مردم منتظر اقدام ها و قول های مسئولین

دسته: اخبار ویژه
۲ دیدگاه
شنبه - 20 اردیبهشت 1393

به گزارش سایت اطلاع رسانی شورای شهر بافق ؛ دیروز جمعه ، پس از تشکیل جلسه شورای تامین شهرستان با حضور معاون سیاسی استاندار و بحث و تبادل نظر ، سرانجام طالبی به همراه اعضای شورای تامین و اعضای شورای اسلامی شهر به سنگ آهن عزیمت نموده و در جمع معترضین خصوصی سازی شرکت سنگ آهن حضور یافتند. پس از اعلام برخی از خواسته های نمایندگان معترضین، از شورا درخواست نمودند که ضمن اعلام خواسته ها پیگیری های لازم را نیز انجام دهند که مردم بتوانند در جریان امر قرار گیرند.

خواسته ها توسط عباسی – سخنگوی شورا بدین شهر اعلام گردید:

– قول ها و وعده های مسئولین عملی گردد.

– شفاف سازی وضعیت سنگ آهن بافق و اینکه مشمول اصل ۴۴ است یا ۴۵ (انفال)؟

– تضمین دولت برای تکمیل طرح های جوار معدنی نظیر : آگلومراسیون ، گندله ، فولاد و… حداکثر تا ۲ یا ۳ سال آینده.

– تضمین خوراک کارخانجات جوار معدنی.

– انتخاب ۳ نفر از اعضای هیات مدیره از بافق به اضافه انتخاب مدیر بومی برای مجموعه.

– تضمین امنیت شغلی کارگران تبدیل وضعیت و نیروهای شرکتی و ماده ۱۶ و نیز گام برداشتن در جهت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی.

– تداوم مدام پرداخت ۲% عوارض.

و سرانجام تعلیق برنامه تا تحقق انتظارات و مطالبات مردمی و …

سپس معاون سیاسی امنیتی استاندر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های استانداری و مسئولین استان در این زمینه مواردی را متذکر گردید:

– همکاری استاندار دراین زمینه بالاتر از انتظار من بوده که جای تشکر دارد.

– استان مطالبات را حتی فراتر از خواسته های عنوان شده جمع بندی و به مسئولین بالاتر ارسال نموده است و باید محقق شود.

– تا زمانی که انتظارات و مطالبات مردمی محقق نگردیده برنامه خصوصی سازی باید متوقف گردد.

طالبی ادامه داد : اگر معدن مشمول خصوصی سازی هم بشود طبق دستور معاون اول رئیس جمهور باید خواسته های بافق محقق شود لذا در این صورت هم با حضور مسئولین و شورا می باید مطالبات و خواسته ها تهیه شود.

وی افزود تقاضای ما از شما این است که به حرف ما اعتماد نمایید و با آرامش خاطر به کار خود برگردید تا ما نیز بتوانیم به پیگیری هایمان ادامه دهیم.

سپس طلایی مقدم -فرماندار بافق- نیز ضمن تشکر از همکاری مسئولین استان و شهرستان متن دستور معاون اول ریاست جمهوری به وزیر معدن و اقتصاد و دارایی را بدین شرح قرائت نمود: با توجه به حساسیت مردم و محرومیت های منطقه هرگونه اقدام با هماهنگی مسئولین شهرستان و استان انجام شود.

پس از آن تشکری –رئیس شورا- نیز ضمن تشکر از مسئولین استان گفت: همان طور که شخص استاندار محترم نیز گفته اند اگر حق و حقوق مردم و منطقه دیده نشود به هیچ وجه نخواهیم گذاشت نسبت به خروج سنگ از بافق اقدامی صورت گیرد.

در پایان نیز سخنگوی شورا ضمن جمع بندی گفته ها و خواسته ها به حاضرین اطمینان داد که: در کنار مسئولین استان و شخص آقای طالبی قول می دهیم ذره ای از حقوق مردم کوتاه نیائیم و در پایان از آنها درخواست نمود که ضمن حفظ آرامش و اعتماد به گفته ها و نوشته های مسئولین با ذکر صلوات به محل کار خود برگردند که حاضرین نیز ضمن تعیین ضرب الاجل از مسئولین و شورا خواهان گزارش و اعلام نتیجه به مردم شدند.

همچنین در این مراسم قول داده شد که با عنایت به پرداخت حق انتفاع (ماده ۵۵) به دولت و نیز نظر استان به رفع مشکلات شهرستان، به زودی در خصوص انجام بزرگراه یزد – بافق اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

– در این مراسم سوالاتی نیز از جانب معترضین مطرح گردید که به آنها پاسخ داده شد.

– عده کثیری از معترضین نسبت به تغییر مرزهای جغرافیایی جلب توجه می نمود.

– شاید بتوان اعتماد مردم و شورا به شخص طالبی را یکی از دلایل مهم شکست تحصن اعلام نمود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 7:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

لطفا تفرقه نیندازین؛ همه به سهم خودتلاش کردندتاارامش به سنگ اهن وشهربرگرددهرچندپشت این اعتراضها افرادی هم بودند که درصدارت خودهیچ کاری برای بافق نکردن وهرچه داشتیم رادودستی تقدیم کردن ورفت!!! حالا دلسوزشدین؟ ولی ماکه اینجورفکرنمیکنیم حالاهم اگه برای شهرتون دل میسوزونیدهمگی خداقوت .

رسول این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 - 7:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نظر رضا درسته لطفا از کلیه مسولین و مدیر بومی حمایت کنیم و حواسمان باشد آقایان در شهر که تحریک می کنند به فکر منافع خودشان هستند

You cannot copy content of this page