حاشیه نگاری همایش تجلیل از معلمان بافق

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 18 اردیبهشت 1393

ابتدای ورود به سالن محل همایش تجلیل از معلمان شهرستان بافق  در ابتکاری زیبا پذیرایی با لیوان محتوی هویج بستنی و سینی کیک و چیدن چند میز و صندلی برای صرف پذیرایی هم از نظر نوع پذیرایی و نحوه آن تا حدود زیادی به جایگاه و شخصیت شرکت کنندگان اهمیت داده شده بود.

مجری همایش نیز از معلمین بازنشسته بود و شوق و شعف خاصی در نحوه اجرای برنامه داشت.

مجری برنامه با مقدمه ای تریبون را در اختیار رئیس آموزش و پرورش بافق گذاشت و علی اصغر رنجبر نیز به خیرمقدم و تقدیر از برخی از افراد و مجموعه های همراهی کننده این اداره بسنده کرد.

برنامه های بسیار متنوعی اعم از اهدای لوح و تندیس، سخنرانی، سرود، موسیقی سنتی و غیره برای این همایش  تدارک دیده شده بود.

سالن محل همایش به تدریج  شلوغ تر شد  تا جایی که صندلی برای نشستن نبود و برگزار کنندگان از صندلی های اضافه استفاده کردند.

تجلیل از معلمین نمونه و ماندگار احساس زیبایی در سالن ایجاد کرد و چند تن از معلمان زن و مرد سال های دور شهرستان در جایگاه مراسم حضور یافتند

دبیران دیروز در کنار شاگردانی که اکنون خود در کسوت معلمی بودند.

مجری برنامه با خواندن شعر”ز بوسیدنی ها این روزگار### یکی هم بود دست آموزگار” از پشت تریبون سخنرانی خارج و برای بوسیدن دست معلم سابق سال های دور خم شد.

تعدادی از شرکت کنندگان در سالن با دعوت مجری با شغل و سمت های مختلف برای ادای گل و احترام به معلمان سابق در جایگاه اجرای مراسم حضور یافتند.

دو خواهر معلم که یکی افتخار شاگردی دیگری را داشت و اکنون هر دو بازنشسته شده بودند به روی سن دعوت شدند.

مجری برنامه از خانواده ای نام برد که همه خواهر و برادرها معلم هستند.

گروه سرود دانش آموزان نیز در اجرای شعری با مضمون جایگاه و اهمیت معلم سنگ تمام گذاشت و هنگام خروج از سالن گل هایشان را تقدیم دبیران نشسته بر صندلی ها کردند.

تعدادی از کارگران و فعالین اجتماعی شهرستان بیرون سالن منتظر حضور محمدعلی طالبی معاون سیاسی استاندار بودند تا در انتهای مراسم برایشان از آخرین وضعیت معدن بافق بگوید.

معاون سیاسی استاندار یزد همراه با فرماندار و اعضای شورای شهر و فرمانده نیروی انتظامی بافق در جمع تجمع کنندگان حضور یافتند.

طالبی معاون سیاسی استاندار ضمن اعلام همراهی، همسویی و هم نظر بودن استاندار و مسئولین استان و شهرستان با مردم بافق، از آخرین پیگیری های استان در زمینه خصوصی سازی سنگ آهن بافق نکاتی بیان کرد.

تنی چند از کارگران و فعالین اجتماعی با اشاره به مشکلات و محرومیت های شهرستان و بیان نمونه های از خصوصی سازی مانند فولاد بافق مطالبی عنوان و ابرازنگرانی از سرنوشت معدن، وضعیت شهرستان و دست های پشت پرده را با طالبی در میان گذاشتند.

طالبی با چهره گشاده و خوش رویی پاسخ هایی را ارائه کرد و قول پیگیری داد، گرچه برخی شرکت کنندگان قانع نشدند و دلایلی چون برنداشتن نام شرکت سنگ آهن از سایت فرابورس و غیره را دلیل نگرانی دانستند.

خبرنگاران تصویری و نوشتاری بطور همزمان نسبت به ثبت سخنان معاون سیاسی استاندار در جمع فعالین اجتماعی و کارگران اقدام می کردند

چند نفری از فرهنگیان و معلمینی که در حال ترک محل همایش بودند نیز در جمع فعالین اجتماعی شهرستان حضور یافتند.

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page