سکوت نعمت‌زاده درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی

دسته: عمومی
۱۰ دیدگاه
دوشنبه - 12 خرداد 1393

“جلسه دارم؛ باید زود بروم” این پاسخ وزیر صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار ایسنا درباره آخرین وضعیت واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی و اعتراضات صورت گرفته به آن بود.

به گزارش ایسنا، در حالی چند روز پیش 28.5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی در فرابورس عرضه شده و فولاد خوزستان آن‌را خریداری کرد که هنوز هم اعتراضات نسبت به این واگذاری ادامه داشته و این اعتراضات حتی به نارضایتی کارگران نیز منجر شده است.

کارگران شرکت بافق اعتقاد دارند که با واگذاری سهام این شرکت مالک جدید دست به تعدیل نیرو خواهد زد و آینده سنگ آهن مرکزی نیز تیره و تار خواهد شد. در همین زمینه شورای شهر، امام جمعه و مقامات استان یزد نیز بارها و بارها در اظهارات خود بر مخالفتشان با واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی تاکید کرده‌اند.

در همین حال معاون اول رئیس جمهوری طی دستوری تاکید کرده بود که در واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی با نظرات مقامات استانی هماهنگی شود. دستوری که با توجه به ادامه اعتراضات به نظر می‌رسد اجرایی نشده است.

این در حالی است که چندی پیش پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز اعتراضات صورت گرفته به واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی را جوسازی توصیف و تاکید کرد که کار واگذاری سهام این شرکت تمام شده است.

در تازه‌ترین اظهارنظر نیز سخنگوی شورای اسلامی ‌شهر بافق به خبرنگار ایسنا گفت که عرضه 28.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی بافق در فرابورس با مخالفت‌های شدید مردم و مسئولان شهر بافق همراه شده؛ به طوری که با تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان و شورای تامین و اعضای شورای اسلامی ‌شهر در دفتر امام جمعه به این مهم پرداخته شد.

محمد عباسی تاکید کرد که خواسته مشترک مردم و مسئولان شهرستان بافق در این جلسه، ایجاد حداقل شش مرکز جوار معدنی تا حداکثر پایان سال 1395 در شهرستان بافق است.

وی، همچنین انتخاب دو نفر از افراد بومی ‌به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت سنگ آهن علاوه بر مدیرعامل بومی و استمرار کلیه پرداخت‌ها را از دیگر خواسته‌ها ذکر کرد.

سخنگوی شورای ‌شهر بافق از دیگر شروط را تضمین امنیت شغلی و ارتقای سطح استخدامی ‌کارکنان، کارگران و پرسنل شاغل به طوری که اشتغال فعلی، حفظ و اشتغال جدید نیز به دنبال داشته باشد، اعلام کرد و افزود: همچنین شرکت سنگ آهن ملزم است از محل سود نسبت به تکمیل طرح‌های گندله پنج میلیون تنی سه چاهون، فولاد کوره بلند (کسری)، فولاد بافق، فولاد اسفنجی، راه‌اندازی کامل آگلومراسیون و ایجاد کارخانه فراوری سه چاهون اقدام کند.

به گفته این عضو شورا، تخصیص حداقل ۱۵ درصد از کل سهام به شهر بافق به منظور جبران عقب ماندگی، محرومیت‌ها و شرایط نامساعد جغرافیایی و اقلیمی‌ و نیز به دنبال داشتن امراض خاص و بررسی نحوه تخفیف ۵۰ درصد ارزش سهام به کلیه پرسنل رسمی ماده ۱۶، روزمزد دائم، قرارداد کار معین، پیمانکاری و بازنشستگان نیز مورد تاکید قرار گرفت.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی بخش معدن کشور تاکنون درباره واگذاری سنگ آهن مرکزی سکوت اختیار کرده‌اند. در تازه‌ترین مورد نعمت زاده در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان گسترش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره حواشی رخ داده در زمینه واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی سکوت کرد. این در حالی است که وی در سخنرانی خود از واگذاری‌های بی حساب و کتاب انتقاد کرده و اذعان کرد که برخی از واگذاری‌ها عملا به تعطیلی بنگاههای تولیدی منجر شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
سيد.ح.بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 خرداد 1393 - 10:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

دل ما روشن هست.
ان شالله به زودي خبرهاي خوشي ميشنويم…
فقط خدا…كار به وزير و وكيل نداريم.

کاوه آهنگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 12 خرداد 1393 - 11:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه
ي نفر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 1:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در دولتى كه دستور معاون اول رييس جمهور محسوب نميشود چه انتظار بيشترى ميتوان داشت ? سمبه خريداران پرزورتر از اين حرفهاست

بافقى این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 2:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ﺳﻠﺎﻡ ﺍﺧﻪ ﺟﻴﺰﻯ ﻭﺍﺳﻪ ﻛﻔﺘﻦ ﻧﺪﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺪﻥ ﻭﻟﻰ ﻣﺎ ﺗﺎ ﺣﻘﻤﻮﻥ ﺑﺲ ﻧﺪﻥ ﺑﺲ نميكشيم

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 6:21 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون آقای عباسی
فقط دقت کنید چیزی را از قلم نیندازید که مدیون می باشید
ضمناًخسارت 50 سال بهره برداری چی می شه

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 8:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خيلى جالبه امروز ١٧ روزه كه قطب اقتصادى شهر واستان تعطيله ولى اين دولت تدبير واميد هنور در اين خصوص تدبيرى نكرده وبا پرداخت حقوقا اميد در دل كارگران براى توقف حد اقل يك ماه ديگر زنده شد خيلى جالبه كه هيچ مسئولى اصلا نمى پرسه شما كارگران ولى نعمت ما هستيد چه كارمى كنيد ؟ خدايش اگه براى تمام مسائل مملكتى اينچنين بى خيال باشند خيلى خوبه ، چون هيچ مسئولى به دليل اينكه اصلا غصه نمى خوره اصلا مريض نميشه وساليان سال ميتونه به اين مملكت خدمت صادقانه داشته باشه!!! دوستى ميگفت الان فصل اسفنده ، بايد بريم چند كاميون اسفند بچينيم وبراى اينكه مسئولين مربوطه چشم نخورند يك كاميون اون در فرماندارى دود كنيم ، يك كاميون اون در استاندارى دود كنيم ، يك كاميونش در وزات خونه صنعت ومعدن دود كنيم و يك كاميون هم در … دود كنيم ، اخرهم ميترسم چشم بخورند دوستى ميگفت راست ميگن كارگراى معدن بدبخت ترين اقشار هستند چون دلم ميخواست يك روز مثلا پرسنل فرماندارى تحسن كنند ميديدى جه سرعت رسيدگى ميشد ولى معدنيا ميگن ولشون كن خسته ميشن ميرن سركار!!!! دلم ميخواست حضرت على ( ع ) حاكم بود انوقت ميديدى چه بر سر استاندار و فرماندار ووزير وكيل مى اورد !!! اخر كلام من فكر ميكنم وقت ظهور امام زمان نزديكه چون يكى از نشانه هاى ظهور ، بيداد كردن ظلم است به نظر شما اين بى اعتنايى ظلم محترمانه ومعدبانه در حق بافق وكاگراى معدن نيست؟

امیر حسین کارگران بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 10:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام سکوت جواب خیلی از مشکلات امروز ماست سکوت دیگه نیاز به دفاع یا کتمان ندارد
مردم شهر من نیاز به کمک داشت همه سکوت کردند سکوت معنی واقعی تو چیه از کجا آمدی برای چی آمدی ابزار دست کی هستیم می توانیم با تو حقمون بگیریم سابقه درخشانی داری آه ای سکوت آه ای سکوت ……..دوستان جواب ما را نداد سکوت کرد شما ادا مه بدید به امید ایرانی آباد

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 1:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ما ایستادهایم

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 2:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مسولین به اصطلاح دلسوز.نگذارید کاسه صبر مردم لبریز شود که آن موقع دیر خواهد شد.اگر این روزها از هر کودکی در بافق سوال کنید چه خبره میگه حقمونو خوردن.این یه معضله و وای به روزی که این بعنوان باور در ذهن کودکانمان در آید اونوقت بیا و تماشاکن.مهمترین دلیلی که ما نمیتوانیم از خواسته هایمان کوتاه بیاییم اینیست که با سکوت به نسلهای بعد خیانت کرده ایم.

عرفان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 13 خرداد 1393 - 2:28 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

لایک امیر حسین

You cannot copy content of this page