امام جمعه بافق: بدون روز قدس امروز عراق، اردن و فلسطین وجود نداشت

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 3 مرداد 1393

 خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بافق با اشاره به اینکه جنگ با غزه جنگ با اسلام است و همه مسلمانان وظیفه حمایت از فلسطین  و غزه را دارند، گفت: بدون روز قدس امروز عراق، اردن و فلسطین وجود نداشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی بافق سخاوت را یکی از نشانه‌های افراد متدین خواند و اظهار کرد: انسان از نظر روانی فردی است که آنچه مایه ارزش می‌باشد را دوست دارد و تلاش می‌کند در آن راستا گام بردارد.

امام جمعه بافق اضافه کرد: مکتب ما نیز بر روی همین مسئله تکیه داشته و روایات متعددی از ائمه اطهار علیهم السلام در زمینه اهمیت سخاوت و بخشندگی افراد متدین نقل شده است.

وی به روز جهانی قدس اشاره کرد و با قدردانی از حضور گسترده مردم بافق در راهپیمایی این روز، پیرامون تاریخچه قدس گفت: فلسطین قدمتی 5 هزار ساله دارد، این سرزمین در خاورمیانه و قلب دنیای اسلام است و 3 قاره را به یکدیگر متصل می‌کند.

این روحانی با بیان اینکه اهمیت قدس تنها به این قدمت نیست، افزود: فلسطین منطقه‌ای مورد احترام یهودیان، نصاری و مسلمانان است.

سلیمانی با اشاره به بیت المقدس، بیان کرد: این مکان مقدس تا سال 1917 میلادی در اختیار مسلمانان بود، متاسفانه انگلیس با شاه عربستان آن زمان اتحادی شکل دادند و با نابودی دولت عثمانی، فلسطین را دو قسمت کردند.

وی در اهمیت روز جهانی قدس، اظهار کرد: اگر امام خمینی(ره) مسئله روز جهانی قدس را مطرح نمی‌کردند، اکنون کشورهای اردن، عراق و فلسطین وجود نداشتند و در تحقق شعار اسرائیل از بین رفته بودند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: در چهار سال گذشته 3 نوبت به غزه حمله شده است و این بخاطر خائن بودن دولت‌های قبلی و فعلی کشور مصر است.

وی گفت: تاکنون در جنگ اخیر 700 نفر از مردم مظلوم این سرزمین شهید شدند که نیمی از آن‌ها را غیرنظامیان و اطفال بی گناه تشکیل می‌دهند.

سلیمانی با بیان اینکه جنگ مردم غزه جنگ مربوط به اسلام است و نه جنگ اعراب، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه من و شماست که از نظر سیاسی، فرهنگی و به هر طریق ممکن که می‌توانیم به این مردم عزیز کمک کنیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page