بازدید فرماندار بافق از موسسه خیریه ، فرهنگی و مذهبی بیت الرضا

دسته: اجتماعی , عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
یکشنبه - 1 تیر 1393

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ “سید مهدی طلایی مقدم” به همراه معاون و مشاور خود از موسسه خیریه، فرهنگی و مذهبی بیت الرضا بافق بازدید کرد و از نزدیک در جریان ساخت وساز و فعالیتهای این موسسه آگاه شد .

در این بازدید جحت الاسلام سید علی طباطبایی پیرامون برنامه ها و اقدامات انجام شده این موسسه گفت: ساختمان موسسه خیریه فرهنگی و مذهبی بیت الرضا بافق در سه طبقه دارالضیافه ، دارالولایه و دارالرحمه است که قسمت اداری از سال 72 کلنگ زنی شده و هم اکنون با پیشرفت 85 درصد در حوزه خیریه ، مذهبی ، فرهنگی ، مشاوره و پژوهش های دینی و مذهبی در حال فعالیت است.

موسس موسسه خیریه بیت الرضا یکی از مهمترین اقدامات این موسسه را کاروان زیارتی پیاده علی بن موسی الرضا(ع) را عنوان کرد و افزود: در این بیست و یک سالی که از فعالیت موسسه می گذرد، توانسته ایم هر سال کاروان پیاده زیارت علی بن موسی الرضا (ع) را اعزام کنیم و امسال برای بیست و دومین بار، این برنامه اجرا می شود و شرکت کنندگان، مسیر 1018 کیلومتر بافق تا مشهد را با پای پیاده طی خواهند کرد و از برکات معنوی این سفر معنوی بهره مند می شوند.

طباطبایی در ادامه به بخش های مختلف این موسسه اشاره کرد و گفت: در قسمت دارالضیافه بخشهایی از جمله آشپزخانه ، سرخانه و سالن پذیرایی است که سالن این طبقه با معماری و گچ بریهای ویژه از جلوه خاصی برخوردار است که با راه اندازی آشپزخانه روزانه می تواند قریب به پنچ هزار پرس غذا آماده کرده و جواب گوی همشهریان باشد.

وی افزود : طبقه همکف به دارالولایه معرف بوده و اکثر برنامه های مذهبی و دینی در این سالن برگزار می شود که با طراحی و معماری ویژه ای بر گرفته از چندین مسجد و اماکن مذهبی ایران می باشد.

مدیر موسسه خیریه بیت الرضا آخرین طبقه این موسسه را دارالرحمه نام برد و گفت : در این طبقه بیشتر فعالیت های اداری موسسه شامل : مشاوره ، موزه فرهنگی ، کتابخانه ، دفتر رسیدگی به مشکلات اعضا ، نقارخانه ، سمعی و بصری ، بایگانی ، واحد حلقه های صالحین ، روابط عموی ، امور خیریه ، پایگاه موقامت ، سویتهای استراحت و اتاق کنفرانس می باشد.

طباطبایی در ادامه واحد باقيات الصالحات را یکی از اهداف موسسه کمک به نیازمندان و امداد به مستمندان عنوان کرد و گفت: واحد باقیات الصالحات فعالیت خود را از همان اوایل تشکیل موسسه ، آغاز کرد، این واحد تمام تلاش خود را در زمینه تهیه جهیزیه ، کمک هزینه تحصیلی ، تعمیر مسکن ، تهیه وسایل ضروری زندگی ، هزینه دارو و … نموده است.در حال حاضر تعدادی از پرونده های غیر قابل بازتوان و بازتوان سازمان بهزیستی شهرستان بافق به این موسسه واگذار گردیده است و این موسسه آماده دریافت کمکهای مردمی جهت کمک به نیازمندان می باشد.

فرماندار بافق در این بازدید مدیریت و اجرای کار فرهنگی اعتقادی برای مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان را لازم دانست و گفت: وجود این موسسه فرهنگی ، مذهبی و خیریه، منشا خیرات زیاد برای شهرستان بافق است.

سید مهدی طلایی مقدم از تلاش های دست اندر کاران این موسسه، خصوصا حجت‌الاسلام طباطبایی تشکر کرد و پیاده روی زائران در این مسیر های طولانی و سخت را نشانه ی محبت و عشق جوانان به امامان معصومین دانست.

IMG_0001 IMG_0011 IMG_0014 IMG_0023 IMG_0028 IMG_0032 IMG_0036 IMG_9981 IMG_9987


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 تیر 1393 - 12:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مسئولین شهرستان بافق تلاش نمایند تا از اقای طباطبایی به عنوان کارشناس مذهبی در برنامه های شبکه تابان استفاده شود

زائر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 تیر 1393 - 12:02 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. واقعا از ظرفيت هاي اين مجموعه و همچنين شخص اقاي طباطبايي هم انسان بزرگ و مدبري هستندانچنلن كه بايد و شايد استفاده نشده است. و ايكاش شما بافقيها بيشتر از اين سلاله سادات بهره ميبرديد و بيشتر قدرش را مي دانستيد

You cannot copy content of this page