معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار: سرانه سلامت جامعه در دولت تدبير و اميد چهار و نيم برابر شده است

دسته: اجتماعی , استان , تصویری , عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 1 مرداد 1393

 به گزارش بافق فردا:

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، “محمد علي طالبي” روز سه شنبه در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان با آرزوي قبولي طاعات و عبادات همگان در ماه مبارك رمضان و گراميداشت ياد و خاطره شهداي آزاد سازي قدس شريف، حضور همگان را در راهپيمايي روز جهاني قدس خواستار شد.
وي در ادامه تحول در حوزه سلامت را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: ابلاغ شاخص هاي حوزه سلامت توسط رهبر معظم انقلاب و همچنين توجه دولت تدبير و اميد به مقوله بهداشت و سلامت كمك شاياني به تحقق اجراي اين امر در جامعه دارد.
طالبي چهار و نيم برابر شدن سرانه سلامت مردم در دولت يازدهم را يادآور شد و ادامه داد: استان يزد ظرفيت بسيار خوبي در زمينه سلامت دارد و در حال تبديل شدن به عنوان برندي در سطح كشور در زمينه سلامت است و اين مهم ظرفيت هاي اقتصادي و اجتماعي مناسبي را براي استان به دنبال خواهد داشت.
وي در ادامه با اشاره به اينكه توجيهي وجود ندارد كه برخي از بيماريها مثل تب مالت را در استان شاهد باشيم، خواستار تلاش همه جانبه دستگاه هاي قانوني مرتبط در زمينه ريشه كني اين بيماري شد.
معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود مقوله آب را مهمترين مسئله پيش روي توسعه و حيات در استان دانست و خاطر نشان كرد: كمتر از نيمي از آب انتقالي به استان وارد مي شود كه اگر مديريت صحيحي صورت نگيرد، مصرف اين مايه حياتي و سلامت مردم استان به صورت جدي مورد تهديد واقع مي شود، از اين رو، بايد دستگاه هاي مرتبط و رسانه هاي گروهي در خصوص ترغيب مردم به كاهش مصرف و اطلاع رساني تهديدهاي موجود تلاش كنند.
در اين جلسه گزارشي از وضعيت وجود تب مالت در استان،تب خونريزي دهنده كريمه – كنگو، وضعيت آب شرب مناطق شهري و روستايي و تحول نظام سلامت ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر پيرامون آن پرداختند.
لازم به ذكر است كه در اين جلسه مقرر شد ساماندهي كشتارگاه هاي استان تسريع گردد، ساماندهي مراكز عرضه مواد لبني فاقد پروانه، جلوگيري از تداخل كاري برخي صنوف ديگر با مواد لبني و آموزش لازم به دستگاه هاي مرتبط در دستور كار قرار گيرد، اعتبارات استاني اداره كل دامپزشكي در اين خصوص بررسي گردد، در محدوده چاه هاي آب، زمين صنعتي واگذار نگردد و فرمانداران جلسات مرتبط با تامين آب را در حوزه كاري خود برگزار نمايند.
گفتني است تب مالت علائمي همچون سردرد، سرفه خشك، تعريق شبانه، درد عضلاني، درد مفاضل، كاهش وزن و غيره دارد و در بين سنين 20 تا 30 سال بيشترين فراواني را در بر دارد، مخزن اين بيماري حيوانات اهلي مثل بز و گوسفند است و راههاي شيوع آن مصرف محصولات لبني غير پاستوريزه، تماس پوست آسيب ديده، استنشاق ذرات آلوده معلق در هوا، تماس انسان با انسان و غيره است.
همچنين تب خونريزي دهنده كريمه– كنگوعامل آن كنه ها هستند، مخزن بيماري حيوانات اهلي است، در چهار ماهه اول سال جاري يك مورد در استان مشاهده شده و بيشترين مورد مشاهده اين تب در شهرستان خاتم است.

 

 

 

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page