امام جمعه بافق: شهرستان بافق در زمان جنگ تحمیلی 9هزار نیرو روانه جبهه‌ها کرد

دسته: سیاسی , عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 27 اردیبهشت 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی استان یزد و 266 شهید شهرستان بافق، اظهار داشت: شهرستان بافق با 42 هزار نفر جمعیت، در زمان جنگ تحمیلی 9هزار نیرو روانه جبهه‌ها کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر شهریور 59 زمانی که مارش جنگ به صدا درآمد، جوانان بافقی در فرمانداری بافق جمع شدند و به فرمان آیت‌الله صدوقی، نخستین هواپیمای برای انتقال رزمندگان در فرودگاه یزد به زمین نشست و در نخستین گروهی که از یزد به غرب اعزام شد، 20 نفر از بافق حضور داشتند.

سلیمانی ادامه داد: قبل از اینکه ستاد پشتیبانی تشکیل شود، کارکنان معادن، شرکت سنگ آهن و معدن کوشک بافق، یک حساب جاری به شماره 950 ایجاد کردند و از یک تا پنج روز حقوق خود را برای کمک به جبهه‌ها به این حساب واریز کردند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: بر این اساس، مشخص است که سابقه کمک مردم بافق و پشتیبانی آنها از جبهه‌ها و رزمندگان به زمان قبل از تشکیل ستاد آماد و پشتیبانی باز می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مردم بافق را مردمی ولایت‌مدار و پیرو راه شهدا دانست و افزود: گواه این امر، برگزاری 365 یادواره در این شهرستان است و ما به این مردم افتخار می‌کنیم.

دبیر برگزاری یادواره شهدای تدارکات استان یزد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مسئولان، مردم و خانواده‌های معظم شهدا اظهار داشت: سه ماه برای برگزاری این یادواره و نمایشگاه تلاش شده و امیدواریم توانسته باشیم بخشی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهدا را به نمایش بگذاریم.

سرهنگ حسن بلندیان، یاد و خاطره شهدایی همچون شهید رفیعیان، اکبریان، تفکری، طالعی، شاهپورزاده و … را گرامی داشت و از آنها به عنوان دلیرمردان شهرستان بافق یاد کرد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری یادواره شهدای تدارکات و پشتیبانی در استان یزد عنوان کرد: نخستین استارت این یادواره در دیدار با خانواده شهدای تدارکات و پشتیبانی بافق در اسفندماه زده شد.

دبیر برگزاری یادواره شهدای تدارکات استان یزد با بیان اینکه رزمندگان بافق نقش کلیدی در ستاد پشتیبانی و تدارکات داشتند، بیان داشت: به همین دلیل برگزاری این یادواره به شهرستان بافق محول شد.

بلندیان از شاخصه‌های این یادواره نسبت به سایر یادواره به جمع‌‌آوری آثار شهدای تدارکات و پشتیبانی در قالب کتاب، تجلیل از خانواده شهدا، اجرای متفاوت مراسم و … اشاره کرد.

در این مراسم از کتاب «اولین پشتیبان» با حضور دبیر ستاد کنگره سرداران و 4000 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، امام جمعه بافق و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا رونمایی شد.

این مراسم با حضور گسترده مردم در امامزاده عبدالله بافق برگزار شد و در حاشیه یادواره نیز نمایشگاهی از دوران دفاع مقدس برپا شده است.

استان یزد 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 266 شهید آن مربوط به شهرستان بافق و 100 شهید نیز مربوط به ستاد تدارک و پشتیبانی هستند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page