خام‌فروشی معادن ظلم بزرگی در حق سرمایه‌های داخلی است

دسته: استان , اقتصادی , فرهنگی، هنری، مذهبی
۳ دیدگاه
جمعه - 9 خرداد 1393

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید خصوصی‌سازی به گونه‌ای باشد که دست دولت و ملت خالی بماند، گفت: خام فروشی معادن ظلم بزرگی در حق سرمایه‌های داخلی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با دعوت به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم ما انسان‌ها را به تقوای الهی دعوت کرده است، تقوا به معنای خود داری کردن از خلاف خدا و خود داری کردن از گناه و ناملایمات و آماده‌سازی خود برای اطاعت از خدا و اخلاص در عمل است.

وی گفت: این مسیر تقواست و خداوند در قرآن کریم خیلی بندگان را سفارش به تقوا کرده است، در کلمات امیرالمومنین علی علیه السلام هم در خیلی از موارد به تقوای الهی سفارش کرده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: قرآن کریم با عبارت‌ها و نتایج مختلف ما را به تقوا سفارش کرده است، از عبارت‌ها مشخص می‌شود که تقوا درجات و اقسامی دارد و هر کسی در یک درجه‌ای از تقوا قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: هر کسی که آماده‌تر و مطیع‌تر باشد و همراه اراده پروردگار حرکت کند و بیشتر شیطان را از خودش دور کند، درجات تقوای بالاتری دارد.

ناصری خاطرنشان کرد: درجات تقوا به درجات کسب قرب الهی است و نتیجه کار هم این است که هرچه درجات تقوا بالاتر برود انسان بیشتر به خداوند کریم نزدیک می‌شود.

وی افزود: تقوا درجاتی دارد و بندگان خدا بر اساس کارها و اقداماتی که دارد و میزان اطاعت از خدا سبب تعیین درجات انسان در تقوا می‌شود و تا جایی که به مرحله عصمت می‌رسد و هیچ یک از اعضای وی اقدام به گناه نمی‌کنند و همه اعضا و جوارح وی در اختیار خدا قرار می‌گیرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این درجات تقوایی است که معصومین علیهم السلام دارند و انسان را به بالاترین حد نزدیک شدن به خداوند می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: خداوند کریم در قرآن به بندگان می‌فرماید که ای بندگان تقوا پیشه کنید و حق تقوا را ادا نمایید.

ناصری خاطرنشان کرد:  شاید اگر ما بخواهیم واقعا تقوا پیشه کنیم، نمی‌توانیم حق تقوا را به میزان درست انجام دهیم چون هرچه که تقوا داشته باشیم و از گناه دوری کنیم باز هم نمی‌توانیم حق را ادا کنیم، این به دلیل آن است که ما هرچه که داریم از خدا داریم و هیچ چیزی از خودمان نداریم.

وی تاکید کرد: نعمت‌هایی که ما داریم هم خداوند به ما داده و ما حتی امانت‌دار هم نیستیم چون هیچ خودیتی از خود نداریم و حتی خودمان هم امانتی از خداوند هستیم.

امام جمعه یزد بیان کرد:  اگر خدای ناکرده خلافی بکنیم و بر خلاف آن چیزی که خداوند از ما خواسته است، به عقب می‌رویم و نعمت خدا را کفران می‌کنیم و خودمان را از صاحب نعمت دور می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: هر چقدر هم ما کار خوبی پیدا کنیم و خداوند این توفیق را به ما بدهد، ما به جلوتر حرکت می‌کنیم و  بیشتر به درجات بالای تقوا دست پیدا می‌کنیم.

ناصری افزود: خداوند در قرآن کریم یک آیه‌ای دارد که تقوا پیشه کنید و در مسیر خدا پیش بروید تا آنجایی که می‌توانید و استطاعت دارید انجام دهید.

وی تصریح کرد: یک روایتی در رابطه با این آیه از امام صادق علیه السلام هست که از ایشان سوال شده که حق تقوا را بخواهیم ادا کنیم به چه صورت است؟

امام جمعه یزد افزود: امام صادق علیه السلام با سه جمله ما را راهنمایی خوبی در این زمینه کرده‌اند که معنا این است، خدای متعال را اطاعت کنیم و معصیت خداوند را نکنیم، خداوند را ذکر کنیم و همیشه به یاد او باشیم و او را فراموش نکنیم، و خداوند متعال را شکرگذار باشیم و کفران نعمت نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: شاکر نعمت‌های خداوند بودن این است که نعمت‌های خدا را به جا و مناسب استفاده کنیم و اسراف در کارمان نداشته باشیم، کفران نعمت هم به معنای اسراف در مصرف و دور ریختن‌ها و درست استفاده نکردن‌هاست، این استفاده در تمام نعمت هاست و دست و چشم و عقل و سایر جوارح هم در این راستا قرار می‌گیرند.

ناصری به مسئله تربیت فرزندان و صحبت‌هایی که در هفته‌های قبل در مورد آن بیان شده بود، گفت: بیان شد که فرزند نعمت خداست و خداوند متعال به انسان‌ها نعمت می‌دهد که بتوانند صاحب فرزند شوند و جمعیت افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: اگر زاد و ولد و فرزند‌ها نباشد، انسان‌ها از بین می‌روند و گردش نسل‌ها اصلا وجودی پیدا نمی‌کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: فرزند نعمت پروردگار است و نباید نعمت پروردگار را کوچک شمرد، این که امروز در جوامع ازدواج‌ها و فرزنددار شدن را با مشکل مواجه می‌کند، بر خلاف آن چیزی است که خداوند برای انسان‌ها قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: مسئله مهم در این زمینه، مسئله وظیفه ما نسبت به تربیت فرزندان است، بزررگان در ارتباط با این موضوع مراحلی را مطرح کرده‌اند که این یک تکلیف است که پدر و مادر در ارتباط با فرزندان دارند.

ناصری خاطرنشان کرد: آن شخصی که جوان هست، چه دختر و چه پسر، تکلیف و وظیفه نسبت به نسل آینده دارد، وظیفه وی این است که چون حرکت، کار، تغذیه و تمام حرکت‌های او بر وی اثر می‌گذارد و بچه‌اش هم نتیجه اعمال و تاثیرات وی می‌شود.

وی اضافه کرد: هم از لحاظ جسمی و مادی و هم از لحاظ معنویات فرزند از پدر و مادر خود به ارث می‌برد و در زمینه روحی اگر مادر و پدر اعمال خود را آراسته نکنند و مطابقت با نظر خداوند متعال نداشته باشند، اثرات سوئی در زمینه فرزند دارد و این اثرات در جسم و روح فرزند ایجاد می‌کند.

امام جمعه یزد اضافه کرد: دستورات اسلام به رعایت موارد دینی و جلوگیری از گناه و عصیان هم به همین دلیل است و در مقابل هم اقدامات دشمن برای به گناه انداختن فرزندان ما هم به همین دلیل است و می‌خواهند فرزندان ما به صورتی تربیت شوند که وقتی ازدواج کردند، بچه‌های خود را هم به مانند خود و مطیع استکبار و شیطان بزرگ کنند.

قبل از ازدواج فرزندان نسبت به ایمان آنها حساس باشیم

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اسلام به همین دلیل است که می‌فرماید سعی کنید قبل از فرزند دار شدن و تشکیل خانواده دادن فرزندتان بکنید، نسبت به دین و ایمان آنها حساس باشید.

ناصری اضافه کرد: این موارد سبب می‌شود که در اسلام سفارش شده که وقتی دین فرزندتان را دیدید که خوب و مناسب است، آنها را به ازدواج یکدیگر در آورید و به مسائل مادی کاری نداشته باشید و نگذارید در زمان ازدواج آنها تاخیر بیفتد.

وی تاکید کرد: متاسفانه الان تربیت فرزند مورد غفلت واقع شده و بسیاری از افراد دوست دارند در ادارات کار کنند و فکر می‌کنند تربیت فرزند کار خاصی نیست در حالی که این بالاترین کاری است که یک زن می‌تواند انجام دهد.

امام جمعه یزد در خطبه دوم خود با اشاره به اعیاد شعبانیه، گفت: یکی از اعیاد این ایام، میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار است، امام حسین علیه السلام، یکی از آنچه که اهداف حرکتش به سوی کربلا و مقابله با یزدید و یزیدیان مطرح کردند، امر به معروف و نهی منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: امر به معروف کردن یعنی اینکه انسان‌ها را به خوبی‌ها و نیکی‌ها امر کردن، این موضوع امر دارد، فقها هم بیان کردند که اگر می‌خواهی کسی را به خوبی دعوت کنی، باید وی را امر کنید.

آزادی نباید از حد و مرز خود فراتر برود

ناصری تاکید کرد: در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر یعنی اگر کسی کار خوبی بلد نیست باید به او یاد بدهی تا انجام دهد و اگر کسی کار خوبی را بلد است اما نمی‌کند، باید وی را وادار به این کنی که آن کار خوب را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با نهی از منکر هم باید جلوی کارهای بد و منکر و زشت را بگیرید، این یعنی اینکه کارهایی که سبب خرابی اجتماع  و انحراف افکار و اخلاق جامعه می‌شود را بگیرید.

امام جمعه یزد اضافه کرد: نهی از منکر یعنی منکراتی که انسان را به سوی جهنم میبرد را نهی کنیم و کارهایی که انسان را به بهشت سوق می دهد، امر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وظیفه حاکم اسلامی این است که بستری فراهم کند که مردم به سمت بهشت بروند و از طرف مقابل بستری که انسان را به جهنم می برد را هم جمع کند.

ناصری بیان کرد: این یک دستور دینی است و باید انجام شود، آزادی های انسان یک حد و حدودی دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: مسئله بعدی در ارتباط با مسئله 13 و 14 خرداد که رحلت حضرت امام خمینی(ره) است، در ارتباط با ایشان هم باید توجه داشت که حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک الگو، راهنما و اسطوره‌ای برای ماست که بی‌حساب حرف نمی‌زدند و تصمیم‌های عجولانه‌ای در کارهایشان نگرفته‌اند و حرف‌هایی که زده‌اند هنوز قابل عمل و قابل اجرا است.

امام جمعه یزد اضافه کرد: علاوه بر آن، هر مملکتی یک مقدساتی دارد که این مقدسات باید الگو باشند تا ملت‌ها منحرف نشوند و به گمراهی نروند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: این مقدسات از این جهت برای ما الگو و اسوه هستند که اعمالشان به گونه‌ای بوده که ما می‌توانیم آنها را الگو قرار دهیم، این اسوه و الگو بودن آنها باید برای ما باقی بماند.

ناصری اضافه کرد: در زمان غیبت که ولایت امامان معصوم(ع) به ولایت فقیه سپرده شده، باید این مسئله برای ما واجب باشد و ولایت فقیه برای ما به عنوان الگو بماند و این تقدس از ارزش پیدا نکند.

وی گفت: چطور است که انسان از پزشک دارو می‌گیرد و به او اطمینان می‌کند و این دارو را مصرف می‌کند، در امر دین هم باید به همین صورت به یک متخصص و الگو مراجعه کنیم و این متخصص و الگو در درجه اول ائمه معصومین علیه السلام و در درجه دوم و در زمان غیبت ولایت فقیه است.

امام جمعه یزد گفت: اگر ما نخواهیم به ولایت فقیه اعتماد کنیم و به دستورات وی عمل نکنیم، اتحاد خود را از دست می دهیم و همانند کشورهایی مثل مصر می شویم که با مشکلات فراوانی مواجه هستند اما اگر به دستورات ولایت فقیه پایبند باشیم اتحادداریم و دشنان همیشه از این اتحاد ما می ترسند.

آرمان‌های امام خمینی(ره) همیشه باید زنده بمانند

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اقدماتی انجام می‌دهند که بتوانند مردم را از اسلام و ولایت فقیه بی توجه کنند و شخصیت‌ها و الگوهای ما را از ما بگیرند، این هوشیاری باید وجود داشته باشد، امام خمینی(ره) همیشه باید برای ما یک الگو و اسطوره باشد که این اقدامات دشمنان ناکام بماند.

ناصری اضافه کرد: همیشه باید آرمان‌های امام برای ما زنده باشند و ایشان برای ما به عنوان یک اسطوره مقدس باقی بمانند چون آرمان‌های ایشان آرمان‌های اسلام و خداوند است.

وی گفت: ما باید این توجه را داشته باشیم که الان هم در زمان ولایت مقام معظم رهبری که هدایت‌های ایشان ما را از بسیاری خطرات حفظ کرده‌اند، باید ایشان را به عنوان یک اسطوره در وجود خود داشته باشیم و الگوی ما در زندگی ایشان باشند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر واقعا می خواهیم برای مردم و برای رضای خداوند کار کنیم باید بیاییم و اتحاد داشته باشیم.

باید رئیس جمهور را حمایت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این عنوان‌ها و دسته‌ها و حزب بازی‌ها را باید دور ریخت، هر کسی که امروز به عنوان رئیس جمهور فعالیت می‌کند، باید دست به دست هم بدهیم و وی را کمک کنیم.

ناصری تاکید کرد: نباید به این صورت باشد که بکش بکش باشد و هر کسی فکر این باشد که بتواند چند سال آینده چه سمتی می‌تواند داشته باشد اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: نباید این طور باشد که فعالیت برای مردم و خدمت به آنها در فعالیت‌های مسئولان وجود نداشته باشد و هدف مسئولان دستیابی به مناصب دنیایی باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: الان زمینه فراهم است و ولایت فقیه پا به رکاب است و دولت هم از حمایت رهبر معظم انقلاب برخوردار است و می‌خواهد کار کند و مردم مطیعی هم داریم که می‌خواهند در راه اسلام فعالیت کنند، چرا ما نباید در مسیر اسلام حرکت کنیم و به جای آن در راه دنیا فعالیت داشته باشیم؟

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: در مقابل دشمن باید جهادی پیش برویم و همه مردم همکاری کنند، مسئولان هم باید دست به دست هم داده و در کنار مردم با نیت‌های خالص راه را پیدا کنند و دشمن را نا امید کنیم.

ناصری اضافه کرد: همه باید فکر کنیم که چه بکنیم این کشور پیش برود و این ملت مشکلاتشان حل شود و پیش خدا ارزش پیدا کنیم نه اینکه دور هم بنشینیم که چه بکنیم که گروه و حزب من موفق شود، اینها مواردی است که مورد رضای خدا نیست.

وی تاکید کرد: به  صورت کلی این مطالب را بیان می‌کنم و منظورم حزب و گروه خاصی نیست همانطوری که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هم مطرح کردند.

خام فروشی معادن و خاک سنگ‌آهن ظلم به مردم است

امام جمعه یزد اضافه کرد: خام فروش معادن ما ظلم است به این مردم که ما این خاک‌های سنگ آهن را به خارجی‌ها بفروشیم و خودمان از آن استفاده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: یا اینکه در بحث خصوصی‌سازی یک اقداماتی انجام دهیم که دست دولت خالی بماند درست نیست، این موارد باید در اقتصاد مقاومتی مطرح شود.

‌صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم رعایت شود

ناصری تاکید کرد: در زمینه بانک‌ها هم باید یک تجدید نظری صورت پذیرد که دولت بتواند به مردم کمک کند و مشکلات آنها را رفع نماید.

وی اضافه کرد: در زمینه آب هم باید یک اقداماتی دیده شود که مشکلات مردم حل شود و مصرف هم توسط مردم رعایت شود، اینها همه مواردی است که اگر به درستی اقتصاد مقاومتی را دیده باشیم، به خوبی رفع می‌شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
: کارگر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 9 خرداد 1393 - 5:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ندر حکایت بعضی ها !؟ بعضی ها لباسشان سپید است، دلشان سیاه ؛؛ بعضی ها لباسشان معمولی است، فكرشان نو !! بعضی ها یك عمر زندگی میكنند برای رسیدن به زندگی !! بعضی ها آمده اند زندگی کنند تا قیمت پیدا کنند ؛؛ بعضی ها به هر قیمتی زندگی می کنند !! بعضی ها بقال سنگند ؛؛ بعضی ها دلال سنگ !! بعضی ها رزمنده و جانباز جنگند ؛؛ بعضی ها برادر شهیدند !! بعضی ها قیمتشان به میزشان است ؛؛ بعضی ها حالا ‏ قیمتی ندارند !! بعضی ها دریچه ی قلبشان آمریکایی است ؛؛ بعضی ها هزار لایه دارند !! بعضی ها باید سنگ آهن را رها کنند ؛؛ بعضی ها باید حیا کنند !! بعضی ها همرنگ جماعت میشوند، ولی همفكر جماعت خیر ؛؛ بعضی ها را باید بازنشسته و بایگانی كرد !! بعضی ها تا دیروز چیزی نداشتند ؛؛ بعضی ها برای پول همه كاره میشوند !! بعضی ها در حسرت پول همیشه مریضند ؛؛ بعضی ها برای حفظ پول همیشه بی خوابند !! بعضی ها را همیشه در بانك ها می بینی یا در بنگاه ها ؛؛ بعضی ها به درد آلبوم می خورند !! بعضی ها دکترند و استاد دانشگاه ؛؛ بعضی ها مدیر کل پدافند و معلم !! بعضی ها دستشان پاک و سر سفره حلال می خورند ؛؛ بعضی ها نان خشك و خالی هم می خورند !! بعضی ها صدای ملائك را می شنوند و صلواۀ جمعه و جماعت را مقیدند !! بعضی ها صدای دل خود را هم نمی شنوند !! بعضی ها فكر میكنند چون صدایشان بلندتر است، حق با آنهاست !! بعضی ها فكر میكنند وقتی بلندتر حرف بزنند، حق با آنهاست !! بعضی ها با درجه تند زندگی میكنند ؛؛ بعضی ها با درجه كند و هیچكس بی درجه نیست !! بعضی ها حتی در تابستان هم سرما میخورند ؛؛ بعضی ها در تمام زندگیشان نقش بازی میكنند !! بعضی ها خیلی جورهای مختلف هستند ؛؛ شما چطور؟ آیا شما هم از این بعضی ها هستید ؟؟ و زندگی ما حکایت یخ فروشی است که از او پرسیدند : فروختی ؟ گفت نه ! ولی تمام شد !؟ شادی روح مومنین و مومنات و امواتی که از این سلسله متوفی شده اند ، فاتحه مع الصلوات. تنظیم :

تقی شلتوک این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 10 خرداد 1393 - 10:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بله سخن درستی زدین اگه سنگ آهن را خام خام خورا بخورند دیگه از کجا 17 میلیارد هزینه احداث 2 پل در یزد تامین شود….

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 11 خرداد 1393 - 11:55 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حالا که فهمیدین اگه معدن به فروش برسه از همه بیشتر شهرستان یزد ضرر میکنه به تکاپو افتادین

You cannot copy content of this page