داشتن یک نمایشگاه وموزه دائمی در بافق آرزوی دیرینه ماست

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۳ دیدگاه
جمعه - 5 خرداد 1391

نمایشگاه صنایع دستی و اشیای موزه ای در کاروانسرای مجموعه میدان خان بافق برپاشد، در حاشیه این نمایشگاه گفتگوی با برخی شرکت کنندگان داشتیم

محمدعلی عبداللهی  متولد1354 و کارمندبانکی ملی بافق از علاقه مندان جمع آوری آثار و اشیاء قدیمی عتیقه و موزه ای  تعدادی از ظروف، اشیاء و سکه های قدیمی  خود را در  نمایشگاه صنایع دستی و اشیای موزه ای مجموعه کاروانسرای خان بافق در معرض نمایش عموم قرار داد است.

وی در گفتگو با بافق فردا گفت: ظرف  15 سال گذشته بطور مداوم برای خرید و گردآوری این اشیاء و ظروف قدیمی فعالیت دارم و بطور جدی نیز 4 سال اخیر در این خصوص اقدام نمودم.

عبدالهی بیان کرد: اولین چیزی که خریدم یک سکه متعلق به دوران احمدشاه بود و اکنون بیش از 400 قطعه لوازم و سکه های تاریخی مختلف مربوط به دوره های گذشته دارم.

این علاقه مند آثار تاریخی افزود: سکه های مربوط به سلسله هخامنشی و ساسانیان، صفویه و مظفرالدین شاه و پهلوی در مجموعه سکه های به نمایش گذاشته شده وجود دارد.

وی ادامه داد: نمایشگاه فعلی در مجموعه کاروانسرای میدان خان بافق دومین نمایشگاهی است که این اشیاء قدیمی را در آن به نمایش گذاشتم و قبلا هم یکبار با همکاری دانشگاه آزاد و روابط عمومی این واحد، نمایشگاهی در این مرکز داشتم.

عبدالهی در زمینه بازخورد بازدید مردم از این نمایشگاه موزه ای، خاطرنشان کرد: بافق یک شهر تاریخیست و مردم علاقه زیادی به بازدید از این آثار دارند و به نوعی در خونشان این موضوع عجین شده است. وی افزود: امکان نمایش برخی وسایل و اشیای تاریخیم نیز به دلیل نبود مامور مراقبت و مسائل امنیتی مکان نمایشگاه، فعلا میسر نشد.

محمدعلی عبدالهی در خصوص ایجاد موزه دائمی در بافق گفت: داشتن یک نمایشگاه و موزه دائمی در بافق آرزوی دیرینه ما است. وی در زمینه ایجاد یک مکان دائمی برای نمایش وسایل و اشیای گردآوری شده اش اضافه کرد: پیشنهاد ایجاد نمایشگاه در چند خانه قدیمی داده شد که به دلیل هزینه زیاد چند ده میلیونی برای مرمت و بازسازی مقرون به صرفه نبود.

وی، بهترین مکان موزه را محل فعلی(کاروانسرای خان) یا آستان امامزاده بافق بیان کرد و پیشنهاد داد: در صورتی که هیئت امنای امامزاده موافقت ایجاد یک موزه دائمی در آستان امامزاده عبدالله بافق  را بنمایند، بنده حاضرم کلیه اشیا و سکه های قدیمی را بطور امانی در اختیارشان بگذارم و درآمد احتمالی حاصل از این موضوع را نیز برای آستان متبرک اهدا نمایم.

عبداللهی در توصیه آخر گفت: به مردم عزیز توصیه می کنم اگر چیزهایی از پدران و نیاکان خود دارند در منزل نگه ندارند و برای نمایش در معرض دید عموم قرار دهند زیرا این آثار نشان دهند فرهنگ عمومی مردم شهرستان در گذشته است.

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
سهیل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 6 خرداد 1391 - 4:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای عبداللهی اگه این کار رو انجام بدین ی خدا بیامرزی بزرگ پشت سرتون می مونه

صلوات این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1391 - 9:35 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خیلی امکانات تفریحی&دیدنی ورفاهی حق شهرتاریخی ومعدنی بافق ومردمان سختکوشش است که هنوز بعداز 33سال از انقلاب گذشته بهش نرسیده اند اما همگان میدانند که شهرهایی هستند که آه در بساط خود ندارند اما امکانات بروز دارند.
((این ظلمی بیش نیست که درحق این شهرومردمان نجیبش شده))

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 9 خرداد 1393 - 2:37 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خسته نباشی دمت گرم

You cannot copy content of this page