فتح خرمشهر مرهون ایثارگری رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس بود

دسته: اجتماعی
یک دیدگاه
شنبه - 3 خرداد 1393

یزد – ایرنا – امام جمعه بافق آزادی خرمشهر را مرهون از خود گذشتگی رزمندگان دلاور دروران دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان اسلام با بیش از یکماه جانفشانی این شهر اشغال شده را از دشمن بعثی باز پس گرفتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلیمین ˈسید جواد سلیمانیˈ در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان با اشاره به نامگذاری این روز به نام مقاومت ، ایثار و پیروزی از جوانان خواست تا با مطالعه جنگ و دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی ، در مقابل زور گویی های استکبار وتهاجم جنگ نرم دشمن ایستادگی کنند.

امام جمعه بافق گفت: ولایت پذیری و حضور بسیجیان در عرصه های مختلف کشور این انقلاب را در برابر دسیسه های دشمنان و مقابله با جنگ نرم دشمن بیمه کرده است .

وی با بیان خاطراتی از دفاع مقدس به تحلیل فتح خرمشهر پرداخت و افزود : این پیروزی مرهون رشادتها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام در هشت سال مبارزه و اطاعت پذیری آنان از مقام ولایت بود.

حجت الاسلام سلیمانی اضافه کرد: رزمندگان اسلام در این دوران پرافتخار خالصانه وارد میدان عشق و ایثار و شهادت شدند و با اخلاص، تعهد و ولایت پذیری از مرزو بوم کشور که مورد تعدی دشمن قرار گرفته بود دفاع کردند.

وی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر حاصل مجاهدت 34 روزه دلاورمردانی است که از هستی خود گذشتند تا یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن نماند.

امام جمعه بافق یاد و خاطره محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر را گرامیداشت و افزود: آزادی خرمشهر در سال 61 مدیون و مرهون خون پاک همه ایثارگران شجاع عملیات بیت المقدس بود.

وی سوم خرداد را روز پر افتخا و غرور آفرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: لحظات و خاطرات به یاد ماندنی دوران دفاع مقدس آنچنان عمیق و گسترده است که برای بیان هرکدام از آنها نیاز به نگارش دهها کتاب و دفتر است .

حجت الاسلام سلیمانی ، امنیت و موفقیتهای علمی و هسته ای ایران را یاد آور شد خاطر نشان کرد: پیشرفت در ابعاد مختلف و برقرار نظم و امنیت در کشورمان به برکت خون پاک شهیدان ، ایثارگران و فداکاریها ی رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس است .

برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ، مراسم سان از نیرو های مستقر در میدان، ادای احترام به تمثال امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و شهیدان ، گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، تجلیل از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس ، دعا و نیایش و اجرای سرود ، از دیگر برنامه های این مراسم بود.ک2

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
123 این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 3 خرداد 1393 - 10:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
چرا در گزارش ذکر نشده که این صبحگاه مشترک در کجا انجام گردیده؟!
چرا در گزارش اسمی از کارخانه تعمیرات لکوموتیو بافق نیامده است ؟؟

You cannot copy content of this page