استعدادهای بسیار بالایی در زمینه های مختلف هنری بویژه تولید فیلم و عکس دارند که باید در این راستا برای شناسایی و شکوفایی این ظرفیت ها برنامه ریزی بسیار مناسبی از طرف کانون بسیج هنرمندان بافق صورت گیرد.
پارسائیان با بیان اینکه گروه هنری برای هرکانون تعریف شده است خاطر نشان کرد: برنامه های مختلف این گروهها در قالب انجمن های مربوطه مورد حمایت سازمان بسیج هنرمندان قرار می گیرد .
وی زیرساخت این برنامه ها را برمبنای شجره طیبه صالحین عنوان کرد و گفت : هنرمندان می توانند برنامه ای خود را بر اساس محتوای طرح صالحین در راستای تربیت بر مبنای اصول تعالیم اسلامی تدوین کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد در پایان از همکاری و حمایت های سرهنگ باقیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق و تلاش های مسئول بسیج هنرمندان بافق تقدیر و اظهار امیدواری کرد با این تلاش ها  و با توجه به اینکه شهرستان بافق تعدادی هنرمند شاخص دارد کانون بسیج هنرمندان بافق به عنوان کانون نمونه در استان شناخته شود .                                                       گزارش : محمد علی عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page