مدیرکل ارشاد یزدکنگره ای در شان وحشی بافقی برگزار شود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 12 خرداد 1391

یزدفردا :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهارامیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق و حمایت مسئولان کشوری و استانی کنگره ای در خورشان وحشی بافقی در این استان برگزار شود.

، بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در شورای سیاست گذاری کنگره وحشی از برگزاری کنگره بزرگداشت این شاعر بنام کشوری  در استان خبر داد.

وی اظهارامیدواری کرد: با برنامه ریزی دقیق و حمایت مسئولان کشوری و استانی کنگره ای در خورشان وحشی بافقی در استان یزد برگزار شود.

عبدالحسینی افزود: وحشی بافقی یکی از شعرای بنام کشور است که با برگزاری کنگره بزرگداشت وی گام موثری در راستای معرفی مفاخر ایران به ویژه وحشی بافقی به سراسر دنیا برداشته خواهد شد.

غلامحسین دشتی، معاون استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره، خاطرنشان ساخت: ادبیات یکی از عناصر مهم شناخت تمدن ملت هاست و معرفی مفاخر ادبی تاریخ اسلام و کشور ایران نقش بسزایی در حوزه فرهنگ دنیا به ویژه منطقه خاورمیانه خواهد داشت.

وی بررسی شرایط برگزاری کنگره در گستره های بین المللی و ملی را خواستار شد و افزود: اگر ظرفیت های لازم کشوری برای برگزاری کنگره وحشی بافقی در سطح بین المللی فراهم شود، استان یزد از آمادگی کامل برای به سرانجام رساندن این امر مهم برخوردار است.

معاون استاندار یزد گفت: اعضای شورای سیاستگزاری کنگره وحشی بافقی بدون وقفه پیگیری امور مقدماتی و فراهم سازی زیرساخت های لازم را در دستور کار قرار داده تا پس از نهایی شدن اعضا و ابلاغ حکم مسئولان کمیته های ستاد بزرگداشت کنگره اقدامات به صورت منسجم و هدفمند پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، امام جمعه شهرستان بافق نیز در این نشست تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد بزرگان در سرلوحه سیره ائمه اطهار(ع) بوده و سیر در تاریخ اسلام این نکته را نمایان می سازد که شعرا، ادبا و علما یک جایگاه ویژه و خاصی نزد آنان داشته اند.

حجت الاسلام سلیمانی، توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به مفاخر کشور را اقدامی ارزنده و ارزشمند دانست و خاطرنشان ساخت: وحشی بافقی از شعرای قرن دهم و از جمله افرادی است که با تامل در آثار وی می توان به تخصص و نخبه بودن او پی برد.

وی همچنین برگزاری کنگره وحشی بافقی در بالاترین سطح ممکن از نظر کمیت و کیفیت اجرای آن را از مسئولان مربوطه خواستار شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 13 خرداد 1391 - 3:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

You cannot copy content of this page