حضور وزیرصنعت درسیرجان

دسته: اجتماعی
۶ دیدگاه
دوشنبه - 5 خرداد 1393
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد
واگذاری معادن 2 و 4 گل‌گهر سیرجان به بخش خصوصی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری معادن 2 و 4 گل‌گهر شهرستان سیرجان به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در سفر به شهرستان سیرجان و حضور در منطقه سنگ‌آهن گل‌گهر از بخش‌های مختلف و طرح‌های توسعه و کارخانه‌های در حال احداث فولاد بازدید کرد.

وی همچنین در جمع مهندسان و مسئولان شرکت فولاد ایرانیان گفت: شکوفایی اقتصاد ملی جلوگیری خام‌فروشی در مواد اولیه معدنی است و باید به هر روش و تلاش مضاعف از خام‌فروشی جلوگیری و زمینه زنجیره تولید برای فولاد فراهم شود.

نعمت‌زاده افزود: اگر کاری در بخش خام‌فروشی عقب مانده است، باید حتی در سه شیفت کاری صنایع تبدیلی جبران کرد تا ابتدا زنجیره تولید گندله‌سازی و سپس آهن اسفنجی و بعد از آن فولاد فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری معادن 2 و 4 گل‌گهر به بخش خصوصی خبر داد و گفت: فراخوان مزایده را تا پایان هفته جاری انجام می‌دهیم و شرکت‌های متخصص آهن و فولاد می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز برای یک جهاد اسلامی در بخش توسعه نیازمند کار و تولید هستیم و روند مشخصی را در موتور محرکه بخش صنعتی و معدنی داشته باشیم.

نعمت‌زاده گفت: زیربنای بخش صنعت و معدن کشور تولید فولاد است و امروز این زنجیره باید افزایش راندمان تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و در نهایت فولاد باشد که مورد حمایت اساسی دولت است.

وی بیان داشت: در بحث خام‌فروشی یکی از محدودیت‌ها کمبود صنعت گندله‌سازی است که باید به طور جدی کمک کرد تا صنایع گندله ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به دنبال ذخائر جدید هم هستیم و سازمان زمین‌شناسی که مورد حمایت ما است، این کار را دنبال می‌کند که استان‌های کرمان، خراسان رضوی و یزد رتبه خوبی در وجود و اکتشاف معادن دارند.

نعمت‌زاده با اشاره به بازدید از کارخانه‌ها و شرکت‌ها و معادن عنوان کرد: یک هزار و 30 میلیون تن ذخیره سنگ آهن گل‌گهر است که برخی از معادن این منطقه هنوز دو سوم آن زیر‌زمین است و مطالعات بهره‌برداری آن آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: معادن پنج و شش هم به زودی برای شرکت‌های وابسته به فولاد به مزایده می‌روند و معدن دوو چهار نیز از طریق مزایده واگذار می‌شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: صنعت فولاد یکی از صنایع جدی ما است و باید زنجیره تولید این محصول با افزایش کنسانتره و کارخانه‌های گندله و آهن اسفنجی تکمیل شود و ظرفیت را بالا ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد کمبود آب برای صنایع گفت: انتقال آب از خلیج فارس مشکل را حل می‌کند و این طرح با نصب آب شیرین‌کن‌ و لوله‌گذاری انجام می‌شود، تا انتقال آب باید از بخشی از آب مورد نیاز را از استان و شهرستان تامین کرد.

این مسئول اذعان داشت: با خام‌فروشی مخالف هستیم و به دنبال صنایع تبدیلی و اجرای مراحل کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و تولید فولاد در سیرجان و استان کرمان هستیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
55 این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 خرداد 1393 - 2:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینان فقط وعده می دهند گول نخورید
اینا 35 ساله با خام فروشی مخالفند
کو عمل؟

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 خرداد 1393 - 2:50 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از بافق تا سیرجان چقدر راهه ترسیده بیاد بافق؟

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 خرداد 1393 - 4:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این خصوصی سازی به شهرمعدن خیزسیرجان هم سرایت کرده

تقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 خرداد 1393 - 5:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قابل توجه دوستانی که واگذاری معادن را انفال و یا خیلی بزرگ نشان می دهند تا کی ماباید این چنین فکر کنیم و از همجا عقب بمانیم

مهدیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 خرداد 1393 - 10:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چطوره که آقای وزیر سیرجان میره اما حاضر نیست یه سر به بافق بیاد و مشکل کارگرا رو حل کنه.

عرفان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 12:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آتقي. شما که عقب مونده نيستي بفرما جلو. واقعا که… يعني همه کارگراي سنگ اهن عقب مونده و شما متمدني!!!!

You cannot copy content of this page