تحصن کارگران معدن سنگ‌آهن بافق برای سی و نهمین روز متوالی

دسته: عمومی
۹ دیدگاه
چهارشنبه - 4 تیر 1393

تحصن بیش از ۵ هزار کارگر معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق در اعتراض به واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام این معدن به بخش خصوصی به سی و نهمین روز متوالی خود وارد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق از تحصن کارگران معدن سنگ‌آهن مرکزی این شهرستان برای سی و هشتمین روز متوالی خبر داد.

«محمد عباسی بافقی» در این باره به ایلنا گفت: تحصن بیش از ۵ هزار کارگر معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق در اعتراض به واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام این معدن به بخش خصوصی به سی و نهمین روز متوالی خود وارد شد.

وی با اشاره به بررسی مطالبات کارگران متحصن در جلسه‌ای که سه‌شنبه هفته گذشته (۲۷ خرداد) در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه از لغو واگذاری سهام معدن به بخش خصوصی با دستور شخصی رئیس‌جمهور و مصوبه هیات دولت در تاریخ ۲۵ خرداد (یکشنبه هفته گذشته) خبر داد.

به گفته عباسی بافقی، این جلسه با حضور امام‌جمعه، اعضای شورای اسلامی و نمایندگان شهرستان بافق در مجلس نهم برگزار شد اما با گذشت یک هفته، هنوز از مصوبه هیات دولت یا دستور مکتوب رئیس‌جمهور خبری نشده است.

وی در ادامه با اشاره به لغو مجدد سفر وزیر کار به شهرستان بافق، تصریح کرد: قرار بود وزیر کار امروز (سه‌شنبه ۳ تیر) در جمع کارگران متحصن حاضر شود اما سفر آقای ربیعی به شهرستان بافق برای دومین بار لغو شده است.

وی افزود: پیش‌تر قرار بود آقای ربیعی در تاریخ ۱۲ خرداد در جمع کارگران متحصن حاضر شود که آن سفر نیز به دلایل مبهم لغو شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق با انتقاد از تعلل دولت در ابلاغ مصوبه لغو واگذاری سهام معدن به بخش خصوصی، بیان کرد: از تهران مخابره می‌شود دولت به دلیل آنکه کارگران از پیگیری مطالباتشان کوتاه نیامده و سر کار خود حاضر نشده‌اند، حاضر نیست در مقابل آنان کوتاه بیاید.

وی با اشاره به جلسه‌ای که قرار بود پس از بازگشت معاون اول رئیس‌جمهور به کشور به‌منظور بررسی لغو واگذاری سهام معدن به بخش خصوصی برگزار شود، از آقای جهانگیری به دلیل آنکه برای برگزاری این جلسه وقت نمی‌دهد، انتقاد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق در پایان اظهار کرد: اعتراض صنفی کارگران معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق در شرایطی به چهلمین روز متوالی‌اش نزدیک می‌شود که اظهارات متناقض مسئولان دولتی باعث شده است دیوار بی‌اعتمادی میان کارگران متحصن و دولت هر روز بلندتر از قبل شود.

گفتنی است اعتراض صنفی کارگران معدن سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به خصوصی سازی این معدن از تاریخ ۲۷ اردیبهشت آغاز شده است.

[گزارش تصویری از معدن سنگ آهن مرکزی بافق، سی و هشت روز پس از آغاز اعتراض صنفی کارگران]

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 10:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ای کاش یک نظر سنجی در سایت ایجاد میشد تا معلوم شودچه تعداد حاضرند کار شروع شود چه تعداد نه

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 10:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اتفاقا رضا نظر خوبی داده نظر سنجی کنید

شادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 11:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درب این معدن را ببندن و همه بیان برن دنبال کار و تولید

سیذ امین رضوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 12:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به گزارش بافق امروز، بر اساس اخبار رسیده به ما، مهندس میرمحمدی استاندار یزد، همراه با تنی چند از مسئولین استان، صبح امروز طی سفری به بافق، مصوبه مکتوب ریاست محترم چمهوری، دکتر حسن روحانی، را در خصوص دستور تعلیق واگذاری 28/5 درصد سهام شرکت سنگ آهن به فولاد خوزستان ارائه خواهد کرد.

پیشتر، دستور تعلیق واگذاری روز سه شنبه هفته گذشته در هیئت دولت صادر شد و بنا به گفته دکتر طالبی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار که در همان جلسه حضور داشت، قرار بر این شد که وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی هم، موضوع لغو واگذاری 28/5 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی را تا فراهم شدن زیرساختهای لازم و درنظر گرفتن حق و حقوق شهرستان بافق، به دستور مستقیم رئیس جمهور پیگیری نمایند.

متاسفانه، بدلیل اعلام زودهنگام نماینده مردم بافق در مجلس، قبل از ابلاغ کتبی، و رفتن نامه قطعیت واگذاری این سهام بر روی خروجی سایت فرابورس در 28 خرداد ماه ، دیوار بی اعتمادی مردم به دولتمردان تدبیر وامید، ایجاد شد و برخی نیز بر این مسئله دامن زدند و مسئولان دولتی را دروغگو خطاب کردند. حا ل انکه استانداری یزد، همراه با مسئولین دولتی شهر، ازهمان ابتدا، پیگیر مستمر این قضیه بودند و با جلساتی که با مسئولین ارشد دولتی و وزارتخانه داشتند، از جمله همکاری و تلاش دکتر علوی وزیر اطلاعات و دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توانستند مستقیماً دستور تعلیق واگذاری را در هیئت دولت، اخذ کنند.

پیشتر از این، قرار بود با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، در جمع کارکنان شرکت، مصوبه ابلاغ شده و لغو واگذاری ارائه شود، که بنا به دلایلی خارج از مسایل شهری بافق، سفر دکتر ربیعی لغو و مهندس میرمحمدی استاندار یزد، با حضور در جمع کارکنان، امروز ظهر، مصوبه ابلاغ شده را قرائت و بزرگترین درخواست کارکنان و مردم شهر، که همانا متوقف شدن این واگذاری بود، را حل و فصل نموده و کارخانه و شرکت، بعد از اعتصابی در حدود 37 روز مجددا استارت کار خواهد خورد.

لازم بذکر است، این اعتصاب، که می توانست، زودتر از اینها نیز پایان پذیرد، بیش از یکصد میلیارد تومان به دولت و البته شهر بافق، زیان مالی وارد کرده است.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 12:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای رضوی با این حرفهایت مردم را گول نزن بچه که نیستند ما فقط صباغیان راقبول داریم

محمدرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 12:35 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نظر سنجی اونم تو این سایت؟؟؟؟؟

ایمان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 1:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای رضوی از دروغ گفتن خسته نشدی به خاطر جدت هم که شده دست از این همه دورغ گویی دست بردار 2-خبر لغو را روابط عمومی سنگ آهن روی موبایل ها گذاشت نه نماینده مجلس

محمد رضا برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 تیر 1393 - 6:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای رضوی تا دیروز بنده شمارا قبول داشتم ولی به خاطر دورغگویی و رنگ عوض کردند ازت بیزار شدم. قباحت هم حدی دارد.

بینوا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 تیر 1393 - 12:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای رضوی برات متاسفم که قیمتت اینقدر پایین هست واینقدر زود رنگ عوض میکنی.ولی قول میدم با موندن جناب عسکری در پست مدیریت روزهای خوش وپستهای خوبی در انتظار شماست.چون این روزها خیلی خوب مجیز گفتی

You cannot copy content of this page