طرح ارائه مواد مخدر رایگان به معتادان

دسته: اجتماعی , اخبار ایران , عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 تیر 1393

 

به گزارش سایت بافق فردا

به نقل از جهان نیوز

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی پیشنهاد ارائه مواد مخدر به صورت رایگان در دست مصرف کنندگان در این کمیسیون خبر داد

 
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی پیشنهاد ارائه مواد مخدر به صورت رایگان در دست مصرف کنندگان در این کمیسیون خبر داد.

محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: مسئولانی از ستاد مواد مخدر و نیروی انتظامی در کمیسیون حضور پیدا کردند و آخرین وضعیت اعتیاد در کشور را تشریح کردند.

وی با بیان اینکه، در حالی بیش از ۲۰ سال از تأسیس ستاد مبارزه به مواد مخدر به ریاست رئیس جمهور می‌گذرد که تعداد مبتلایان به مواد مخدر روز به روز افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: با توجه به الگوی برخی از کشورها، پیشنهاد شد طرحی ارائه دهیم مبنی براینکه ارائه مواد مخدر به صورت رایگان در دست مصرف کنندگان قرار گیرد البته درست است که ممکن است این اقدام هزینه‌ای داشته باشد ولی ما چند سال است که هزینه می‌کنیم و سال به سال این هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

قربانی در خصوص مزیت این پیشنهاد گفت: خوبی این پیشنهاد این است که هزینه را برای توزیع کنندگان مواد مخدر کاهش می‌دهد و کسی دنبال تجارت مواد مخدر نمی‌رود همچنین اگر ما بتوانیم مواد مخدر را رایگان در پکیج مخصوص و در جای مخصوص در اختیار مصرف کننده قرار دهیم، موجب می‌شود که از معضلات اجتماعی مانند خودفروشی‌ها، ضرب و شتم و کشتار جلوگیری کرده و دسترسی آسان شود و هنجارهای اجتماعی کاهش یابد.

وی ادامه داد: نیازمند است که قوه قضائیه، وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بر این موضوع کار کنند لذا قرار شد این پیشنهاد در کمیسیون بهداشت بررسی شود و پیشنهاد خوبی است و ما با آن موافق هستیم و در حال حاضر این پیشنهاد در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص دستور کار دوم کمیسیون اظهار داشت: همچنین امروز در کمیسیون راهکارهای جلوگیری از دریافت خارج از تعرفه برخی از پزشکان(پدیده زیرمیزی) با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت بررسی شد و گزارشی که امروز وزارت بهداشت ارائه داد بیانگر این بود که با توجه به سند تحول پدیده زیرمیزی کاهش پیدا کرده است ولی این گزارش کمیسیون را قانع نکرد و کمیسیون بهداشت مصصم است که این موضوع ریشه کن شود.

قربانی ادامه داد: با توجه به برخورد با دانه درشتان زیر میزی بگیر روند کاهش پدیده زیر میزی به صورت چشمگیر و محسوس است و امیدواریم این موضوع ریشه کن شود.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این جلسه، درخواست آقای دکتر امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس برای عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بررسی و پذیرفته شد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page