ارسال پنجره رواق‌های‌ حرمین عسکریین از یزد به سامرا / انتقال 102 تن میلگرد برای ساخت صحن حضرت زهرا(س)

دسته: استان , عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 10 تیر 1393

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد از ساخت و رونمایی هشت پنجره‌ رواق ‌حرمین عسکریین در یزد خبر داد و گفت: این پنجره‌ها آماده ارسال است و به زودی به سامرا فرستاده می‌شود.

علی‌اصغر جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد در طول سال‌های فعالیت خود با همکاری مردم خیر و ارادتمندان اهل بیت (ع) اقدامات بسیاری برای بازسازی عتبات عالیات عراق انجام داده که آخرین آن، ساخت و رونمایی از هشت پنجره رواق حرمین عسکریین است.

وی بیان کرد: مقدمات ارسال این پنجره‌ها نیز فراهم شده و به زودی پنجره‌های ساخته شده توسط هنرمندان استان یزد به سامرا ارسال خواهد شد.

جعفری همچنین از تولید روکش‌های ترمه زرباف به منظور استفاده برای پوشش قبور مطهر حرم سامرا خبر داد و یادآور شد: این روکش‌ها نیز به زودی با پنجره‌های حرمین عسکریین به سامرا ارسال خواهد شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد همچنین از ارسال یک کیلوگرم طلا برای بازسازی حرمین عسکریین خبر داد و اظهار داشت: این مقدار طلا توسط کارکنان و کارمندان خیر شرکت سنگ آهن بافق تامین شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده برای حرم امامیین عسکریین را ارسال 203 تخته فرش اعلام کرد و افزود: مقداری مس نیز برای ساخت ضریح جدید امامیین عسکریین از یزد به سامرا ارسال شده است.

جعفری، نذورات جمع‌آوری شده برای سامرا را بالغ بر 900 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: به جز طلای جمع‌آوری شده توسط کارکنان و کارمندان شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، 860 گرم دیگر طلا و 13 سکه بهار آزادی توسط مردم به این ستاد اهدا شد که قرار است برای حرم امامیین عسکریین در سامرا مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این ستاد در نجف اشرف اظهار داشت: ساخت، نصب و بهره‌برداری از پروژه نور نجف شامل 14 برج نور با ارتفاع 27 متر و 24 پرژکتور که هر کدام نام یکی معصومین (ع) در حرم حضرت علی (ع) است، از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف به شمار می‌رود.

وی، ارسال فرش برای صحن امیرالمومنین (ع)، ارسال پارچه مشکی برای سیاه‌پوش کردن صحن مطهر علوی در ایام سوگواری، ارسال 140 گرم طلا، ارسال 53 تخته فرش، ارسال 100 جلد قرآن و مشارکت در طرح توسعه مطهر علوی در قالب صحن حضرت زهرا (س) و ارسال 102 تن میلگرد برای ساخت صحن حضرت زهرا به ارزش 185 میلیون تومان را از دیگر اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد برشمرد که با همکاری مردم این استان انجام شده است.

جعفری با اشاره به ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت علی (ع) بیان کرد: این صحن بزرگترین صحن حرم علوی به شمار می‌رود و یزدی‌ها بیشترین مشارکت در ساخت این صحن را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند نذورات خود را برای عتبات عالیات عراق به شماره حساب 47/18909090 نزد بانک ملت واریز کنند و بیان کرد: برای کمک خاص به توسعه حرم حضرت علی (ع) در قالب صحن حصرت زهرا (س) نیز کمک‌های مردمی باید به حساب 60/102222 نزد بانک سپه یا 0208010103004 نزد بانک صادرات واریز کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد همچنین با اشاره به اینکه مردم می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را نیز به دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد تحویل دهند، یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در یزد، بلوار شهید منتظر قائم، کوچه مهتاب، پلاک 11 مستقر است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page