استاندار یزد: رشد اقتصادی یزد از میانگین کشوری بالاتر است

دسته: استان , اقتصادی
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 17 اردیبهشت 1393

خبرگزاری تسنیم: استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان یزد در بحث اقتصادی و ضرورت توجه و تقویت بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: رشد اقتصادی یزد از میانگین کشوری بالاتر است.
139209280955099041765213
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید محمد میرمحمدی شامگاه سه‌شنبه در افتتاحیه نخستین همایش ملی رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی، اظهار کرد: موضوع رشد اقتصادی، مطلب تازه‌ای نیست، از دهه‌های دور مد نظر بوده و در بعضی کشورها به نظم درآمده، سیستم گرفته و به اجرا درآمده و با آن نظم و ترتیب ارزیابی شده است.

وی افزود: این اقتصاد بر اساس ارزیابی‌ها نقاط ضعفش را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرده است و در این کشورها بسیار پیشرفت کرده است.

استاندار یزد تاکید کرد: شاید یکی از مشکلات ما در بحث اقتصاد، مشکل آمار باشد، چون وقتی آمار به روز نباشد، ارزیابی از عملکردها درست نیست و ما نمی‌توانیم سیستمی عمل کنیم.

میرمحمدی تاکید کرد: موضوع دیگر تفکر سیستمی است که ما را عادت داده جزیره‌ای عمل کنیم و هر بخش برای خودش تلاش می‌کند و جدای از بخش دیگر کار می‌کند این هم یکی از مواردی است که نیازمند تعامل بین بخشی است.

وی افزود: موضوع و مشکل دیگری که ما در اقتصاد داریم، دولتی بودن آن است که به دلیل درآمدهای نفتی قسمت عمده آن دولتی است و این به معنی انحصار در رقابت و محدودیت عرصه رقابت است و شکوفایی استعدادهای انسانی کاهش پیدا می‌کند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: گرچه از ابتدای انقلاب صحبت از دور شدن اقتصاد تک محصولی داشتیم اما آن را خیلی جدی نگرفتیم اما امروز به این نتیجه رسیدم که خواه و ناخواه بار اقتصادی باید به دوش بخش خصوصی باشد.

میرمحمدی گفت: عرصه بخش افتصاد باید برای بخش خصوصی فراهم باشد تا بتواند در کیفیت و کمیت محصول رقابت کند و بتواند برندهای ارزشمندی بوجود بیاورد و رفته رفته با دنیای اتقاصدی امروز رقابت کند و دنیای اقتصادی خودش را از طریق فوت و فن کارها قوی‌تر کند.

وی افزود: ما بعد از سال‌ها به اقتصاد مقاومتی رسیدیم که معنا و مفهوم آن اقتصاد درست و اقتصاد سالم است، اقتصادی که ضایعات در آن نیست، دخل و خرج به صورت صحیح و آمار دقیق و قابل ارزیابی است و هر چیزی جای خودش مصرف می‌شود.

استاندار یزد بیان کرد: تردید ندارم که دستاورد این مجموعه می‌تواند بسیار برای استان و برای کشور مفید باشد، بحث‌های اقتصادی یک مقوله نظری و یک مقوله عملی دارد.

میرمحمدی تاکید کرد: ما اگر در مقوله نظری بسیار تلاش داریم، در مقوله عملی هم پای مقول هنظری پیشرفت نداشتیم و نتوانستیم نظریات اقتصادی را در عمل پیاده کنیم، این گونه همایش‌ها می‌تواند راهکارهای موثری برای عملی کردن اقتصاد پویا و زاینده بوجود بیاورد و نواقص گذشته را جبران کند.

وی افزود: استان یزد بستر های مناسبی برای رشد اقتصادی و فعالیت‌های مختلف افتصادی دارد، در زمینه معادن انواع و اقسام معادنی وجود دارد که هر کدام هم اشتغال و درآمد و ارز آوری و ایجاد و تولید محصولات متعدد برای ما قابلیت بالایی دارد و ارزش افزوده در این معادن بالا است.

استاندار یزد گفت: این معادن در زمینه فلزات، سنگ‌های قیمتی، معادنی که در صنایع مختلف می‌تواند به کار برود، در استان داریم و ۳۴۰ معدن در حال بهره‌برداری است و ۸۰۰ نوع مخصول متنوع از این صنایع به دست می‌آید.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی استان نسبت به کشور به طور متوسط ۱.۷۴ صدم است و در زمینه‌های مختلف از کشور رقم‌های بالاتری دارد.

وی گفت: این نشان می‌دهد که کار آفرینان ما از فعالیت بهتری برخوردار بودند و هم‌افزایی بالایی داشتند.

استاندار یزد گفت: موضوع دیگری که الان بیش از هر زمان احساس می‌شود، تعامل با دانشگاه و بخش صنعت و واحدهای مختلف است که تا حدودی تا الان در این زمنیه ضعیف عمل کردیم.

میرمحمدی تاکید کرد: امیدوارم این همایش‌ها زمینه موثری برای این تعامل ایجاد کند و روابط سیستمی بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و اجرایی ایجاد کند و این تعامل فی مابین سبب رفع ضعف و خلق ارزش‌های افزوده و تنوع محصولات و بازاریابی مناسب برای محصولات و دستیابی به بازراهای هدف شود.

وی بیان کرد: انشاالله با تدابیر دولت تدبیر و امید مناسبات ما با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه بهتر می‌شود و زمینه‌های رشد متنوعی را برای خودمان رقم می‌زنیم.

استاندار یزد افزود: در زمینه گردشگری هم استان از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و زمینه‌های مختلفی در زمینه گردشگری در استان داریم که هم در ارتباط با آشنایی با فرهنگ یزد و هم در ارتباط با هنرهای معماری، صنایع دستی و زیبایی‌های مختلف طبیعی می‌تواند مورد بهره‌برداری گردشگران قرار بگیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسين این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 - 11:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

شنيده شده تابش نماينده اردكان بابت سنگ اهن بافق واردعمل شده خدا حخيرش دهد

حق گو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 7:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خوش بین نباشید
به دنبال 19 دی است احتمالا

You cannot copy content of this page