رئیس بهزیستی بافق مطرح کرد: فعالیت 14 مهدکودک دربافق و نحوه امتیازبندی

دسته: بانوان، کودکان
بدون دیدگاه
شنبه - 31 خرداد 1393

رئیس بهزیستی بافق با اشاره به 14 مهدکودک فعال در شهرستان، گفت: تعداد 480 کودک در این مهدهای کودک پذیرفته شده اند.

index
محسن خوشگذران در گفت و گو با خبرنگار «بافق فردا» اظهار کرد: کسب مجوز مهدهای کودک از سوی بهزیستی و نظارت بر این مجموعه ها از سوی معاونت امور اجتماعی است.
رئیس بهزیستی بافق با اشاره به 14 مهدکودک فعال در شهرستان بافق، افزود: از این تعداد 6 مهدکودک خصوصی، 2 مهد قرآنی، 2 مهدمناطق محروم و حاشیه شهر و 4 روستا مهد در شهرستان فعالیت دارند.
وی تعداد کل پذیرفته شدگان مهدها را 480 کودک عنوان نمود و گفت: ترجیح برخی از خانواده ها برای نگهداری کودکان در منزل و برخی مواقع نزد بستگان درجه یک و جذب کودکان در سنین 4تا 5 سال توسط پیش دبستانی ها از علل پائین بودن این آمار است.
نباید برای آموزش های سخت به کودک فشار بیاوریم
وی با بیان این مطلب که نباید در سنین پائین برای آموزش های سخت ودشوار به کودکان فشار بیاوریم، خاطرنشان کرد: حضور کودکان در مهدهای کودک سبب پرورش شخصیت اجتماعی فرزندان می شود.
رئیس بهزیستی بافق درباره سن پذیرش مهدکودک ها، عنوان کرد: سن پذیرش کودکان در مهدهای شهر از 6 ماه تا پایان 5 سال و در روستا مهدها از 3 تا6 سال است.
وی افزود: در مهدهای مناطق محروم و حاشیه شهر بدلیل شرایط خاص و وضعیت مالی خانواده ها نگاه و حمایت های ویژه ای از جمله شهریه کمتر از سوی بهزیستی اعمال می شود.

IMG_3956
امتیازبندی مهدهای کودک
خوشگذران درباره امتیازبندی مهدهای کودک، گفت: امتیاز بندی مهدهای کودک قبل از مهرماه هر سال انجام و شرایط فیزیکی و تجهیزات، بهداشت، ایمنی، تغذیه، و اجرای دقیق قوانین و مقررات و نیز نیروی انسانی مناسب و همچنین آموزش ازملاک های امتیازبندی است.
وی درباره برنامه های آموزشی مهدکودک ها، بیان کرد: آموزش های هماهنگی از سوی سازمان بهزیستی کشور در قالب بسته های آموزشی از جمله آموزش مهارت های زندگی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
خوشگذران با بیان این مطلب که برگزاری کلاس های موسیقی و حرکات موزون در مهدهای کودک از برنامه های این سازمان نیست، خاطرنشان کرد: کلاس های فوق برنامه، فعالیت های ورزشی، هنری، مفاهیم قرآن و آموزش زبان تا حداکثر 3 برنامه از جمله برنامه های جنبی قابل ارایه مهدهای کودک است.
وی با بیان این مطلب که شهریه عادی مهدکودک ها بر اساس امتیازبندی و نظر کمیته نظارت استان محاسبه می شود، افزود: مهدهای کودک در صورت ارائه برنامه های جنبی و فوق برنامه ذکر شده می توانند تا حداکثر 15 درصد بیش از شهریه مصوب دریافت نمایند.

رئیس بهزیستی بافق عنوان کرد: خانواده ها هنگام ثبت نام فرزندان شرایط و برنامه ها مهدکودک ها را از مسئولین این مجموعه ها دریافت نمایند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page