استاندار یزد: در تامین آب استان با بحران جدی روبرو هستیم

دسته: اخبار ویژه , استان , عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 13 مرداد 1393

به گزارش بافق فردا

 به نقل از : روابط عمومی استانداری یزد، نشست بررسی طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیران سازمانهای جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای استان و نمایندگانی از وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو، صبح دوشنبه 13 مردادماه در سالن زنده یاد حمیدیای استانداری برگزار شد.
در این نشست گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در استان در جهت تهیه طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی ارائه شد و حاضرین در این نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مطروحه پرداختند و به سوالات استاندار در خصوص چگونگی اجرای طرح مزبور پاسخ دادند.
در این نشست اهم برنامه های استان در زمینه بهینه سازی مصرف آب کشاورزی شامل “احداث کانال و لوله گذاری برای انتقال آب، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان، ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار، احیاء و مرمت قنوات، احداث بند خاکی و سد زیر زمینی، آبخیزداری و ترویج آبزی پروری در استان” تشریح شد.
استاندار یزد در این نشست از همه دستگاه های حاضر در جلسه خواست تا تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این طرح با بهترین کیفیت، قابلیت اجرایی پیدا کند و به صورت کامل اجرا و ضریب اطمینان بالایی داشته باشد.
وی تاکید نمود: اجرای این طرح در نهایت به جبران بخشی از بیلان منفی سفره های آب زیرزمینی استان منتهی می شود و ادامه حیات در استان یزد را پشتیبانی می کند.
میرمحمدی بر لزوم ایجاد تسهیلات لازم و تعامل با کشاورزان به منظور بهینه سازی مصرف آب کشاورزی تاکید کرد و سپس با اشاره به الگوهای متفاوت کشت محصولات در خلال اجرای این طرح گفت: تغییر نوع کشت می تواند از نظر بازدهی و کاهش مصرف آب بسیار مفید باشد.
عالی ترین مقام اجرایی استان، بحران آب در استان یزد را بسیار جدی و نگران کننده دانست و اجرای طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در جهت مقابله با بخشی از این بحران را مفید ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود تا وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو نیز در این زمینه سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
استاندار یزد سپس با اشاره به بحث چاه های اضطراری جهت مقابله با خشکسالی و تامین آب مورد نیاز کشاورزان در مقاطعی خاص از سال، بر لزوم مدیریت این موضوع و حمایت از کشاورزان و جلوگیری از اتلاف سرمایه آنان تاکید کرد.
میرمحمدی با بیان این موضوع که در بحث تامین آب شرب استان با بحران جدی روبرو هستیم، بر لزوم تسریع در انتقال آب به استان یزد تاکید کرد و خاطر نشان نمود: همه کسانیکه علاقه مند به فرهنگ، تاریخ، تمدن و مردم استان یزد هستند، باید تلاش کنند تا مشکل بحران آب استان با اجرای خط انتقال آب از خلیج فارس به یزد و تسریع در خط دوم انتقال آب به استان حل و فصل شود.
استاندار یزد در پایان این نشست وجود روحیه همکاری و تعامل میان مدیران استان را بسیار ارزنده توصیف کرد و تصریح نمود: وظیفه ما همکاری و همدلی برای خدمت به مردم است و همه باید تلاش کنند به وظایف خود به درستی عمل نموده و در جهت جمع بندی تجارب و دانسته ها برای رفع مشکلات مردم اقدام کنند و هدف نهایی از برگزاری چنین جلساتی نیز دستیابی به این مهم است.
گفتنی است با اجرای طرح بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در استان، اهدافی نظیر ارتقاء بهره وری و افزایش کارایی مصرف آب در استان، تغذیه شیوه های آب زیرزمینی، افزایش عملکرد محصولات زراعی و باغی با رفع کاهش تنش آبی و کاهش هزینه های تامین و استحصال آب برای کشاورزان استان محقق خواهد شد.
استان یزد هم اکنون با بیلان منفی 300 میلیون مترمکعب آب در سفره های زیرزمینی و بحران تامین آب مواجه است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها
رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 8:12 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در خانه خدا را محکم بزنید کلید تمام بحرانها در دست اوست

کاظم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در جامعه ای که کاخ نشینی جریان پیدا کند وفاصله طبقاتی زیاد شود دنبال رحمت خدا نباشید

You cannot copy content of this page