امام جمعه بافق : اولین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد در بافق تاسیس شد

دسته: اقتصادی , عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 20 اردیبهشت 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، امام جمعه بافق در نشست هم اندیشی مبلغین طرح زکات شهرستان بافق که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد ، فرماندار و جمعی از مسئولان و مبلغین طرح زکات بافق ، با اشاره به تشکیل کمیته امداد در این شهرستان گفت: شهرستان بافق در تاسیس اولین کمیته امداد استان یزد پیش قدم بوده و به دنبال آن شهرهای تفت و مهریز تاسیس شد.

وی ضمن تاکید بر منافع دنیوی و اخروی زکات گفت: در اسلام و فرهنگ دینی ما هر کجا مسائل عبادی مطرح است مسائل اقتصادی هم به دنبال آن آمده است.

“حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی” افزود: زکات یکی از واجبات مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در حکومت اسلامی، بیشتر گرفتاری‌ها و کمبودها و نیازهای اقتصادی محرومان از طریق زکات تامین می‌شود.

وی بیان کرد:‌ احکام اسلامی وقتی مورد پذیرش خداوند قرار می‌گیرند که با هم باشند و در قرآن نماز و زکات با هم تاکید شده که این مهم نشان‌دهنده اهمیت زکات در دین اسلام است.

امام جمعه شهرستان بافق با تاکید بر اهمیت و پرداخت زکات که سبب افزایش و رونق رزق و روزی و خوشنودی الهی می‌شود، اظهار داشت: پرداخت زکات سبب کاهش فقر در بدنه جامعه نیز می‌شود و مال انسان با تحقق این امر فزونی می‌یابد.

سلیمانی، رفاه عمومی میان خانواده‌ها را مرهون احیای امر زکات در جامعه دانست و گفت: زکات مصارف گوناگونی دارد که می‌تواند موجبات توسعه و آبادانی شهرها و روستاها را نیز فراهم کند.

وی با ارزیابی نقش عاملان زکات در ترویج فرهنگ زکات در جامعه اظهار داشت: نقش عاملان زکات در ترویج و افزایش مشارکت مردم در امر خیر پرداخت زکات، انکارناپذیر است.

امام جمعه بافق، آگاهی و اطلاع رسانی به افراد متمایل به پرداخت زکات را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به امر آگاهی و اطلاع‌رسانی از دیگر وظایف مهم عاملان و اعضای فعال زکات است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات از جمع شدن ثروت در یک‌جا جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم مردم با اعتقادات محکم دینی خود، بیش از گذشته نسبت به ادای این فریضه بزرگ دینی اقدام کنند.

IMG_8175  IMG_8188   IMG_8210


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page