سیر بخشی از مکاتبات انجام شده برای توقف واگذاری 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

دسته: اخبار ویژه
۲۲ دیدگاه
جمعه - 6 تیر 1393

با توجه به درخواست خوانندگان محترم ،بافق فردا برای اولین بار، سیر بخشی از مکاتبات انجام شده برای توقف واگذاری 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را برای آگاهی مردم شریف بافق منتشر می شود.

با شروع اعتصاب کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و پس از شروع پی گیری ها برای توقف واگذاری 28/5 درصد از سهام این شرک معدنی و پس از جلسات مختلف صورتجلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بافق (آقایان:محمد حسن تشکری،محمد رنجبر،مهدی طالعی،واحد اخیگان،محمد عباسی،حسن امیرزاده ،بجزمهدی رنجبر که به علت عمل جراحی در بیمارستان ولیعصر(عج) بافق بستری بوده و در این جلسه حضور نداشته است)،امام جمعه بافق،نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی،فرماندار بافق،معاون اداره کل اطلاعات یزد در محل استانداری به شرح زیر تنظیم و توسط محمد علی طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در شب مبعث برای کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق قرائت  می گردد.

IMG_۲۰۱۴۰۶۲۷_۰۰۰۶۳۰

با توجه با ادامه اعتصاب و پس از بیست روز جلسه دیگری در محل استانداری تشکیل و صورتجلسه ای با مفاد زیر تنظیم وپس از امضاء توسط حضار که نامشان در نامه مشاهده می شود، این صورتجلسه طی نامه ای به شماره 2337/1/م و تاریخ 93/3/27 جهت صدور دستور از استانداری برای معاون اول رئیس جمهور ارسال می گردد.

IMG_۲۰۱۴۰۶۲۷_۰۰۰۵۵۹

پس از صدور دستور توسط آقای جهانگیری با این متن«جناب آقای دکتر ربیعی با سلام،با توجه به طرح موضوع در جلسه یکشنبه (مورخ 93/3/25)هیات وزیران ،با هماهنگی استاندار محترم اقدام لازم بنمایید.» نامه ای با امضا رئیس دفتر ایشان به دکتر ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می شود.

IMG_۲۰۱۴۰۶۲۷_۰۰۰۸۰۷

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز طی یادداشتی از وزیر اقتصاد می خواهد که موضوع واگذاری معادن بافق فعلا عملیاتی نشود که متن آن بدین شرح است:

«به نام خدا

جناب آقای دکتر طیب نیا

با سلام

با توجه به مباحث مطرح شده در حاشیه نشست هیئت دولت خواهشمندم دستور فرمائید فعلا واگذاری سهام معادن بافق عملیاتی نشود تا همه جوانب بررسی و سنجیده شود».

IMG_۲۰۱۴۰۶۲۷_۰۰۰۹۰۶

وزیر اقتصاد نیز ذیل این یادداشت موافقت خود را بصورت هامشی بدین سان:«جناب آقای دکتر ربیعی باسلام،موافقت می شود. فعلا مطابق همین نظر اقدام می شود» بر یادداشت اعلام می نماید.

پس از گرفتن موافقت توقف واگذاری معادن بافق توسط وزیر تعاون از وزیر اقتصاد ،دکتر ربیعی طی نا مه ای به استاندار یزد مراتب را اعلام و ضمن بیان توقف واگذاری  تاکید می نماید«ادامه این روند به نفع هیچ کس نخواهد بود و با عدم تغییر شرایط فعلی،فعالیتهای تعهد شده از سوی اینجانب عملی نخواهد بود».

IMG_۲۰۱۴۰۶۲۷_۰۰۰۸۳۰

استاندار یزد به همراه معاون سیاسی امنیتی خود نامه مذکور را روز چهارشنبه چهارم تیرماه به بافق می اورد که این نامه پس از قرائت توسط سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق در جلسه فرمانداری برای قرائت در جمع کارگران به دست نماینده ایشان سپرده شده و صباغیان با قرائت ان از کارگران می خواهد با توجه به تحقق اولین خواسته ایشان کار در این مجموعه معدنی را از سر بگیرند.

و در نهایت معاون سیاسی امنیتی استان نامه ای به فرماندار بافق ارسال و با بیان موافقت وزیر امور اقتصادی  و دارایی با توقف واگذاری سهام شرکت سنگ آهن مرکزی  ایران از وی می خواهد نسبت به اطلاع رسانی موضوع به مسؤلین محلی اقدام نماید.

IMG-20140626-WA0008

امید است با توجه به اعتماد مسؤلین محلی و کارگران و مردم بافق به گامهای اعتماد ساز دولت در توقف واگذاری معادن بافق گامهای بعدی با مدیریت فرماندار و دیگر مسؤلین شهرستان و تحت نظارت استانداریزد و همکاری کارگروه ایجاد شده برای تحقق خواسته های مردم شهرستان متشکل از :نماینده فرماندار،نماینده های امام جمعه بافق و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی،نماینده کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی،نماینده مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی و اعضای شورای اسلامی شهر بافق برداشته شده و گزارش این پی گیریها ماهیانه به مردم اطلاع رسانی شود.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
طرفدار RP این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 4:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از بافق فردا می خواهم تیتر این خبرش را بگذارد:عهد نامه ی ترکمنچایی دیگر برای بافق
نتیجه ی خاصی نمی خواهم بگیرم :
1-شاهان قاجار علاقه بسیاری برای مسافرت به اروپا داشتند.آنان برای مخارج این سفرها به کشورهای اروپایی امتیاز می دادند.گاهی نیز قسمتی از خاک ایران را به بیگانگان پیش کش می کردند.
2-همانطور که می دانیم عهد نامه ی ترکمن چای پس از جنگ ایران و روسیه به امضا رسید و بخش های وسیعی از ایران از کفمان رفت.
3-کارگران سنگ آهن بافق پس از 40 روز اعتصاب به کار برگشتند.اما خصوصی سازی لغو نشد.
4-عده ای به مسافرت علاقه دارند و دوست دارند به ایران گردی بپردازند و مدت طولانی سفر کنند.آنان دوست دارند مردم گمان کنند که برای خدمت به آنان به سفر رفته اند.
-آیا روز چهارشنبه ،مردم بافق شاهد عهد نامه ترکمنچایی دیگر بودند؟
-آیا این بازی جدید است؟
-آیا عده قصد داشتند با این بازی مدیر عامل بومی را برکنار کنند و خود مدیر شوند؟
-چه اتفاقی افتاده بود که صباغیان روز چهارشنبه،صباغیان گذشته نبود؟
-آیا عده ای قصد تخریب دولت را داشتند تا در منافع اقتصادی از جناح دولت امتیاز بگیرند؟
-مدیر عامل بومی به بافق خیانت کرده یا خدمت؟
-آیا مردم بافق درست عمل کردند؟
-آیا از طریق قانون های مرسوم،مردم بافق به خواست خود رسیدند؟
-آیا عده ای مردم را جلو انداختند تا از باند های رقیب امتیاز بگیرند؟
-آیا بازنده این اتفاقات مردم بودند؟
آنچه که در شهر موج می زند سرخوردگی مردم است و هیچ کس احساس پیروزی نمی کند.این شکست مردم را نا امید نمود،از همه.مردم فهمیدند نباید به هیچ جناحی امید داشته باشند.سرود ما باختیم در شهر طنین افکن شده است.خودمان را گول نزنیم.فکری اساسی باید کرد.من نمی دانم چرا وزیر حاضر نشد به بافق بیاید.بافق شهری است که سالیان پیش بالاترین مقام کشور در آن قدم نهاد.بافق تفاوتی نکرده است شاید…
خودتان ادامه دهید ای سه نقطه را.
آقایان مسئول ما جذام نداریم.

میرزایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 9:03 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

قابل توجه اقایان دم دمی مزاج، بعد از 40 روز باید به کسانی اعتماد کرد تا پیگیر خواسته های مردم باشند.

استاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 11:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا نامه وزیر تعاون دست نویس بود.در مکاتبات اداری ودولتی نامه های دست نویس درجه اعتبارشان کمتر است.

کارگر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 11:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

هروقت اقاامام زمان امدن اون دفه توقف واگذاری میشه

راضیه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 1:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از الان تازه کار شروع شده است و مردم به شدت تمامی حرکات مسئولان را به شدت رصد میکنند و جواب خوبی با خوبی و جواب بدی با بدی خواهند داد.

سید امین رضوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 1:32 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تنها نکته ای که باقی می ماند، از تاریخ 5 خرداد تا 25 خردادماه، یعنی بیست روز، هیچ اقدام مثمر ثمری در این شهر انجام نشده است. یعنی نزدیک به 50 میلیارد تومان ضرر و زیان وارده که می توانست در جاده دوبانده بافق هزینه شود، به این شهر زیان وارد شد که قطعا از دید مسئولان دولتی بالا، دور نخواهد ماند و مارا از این زیانی که وارد کرده ایم، بی نصیب نخواهند گذاشت. باید دید این بیست روز، کدام اتفاق افتاده است. از تاریخ 5 الی 25 خرداد، را در مقالاتی واکاوی خواهیم کرد. جلساتی که شورای شهر و کارگروه، در تهران، گذاشتند بدون آنکه با استانداری هماهنگ باشند در این بیست روز بوده است. یعنی می خواستند بدون هماهنگی و نظارت و موافقت استانداری، کار خود را انجام دهند که این شد. از شورای شهر می خواهیم، فواید این بیست روز و کارهایی که انجام شد در این بیست روز را به سمع و نظر شهروندان برساند. باید بدانیم، در این بیست روز، برای چه اعتصاب کرده بودیم.
نکته دوم: چرا بعد از حضور استاندار و نامه مکتوب لغو واگذاری، شورای شهر بافق، در سایت اطلاع رسانی خود، هیچ خبر مبنی بر شروع دوباره کار در شرکت سنگ آهن را نزده است؟ ایا این توقف ، عمده ترین درخواست نبود؟ ایا دنبال چیز دیگری بودند؟ آیا موافق پایان گرفتن اعتصاب نبوده اند که خبری درج نکرده اند؟ قانونا و عقلا حال که به گفته خودشان، توانسته اند لغو واگذاری را بگیرند، حاضر به درج خبر آن نیستند. چرا؟

رضا رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 1:36 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هر رانت خوار یا دزد سرگردنه ای که مم بعد بخواهد حق مردم شهرستان بافق را ضایع کند این مردم استخوان لای زخم، خاردرچشم و بغضی در گلوی آنان خواهند شد. کارگروه تشکیل شده نمادی از مردم است و هر کس با آن مخالفت کند مغرض پیشرفت و منافع شهر خواهد بود و خمد مردم جواب آنان را خواهند داد.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 5:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هیچکس با کارگروه مخالف نیست ولی ایا فکر میکنید این کارگروه قدرتی هم دارد؟در شب مبعث هم همین حرفها زده شد وهمین قولها داده شد ولی ان شب کسی قبول نکرد حلا شرایط چه فرقی کرده ؟ چه ضمانتی برای اجرای این وعده ها است؟با این چند دستگی بین مردم که عده ای صباغیان راقبول دارند عده ای مدیر وعده ای طرفدار رئیس شورا هستند دیگر کسی برای ما تره هم خورد نمیکند .چرا نمیخواهید قبول کنید که نامه خوانده شده مصوبه دولت نبود یک درخواست بود از یک وزیر از معاون اول رئیس جمهور.هیچ اشاره ای به لغو واگذاری نشده بود .اگر یادتان باشد شب اولی که معاون امنیتی استاندار به معدن امده بود یک نامه از معاون رئیس جمهور خواند که در ان گفته شده بود بدون هماهنگی استان هیچ واگذاری صورت نمیگیرد ولی عملا واگذاری اتفاق افتاد . سری به سایت فرابورس وسازمان خصوصی سازی بزنید هیچ چیز عوض نشده است .

محمد رصد گر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 5:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای سید امین رضوی دور زمانی نبود مقالاتی برعلیه حاجی جواد عسکری می زدی حالا شدی سینه چاک مدیر عامل و همچنین به شدت مقالاتت بوی سیاسی می دهد که طرفداری محض از دولت دارد و کارت شده پاچه خواری از دولت تدبیر و امید فقط این وسط نمی دانم صباغیان و شورای شهر چکارت کردند که کارت شده مقاله زدن بر علیه آنان. فقط این رابدان هر چه بیشتر محل بگذارند پروتر میشی.

کارگر کارخانه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 6:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از بیانات مدیر عزیز که در محل کارخانه خردایش روشنگرنمودن لذت بردیم وبه اینده بافق امیدوار شدم وازتلاش اقای عسکری متشکرم

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 6:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کسانی که می گویند عسکری خیانت کرده چرا یکی نامه امضاشده او نمی اورند وما رابگناه الوده می کنند مدیر خدا قوت

    بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 تیر 1393 - 12:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    تعدادی به دنبال منافع شخصی خودشون بودن ودست به تهمت می زدندوگرنه خصوصی سازی ربطی به آقای عسکری نداشت وهمه می دونند ولی عده ای خودرابه نفهمی زده بودندمهم اینه که همه چیزدست خداست حاجی آقای عسکری واقعاکه مردبزرگی هستی

سلیم خان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 6 تیر 1393 - 8:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه
شروع ناتمام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 تیر 1393 - 12:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام خدمت کارگروه و شورای شهر و تمام کسانی که به دور از هرنوع نفع شخصی دلشان برای بافــــــــــــــــــــــــــــــــــق این بهشت معادن میتپد…
کار شما از الان شروع شده و در خصوص پیگیری کارخانه های جوار معدنی و مبلمان و زیبا سازی شهر وجلوگیری از چپاول سرمایه های بافق در طول هفته از شما نتیجه پیگیری میخواهیم
یا علـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی…

رسول این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 تیر 1393 - 7:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای عسکری مدیرعامل بومی خدا قوت و ما فهمیدیم تنها کسی که می تواند کمکی به این مردم و شهر بکند جنابعالی هستید و …از برادر بزرگوار صباغیان نیز به خاطر همت و تلاش تشکر ویژه داریم

سید امین رضوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 تیر 1393 - 4:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

از سایت بافق فردا، خواهشمندم رعایت ادب و نزاکت رسانه ای را داشته باشد، وقتی در نظری به این صراحت، به بنده توهین میشود، اخلاق رسانه ای حکم می کند، نظر توهینی را بدون نام و یا با مخفف اسم بیاورند. اینکه یک آدمی که معلوم نیست کیست، میتواند به این صراحت کسی را متهم به جانبداری و یا هر چیز دیگری بکند، و سایت بافق فردا نیز آنرا با نام منتشر کند، نشان می دهد یا قوانین رسانه ای را نمی دانند و یا عمداً در انتشار نظراتی که رسماً بر علیه کسی نوشته می شود، ابایی ندارند. ممنون می شوم اگر نظراتی که توهین مستقیم به هر کسی است را با نام مخفف بنویسید. بالاخره این مکانی عمومی است و کسی اجازه توهین به شخص دیگری را ندارد. سایت بافق امروز بنده نیز ، از نظراتی پر است که به افراد توهین میشود. مطمئناً رعایت شخصیت و ادب هر کسی، نشانه شخصیت خود نویسنده است و همچنین شخصیت کسی که مهر تایید بر یک نظر را می زند. ممنون.
آقای محمد رصد گر که اگر جربزه اش را داشتید با نام مستقیم می نوشتید . به شما و همفکرانتان این را بگویم، دلیل اینکه بنده با طرز تفکر انها که گفتید مخالفم، این است که همفکران و حامیانی دارند بغایت بی ادب و بی نزاکت. در سایت خودم، از طرف همفکران و همقطارانتان، که همگی از حامیان دولت قبلی هستند، بسیار از این هتاکی ها می خوانم و برای انتشار برخی از انها، مجبورم چندین بار آنها را ویرایش کنم تا به فکر و نظرتان احترام بگذارم و منتشر کنم، اما چکنم که باز هم چاک دهانتان باز است. همین دلیل برایم بس، که سایه سر هیچ دولتمرد دولت امروز را با بی نزاکتانی که مدیران گذشته ما بودند و ادب و شخصیتشان، به حدی بود که موقع سخنرانی هایشان، بچه های خود را از کنار تلویزیون دور نگه مید اشتیم تا سخنان بی ادبی و فحشهای عامیانه کوچه و بازار را نشوند و یاد نگیرند عوض نخوام کرد.من، بدون اینکه سینه ای برای هیچ مدیری چاک کنم ، که نکرده ام تا کنون، تنها دلیلم بر حمایت از آنها که گفتید، تنفرم از دشمنانشان بود. انزجارم از مدیران بی ادب، بی نزاکت و بیسوادی بود که حامیان فکری و نظری ای چون شماها را دارند. هنوز جملاتی نظیر “آب را بریز اونجات که می سوزه ” ” اون ممه رو لولو برد” “گوساله” “بزغارله” “احمق” و هزاران جمله دیگر را که در کلیپها شنیده اید، از یاد نبرده ایم. حضرت علی ع در جنگ صفین خطاب به یارانش توصیه می کند:”مبادا به دشمن بی احترامی کنید. الفاظ زشت و سخیف را بکار نبرید” امیدوارم فهمیده باشید چرا از مدیران این دولت، حمایت می کنم.

    ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 تیر 1393 - 9:25 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

    اين دولتمثل دولت خاتمي بين سالهاي 76 تا 84 كه در روزنامه نيز مستنداتش موجود است، دولت شبه افكني ديني است كه دردش از هزار تا فحش بدتر است. من با اون دوستاني كه شما نام برديد و فكر ميكنيد نيستم و امروز مطلبتان را خوانده ام و كاري هم به انها ندارم. لطفا غرضتان را كمتر كنيد. در ضمن چگونه خود به همه توهين مي كنيد و انتظار داريد ديگران توهيني نكنند. انچه براي خود نمي پسنديد براي ديگران هم نپسنديد.

رضا رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 تیر 1393 - 4:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تشکراز استاندار؛فرماندار؛امام جمعه و تشکر ویژه از شورای شهرو نماینده کارگران که پیگیر لغو خصوصی سازی بوده اند .اجرکم عندالله.

غلام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 تیر 1393 - 11:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

رضوی فقط به فکر منافع خودت هستی

بیکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 تیر 1393 - 2:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بزک نمیربهارمیادفرغون فرغون خیارمیاد

استاد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 8 تیر 1393 - 11:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کسانی که در سخنرانی مدیر شرکت داشتید.اینقدر ساده نباشید.تا دیروز بر علیه او شعار میدادید.الان با یک سخنرانی همگی نظرتان عوض شده.کلاه بزرگی که الان برسر شما گذاشتن بخاطر همین سادگی شماست.تکلیف خودتان را با خودتان روشن کنید.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 10 تیر 1393 - 11:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای رضوی عزیز بهتر است مانند افتاب پرست نباشی اگر به مقالات شما در 8 ماه گذشته رجوع شود ومقالات این چندروز شخصیت شما مشخص می شود چند ماه قبل چه مقالات تند برعلیه مدیر که قلم نزدی که باعث شد از مرکز اطلاع رسانی تبعید شوی ودر زمانی که در مرکزاطلاع رسانی بودی ومقالات تند مینوشتی به نشانه اعتراض دست به کار نمیشدیودلیل ان توقف چندماه نشریه اهن وبه روز نبودن سایت خبری ونتیجه همانطور که گفتم انتقال اجباری به سفارشات ودوباره چه شده که مقالات اون جوری مینویسی شاید خودت فراموش کرده باشی ولی مردم فراموش نمیکنن شاید مقالات اون زمان دلسوزی برای شهروکارگران نبودواین بهانه ای برای رسیدن به خواسته هایت بوده بهتراست کمی حداقل باخودت صادق باشی ..انشاالله خداوندهمه ماراعاقبت بخیر نماید

You cannot copy content of this page