گزارش ایران آنلاین از زندگانی و فعالیتهای فرماندار بافق

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 7 خرداد 1391

ایران آنلاین: حسين ندافيان در سال 1341 در شهر يزد و در خانواده مذهبي متولد شد و تا سن ده سالگي در يزد و پس از آن در شهر مذهبي بافق سكونت گزيد.

وی تحصيلات ابتدايي ، راهنمايي و متوسطه خود را در بافق و دوره تحصيلات عالي خود را از دانشگاه يزد در رشته مديريت به اتمام رساند.
فرماندار شهرستان بافق از توابع استان یزد بر پایه رصد ایران آنلاین به عنوان فرماندار تلاشگر کشور شناخته شد.
از بین فرمانداران 27 استان کشور بر اساس برسی های صورت گرفته و شاخصه های 8 گانه توسط این رسانه، حسین ندافیان به عنوان یکی از فرمانداران تلاش گر انتخاب شد.
فرماندار شهرستان بافق در طول دوران قبل از انقلاب اسلامي در تظاهرات و راهپيمايي هاي ضد رژيم ستم شاهي حضور فعال و چشمگير داشت و روحيه ولايت محوري و تبعيت از ولايت مطلقه فقيه از همان عنفوان جواني در وی متجلي بوده و هست.
حسین ندافیان پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به رهبري بزرگ مرد تاريخ حضرت امام خميني(ره) و در راستاي پاسداراي از ارزشهاي انقلاب و دفاع از كيان كشور اسلامي به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان بافق درآمد و به عنوان فرمانده حفاظت به مدت 7سال در سپاه فعاليت موثر و چشمگيری داشت.
وی پس از اتمام جنگ تحميلي در فرمانداري بافق مشغول و چندي بعد به عنوان بخشدار مركزي بافق و به دنبال آن معاون فرماندار بافق شد و سرانجام در بهمن ماه 1389 به عنوان سرپرست فرمانداري و سپس با حكم وزير كشور فرماندار بافق شد.

احراز مسئولیت فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان بافق از سوی حسین ندافيان در دولت دهم كه پرتو نوراني عدالت محوري، سرتاسر ايران اسلامي را متشعشع كرده است همت و پشتكار او را در راه تحقق عدالت اسلامي و ارائه خدمات به مردم بر همين مبني مضاعف شده است به طوري كه تكريم ارباب رجوع در سايه خلق و خوي حسنه اين فرماندار مردمي و ولايي در شهرستان بافق به اوج خود رسيده است.
تعامل ندافيان با مسئولان محلي و تشكيل جلسات متعدد براي پيش برد وظايف و ماموريتهاي محوله هر دستگاه اجرايي و هم چنين توجه ويژه به بخش فرهنگي جامعه به عنوان يكي از مهمترين زيرساختهاي توسعه همه جانبه نظام مقدس جمهوري اسلامي او را به فرمانداري الگو] موفق و كارآمد مبدل ساخته است.
فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان بافق در گفت و گوی اختصاصی با ایران آنلاین ضمن اظهار نظر در خصوص مهم به تشریح بخشی از عملکرد خود در این شهرستان پرداخت که مشروح این مصاحبه با عنوان “ویژه نامه فرماندار تلاشگر شهرستان بافق” در پی می آید.
حسین ندافیان در ابتدا به معرفی اجمالی شهرستان بافق پرداخت و گفت: شهر بافق در 120 كيلومتري جنوب شرقي يزد و در حاشيه كوير مركزي ايران واقع شده و داراي اقليمي گرم وخشك است مساحت شهرستان بافق 8446 كيلومتر مربع و بر اساس سرشماري سال 1390 جمعيتي بالغ بر 40000 نفر دارا مي باشد، كه تمام مردم شهرستان شيعه اثني عشري بوده و تابع ولايت مطلقه فقيه مي باشند.
فرماندار شهرستان بافق ادامه داد: اين شهرستان داراي بيشترين آمار تعداد شهيد دوران دفاع مقدس در شهرستانهاي كشور به تناسب جمعيت آن مي باشد.
رئیس شورای اداری شهرستان بافق افزود: به دليل قرارگيري شهرستان بر روي بلوك معدني داراي بيش از 3/1 ذخاير غني سنگ آهن و هم چنين ساير منابع معدني از جمله فسفات، سرب و روي ،‌منگنز و عناصر نادر خاكي مي باشد و به همين دليل شغل اكثر مردم در اين شهرستان اشتغال در معادن مي باشد.
وی تصریح کرد: شهرت بافق علاوه بر وجود ذخاير غني معدني وابسته به وجود مردماني سخت كوش، مومن ،‌ شجاع و هنرمند مي باشد كه از جمله مي توان به آيت ا.. حاج شيخ محمد تقي بافقي، قائمي بافقي و … به عنوان رهبران ديني و مذهبي و همچنين به شاعراني نظير وحشي بافقي، نوايي بافقي، شرف الدين علي بافقي و … اشاره نمود.
رئیس شورای تامین شهرستان بافق گفت: همچنين شهرستان بافق به دليل قرارگرفتن چهار راه مواصلات ريلي و موقعيت مركزي آن در كشور از امتياز ويژه اي برخوردار است.
حسین ندافیان بیان داشت: از جمله ويژگيهاي شاخص مردم بافق در بخش هاي سياسي مي توان به بالا بودن اعتقاد مردمي به ائمه اطهار و معصومين(عليهاالسلام)، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) و همچنين بالاترين ميزان مشاركت مردمي در عرصه هاي مذهبي، سياس و انتخابات كشور و ازجمله انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي اشاره نمود .
فرماندار تلاشگر شهرستان بافق از توابع استان یزد در همین خصوص خاطر نشان کرد: از ديدگاه فرهنگي اجتماعي وجود افراد متخصص و فارغ التحصيل در رشته هاي مختلف و مدارج علمي عالي و همچنين بالا بودن نرخ باسوادي و قبولي در كنكور سراسري از ويژگيهاي شاخص مردم بافق مي باشد همانطور كه قبلاً اشاره گرديد، اقتصاد اصلي شهرستان بافق حول محور معادن و صنايع معدني مي چرخد بطوريكه بيشترين شاغلين شهرستان در معادن مشغول به فعاليت مي باشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از گفت و گوی اختصاصی با ایران آنلاین با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري در بافق اظهار داشت: سفر پر خير  و بركت مقام عظماي ولايت حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي) به بافق علاوه بر بركات معنوي، تعداد 82 مصوبه به همراه داشته كه عمدتاً در بخشهاي خدمت رساني به محرومين و معلولين در قالب ساخت مسكن و مساعدتهاي مالي به ايشان ،‌آبرساني، بيابان زدايي و ساير پروژه هاي عمراني تامين اعتبار گرديد و اجرايي شد.

حسین ندافیان تاکید کرد: در مورد سفرهاي رياست محترم جمهور به استان يزد و  شهرستان بافق، دور اول سفر با 72 مصوبه در بخشهاي مختلف كه تاكنون 96 درصد مصوبات آن عملياتي شده است.

وی ادمه داد: سفر دوم هيات محترم دولت به استان نيز تعداد 81 مصوبه در برداشته كه در حدود 52 درصد پيشرفت داشته است .

فرماندار تلاشگر شهرستان بافق بیان داشت: سفر سوم نيز با تعداد 157 مصوبه در حدود 13 درصد پيشرفت داشته و هم چنان نهضت خدمت رساني دولت خدمتگزار ادامه دارد. به طوري كه در طول دولتهاي نهم و دهم اقدامات شايسته اي در راستاي محروميت زدايي از چهره شهرستان بافق از جمله شروع عمليات گازرساني صورت پذيرفته است.

نگاهی اجمالی و گذرا به اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده در سال جهاد اقتصادي (1390) در زمان طی شده از سکانداری فرمانداری شهرستان بافق توسط حسین ندافیان نشان از اهتمام و تلاش مجدانه و خستگی ناپذیر فرماندار بسیجی و تلاشگر این شهرستان برای ارتقاء این خطه دین باور و بسیجی پرور دارد.

حسین ندافیان  در خاتمه گفت و گو با ایران آنلاین با تشریح عملکردش به عنوان فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان بافق به موارد زیر اشاره نمود:

1. پيگيري و جذب 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده از معادن و شركتهاي خصوصي جهت عمران و آباداني شهرستان

2. افتتاح كارگروه توسعه عمران شهرستان به منظور تدوين و برنامه ريزي برنامه ها و فعاليتهاي عمراني شهرستان

3. سفر به تهران (بيش از 30مورد) و ديدار با وزاري بهداشت، صنعت و معدن، راه و شهرسازي، نفت و برخي از معاونين وزاري محترم همچنين ديدار با روساي شركت ملي گاز ايران، سازمان تامين اجتماعي، مدير عامل شركت رجا و … بمنظور پيگيري مصوبات سفر رياست محترم جمهور

4. پيگيري احداث صنايع جوار معدني و جوار فولادي به منظور توسعه اشتغال و كارآفريني در شهرستان

5. پيگيري و ساماندهي وضعيت بهداشت و درمان شهرستان با روي كارآمدن چند متخصص، بهسازي بخش هاي زنان و زايمان، راديولوژي و اورژانس بيمارستان وليعصر(عج) بافق

6. خارج كردن شهرستان از بن بست و اتصال به كرمان با احداث مسير بافق- كوهبنان از جاده گزوئيه و شروع عمليات آسفالت جاده بافق -چادرملو

7. پيگيري برگزاري كنگره ملي و سراسري شاعر دلسوخته وحشي بافقي

8. پيگيري جهت تسريع و اتمام عمليات بزرگراه يزد – بافق

9. انتخاب شهرستان بافق به عنوان يكي از 40 شهر پايلوت كشور در زمينه امر به معروف و نهي از منكر و طرح تذكر لساني و پيگيري انجام اين طرح به نحو مطلوب و احسن

10. رونمايي از چندين طرح شيلات و آبزي پروري با حضور معاون محترم وزير كشاورزي در بافق

11. پيگيري و به سرانجام رساندن مصوبه گازرساني به شهرستان بافق كه در حال اجرا مي باشد.

12.حضور در كميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي بنا به دعوت رئيس كميسيون مذكور و طرح پيشنهادات شهرستان در زمينه صنعت و معدن

13. پيگيري پايانه مسافربري بافق در يزد به لحاظ كيفيت و كميت امكانات و همچنين مكان پايانه

14. كمك به راه اندازي اولين مركز كسب و كار به صورت شركتهاي تعاوني در شهرستان

15. استقرار پليس راه يزد –  بافق در شهرستان بافق

16. پيگيري درخصوص راه اندازي شبكه ديجيتال در شهرستان كه درحال انجام مي باشد.

17. پيگيري و شروع عمليات اجرايي احداث پارك وحشي بافقي ، پارك كوهستان و پارك شهر(در حال انجام مي باشد)

18. تدوين و شروع به كار سندهاي جامع سلامت، سند كاهش فقر و سند توسعه شهرستان

19. پيگيري و احداث كنار گذر شهربافق به طول km 14 توسط شركت سنگ آهن

20. پيگيري رد جهت تامين 2 درصد فروش معادن آهن به شهرداري و بخشداري مركزي جهت اجراي پروژه هاي شهري و روستايي(بلوار 15 خرداد،قسمتي از بلوار آيت ا… ميرغني زاده ، اتمام بلوار امام جعفر صادق، تسريع در اجراي پروژه بلوار شهدا، شروع عمليات تعريض بلوار مهديه و مسجد جامع

21. برگزاري چندين همايش پياده روي خانوادگي، و جشن در اعياد مختلف

22. كمك به آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستاي توسعه بخش فرهنگي و آموزشي ؛ ضمناً آموزش و پرور كسب رتبه اول و دوم در كنكور و …

23. كمك مالي به برقرساني مزارع حومه شهر و روستاها

24. كم در جهت توسعه بخش كشاورزي از محل 2 درصد فروش سنگ آهن


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
آسمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 7 خرداد 1391 - 2:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بازم شکرش باقیه که این کلمه پیگیری را فرماندار حضور ذهن داشت که مانع گفتن عدم ابادانب شهر و تعطیلی های شرکت های کاشی و فولاد و گندله سازی و غیره شده .
بازم جای شکرش باقیه که فرماندار یادش رفت قول داد به مردم در امامزاده گاز تا پایان 90 به بافق می رسه

آماده به ازدواج بیکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 8 خرداد 1391 - 12:34 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای فرماندار خدا قوت . بیشتربه فکر ما جوانان بی کار باشید

You cannot copy content of this page