امروز حرف مسئولین استان و مردم شهرستان یکی است

دسته: اخبار ویژه , عمومی
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 11 اردیبهشت 1393

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد: خرسندیم که امروز حرف مسئولین استان و مردم شهرستان یکی و موضع یکسانی را در قبال این موضوع داریم.

_MTB6325

محمدعلی طالبی در همایش بحث و بررسی توسعه، عمران و آبادانی شهرستان بافق، عنوان کرد: یکی از نخستین واکنش های چند ماه گذشته درباره خصوصی شدن سنگ آهن توسط استاندار انجام شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد افزود: استاندار چندماه پیش در نامه ای به وزارت صنایع و فلزات موضع خودشان را بابت نگرانی های مسئولین استان در زمینه بحث تضیع حقوق مردم بیان کردند.

وی ادامه داد: در سال جدید هم با انتشار آگهی عرضه 28 و نیم درصد در فرابورس و واکنش هایی که در سطح شهر و استان شد با پیگیری های فرماندار، اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستان درخواست بررسی موضوع در شورای تامین استان شد.

وی با بیان این مطلب که فرماندار شهرستان مانند یک بومی دلسوزانه و مجدانه پیگیر مسایل شهرستان، عنوان کرد: در این خصوص در شورای تامین استان دستگاه های استان نظر خودشان را درباره این موضوع بیان کردند.

وی افزود: نامه ای با امضای استاندار به مهندس جهانگیری معاون رئیس جمهور ارسال و رونوشت هایی نیز برای وزیر اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان خصوصی سازی ارسال گردید.

وی خاطرنشان کرد: در آن نامه اینگونه مطرح شد که تا رفع دغدغه های مسئولان استان و مردم شهرستان اقداماتی که بنام خصوصی سازی در جریان است باید به نوعی متوقف شود.

امروز حرف مسئولین استان و مردم شهرستان یکی است

_MTB6251

طالبی بیان کرد: خرسندیم که امروز حرف مسئولین استان و مردم شهرستان یکی هست و همه موضع یکسانی را در قبال این موضوع داریم و شاید این در گذشته کمتر پیش آمده که موضع مردم و مسئولین استان یکسان باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد گفت: در مصوبه شورای تامین استان و نامه استاندار تاکید بر شفاف سازی نحوه واگذاری سنگ آهن بافق و رفع ابهام از مسایلی که در ابعاد حقوقی، شکل و محدوده واگذاری مطرح است.

وی دربحث صنایع جوارمعدنی، افزود: همانطور که امام جمعه محترم بیان کردند بعد از مطرح شدن بحث خصوصی سازی در سال 79 و اعتراض کارگران سنگ آهن منجر به یک توافقنامه ای شد با حضور مسئولین مختلف استان و وزات معادن و فلزات صورتجلسه ای را تنظیم و امضا کردند.

با گذشت 14 سال متاسفانه تعهدها انجام نشد

وی افزود: در این صورتجلسه به نوعی تعهد کردند که قبل از اجرای برنامه خصوصی سازی صنایع جوارمعدنی که حتی نام 2 کارخانه در آنجا ذکر شد که باید ایجاد و بعد خصوصی سازی اجرا شود که با گذشت نزدیک به 14 سال متاسفانه آن تعهدها انجام نشد، گرچه در چند سال اخیر اقدام هایی شد که جای تشکر دارد.

طالبی با اشاره به نقش عوارض در توسعه و آبادانی شهر و روستاهای شهرستان، عنوان کرد: تامین خوراک صنایع جوارمعدنی باید تضمین و عوارض 2 درصد تداوم پیدا کند.

سنگ آهن چغارت بافق جزئی از زندگی مردم

معاون استاندار یزد با اشاره به تفاوت معدن سنگ آهن بافق با بقیه معادن کشور تصریح کرد: تفاوت عمده معدن سنگ آهن چغارت بافق جزئی از زندگی مردم و ارتباط بسیار زیادی با ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم دارد و حضور نیروهای بومی در ترکیب هیئت مدیره کاملا لازم و ضروری است.

دولت به مردم بافق خیلی بدهکار است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: وقتی دولت 71 و نیم درصد از سهام شرکت سنگ آهن را بخاطر طلب واگذار می نماید انتظار مردم اینست که بخشی از این سهام نیز در اختیار مجموعه هایی قرار بگیرد که بطور مستقیم منافع آن عاید مردم شود.

وی تصریح کرد: اگر بحث پرداخت طلب و بدهکاری باشد به نظر بنده دولت به مردم بافق خیلی بدهکارست و لازم است این بدهکاری در جای خودش پرداخت شود.

وی افزود: استاندار یزد این مسئله را پیگیری و مهندس جهانگیری این مسئله را به وزیر اقتصاد و دارایی ارجاع و امیدواریم عنایت و توجه لازم را به خواسته های استان و مردم داشته باشند.

وی گفت: تحقق این خواسته ها کار چندان مشکلی نیست و حق طبیعی و قانونی مردم و جامعه استان و مردم شهرستان است.

چرا فرآیندها بدون اطلاع مسئولین استان دنبال می شود؟

وی با اشاره به صحبت های اعضای هیئت مدیره صندوق مبنی بر دولتی بودن این مجموعه، ادامه داد: اگر شرکت دولتیست چرا این از طریق سازمان خصوصی سازی دنبال شده است؟

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت این سنگ آهن برای مردم و مسئولین، افزود: چرا این فرآیندها بدون اطلاع مسئولین استان دنبال می شود؟

وی تصریح کرد: اگر واقعا قرارست واگذاری صورت گیرد بهترین کار اینست که دوستان بهره بردار تمام توانشان را برای نشان دادن حسن نیت برای مردم شهرستان بگذارند و متاسفانه در مواردی عکس آن را مشاهد کردیم.

محمدعلی طالبی گفت: چرا 20 درصد بهره مالکانه باوجود راه کارهایی که وجود داشت به استان پرداخت نشد در حالی برنامه ریزی گسترده ای برای هزینه کرد این اعتبارات در استان وجود داشت.

چرا در انتخاب هیئت مدیره تعجیل شد

وی با اشاره به تعجیل در تعیین هیئت مدیره ، بیان کرد: چرا در انتخاب هیئت مدیره با وجود مشخص نشدن تکلیف 28 و نیم درصد سهام روشن نشده تعجیل شد و آن هم با ورود و خروج افرادی که مردم نسبت به آنها حساسیت دارند.

وی با انتقاد از عدم شفاف سازی در زمینه خصوصی سازی و قرار دادن شهرستان در آستانه بحران، خاطرنشان کرد: بخشی از مسایل مطرح شده را انتظار داریم هیئت مدیره صندوق فولاد دنبال کنند و آن قسمت که مرتبط با مسئولین کشوریست را ما در حال دنبال کردن هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به ضرورت رفع دغدغه خاطر مردم، گفت: مردم باید احساس کنند با این خصوصی سازی منافع بیشتری نصیب استان، شهرستان و مردمی خواهد شد که استحقاقشان بیش از این است.

اجازه ندهید کسانی فرصت را غنیمت شمرده و سوء استفاده کنند.

محمدعلی طالبی همچنین عنوان کرد: مسایلی درباره خصوصی سازی در شهرستان مطرح و مسایلی را ایجاد کرد و بنده این اطمینان را به همه مردم بافق می دهم که مسئولین استان و شخص استاندار همراه و همگام شما و مدافع و پیگیر حقوق مردم هستند.

وی با اشاره به همراهی مسئولین استان در این زمینه، افزود: اگر مردم در مقطعی احساس کردند که انتظار و خواسته هایشان با خواست مسئولین استان مغایرت داشته اما امروز این شرایط نیست.

طالبی بیان کرد: خواهش بنده از همه دوستان اینست که اجازه ندهند از این طرح مطالبات بحق مردمی کسانی فرصت را غنیمت شمرده سوء استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد با اشاره به پیگیری های مسئولین شهرستان و استان، گفت: اجازه بدهید مسایل سنگ آهن در بستری آرام پیگیری و مطالبات بحق مردم پیش برود.

 

 

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
ماشاالله حاجی شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 - 10:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
درود بر جناب آقای دکتر طالبی
قطعأ مردم بافق نیک میدانند تمام مجموعه خدوم دولت چه در استانداری و چه فرمانداری و همه مسئولان مصمم به احقاق حقوق به حق ولی نعمتان خودشون هستند. باتوکل به خدای بزرگ انشاالله از این بحران پیش آمده با چشمانی باز و به دور از هرگونه جنجال و حاشیه ای به سلامت عبور کنیم و بشود هرآنچه خیر است و صلاح مردم سخت کوش خطه معدن خیز شهرستان بافق و استان یزد.

میرزا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 - 6:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بی عدالتی با اسلام منافات دارد امروز در کشوراسلامی ما بی عدالتی به این بزر گی رخ می دهد وکسی پاسخگو نیست

You cannot copy content of this page