زندگی ساده است از هر دستی بدهی از همان دست می گیری

دسته: عمومی , مقالات
۴ دیدگاه
چهارشنبه - 22 مرداد 1393

عباس ابراهیمی خوسفیعباس ابراهیمی خوسفی

زندگی ساده است از هر دستی بدهی از همان دست می گیری
محال است وارد مکزیک شوید و هر لحظه پول‌تان به جیب اسلیم نریزد
کارلوس اسلیم هلو، دومین مرد ثروتمند جهان است. این تاجر و سرمایه‌گذار مکزیکی با حدود 26 میلیارد دلار سرمایه خالص، یکی از موفق‌ترین مردان جهان در زمینه تجارت و بازرگانی است. وي در سال ۱۹۴۰ در مکزیکوسیتی از پدر و مادری لبنانی‌الاصل متولد شد. پدر کارلوس اسلیم، به واسطه کار سخت و استعدادش در سرمایه‌گذاری بسیار موفق بود و با دختر یک بازرگان موفق ازدواج کرد و صاحب ۶ فرزند شد که کارلوس اسلیم، کوچک‌ترین آنها بود. کارلوس از همان کودکی با راهنمایی‌های پدرش با استراتژی و روش‌های کسب‌وکار آشنا شد و به مهارت بالایی دست یافت. مثلا او زمانی که هنوز یک نوجوان بود در یکی از بانک‌های کشورش سهام می‌خرید و همزمان در شرکت پدرش به کار مشغول بود. کارلوس با درس خواندن در رشته مهندسی در یکی از دانشگاه‌های برتر مکزیک قدم محکم‌تر دیگری هم در موفقیتش برداشت. اغلب خدمات در مکزیک به‌ نوعی با سرمایه‌های کارلوس اسلیم به وجود آمده‌اند. مثلا 92 درصد خطوط تلفن مکزیک متعلق به اوست. مردم اغلب مایحتاج زندگی خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای او می‌خرند یا برای صرف غذا در مکزیک به یکی از 180رستوران زنجیره‌ای او می‌روند. مردم از بانک‌های او وام می‌گیرند. کارلوس بخشی از درآمدهایش را به امور خیریه اختصاص می‌دهد. او در سال 2006 یک میلیارد و 800 میلیون دلار به موسسه‌های خیریه کمک کرد، 95 هزار دوچرخه برای کودکان فقیر خرید و هزینه تحصیل 150 هزار دانشجو را تقبل کرد. اسلیم در سال 1990 بزرگ‌ترين اپراتور مخابراتي مكزيك را با نام Telmex خريد تا امروز بيش از 90‌درصد صنعت مخابرات اين كشور را در دست داشته باشد و در شرکت‌های او۲۵۰ هزار مکزیکی مشغول به کار هستند. او هم تنها به خاطر تلاش و مهارت‌هایی که از خود نشان داد در بین خواهر و برادران دیگر و همه دنیا در رتبه دوم قرار گرفته است
تدوین : عباس ابراهیمی خوسفی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
دايي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 12:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عباس ابژاهمي چرت پرت ننويس

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 12:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
چه جالب آدم یه لحظه میره تو عمق داستان میبینه موفقیت چه لذت بخش و جالب ناکه و بدون تلاش و زحمت قرار نیست چیزی بدست بیاید.
یاد داستانی زیبا افتادم.
درویشی سربه بیابان نهاد و سرشت خود را بر تقدیر واگذاشت درمسیرش کاروانسرایی بود که بازرگانان برای استراحت خود وستوران درآنجا اتراق مینمودند چون شب شد و هوابس ناجوانمردانه سرد درویش قصه ما به درون کاراونسرا همی برفت ،گرسنه و تشنه گوشه ای خزید از فرط گرسنگی و تشنگی دیگرنای حرکت نداشت بازرگانی به آنجا رسید . سفره غذای خود بگشود تا لقمه ای در دهان گذارد ناگهاندرویش سرفه ای نمودندی بازرگان بگفتا،کسیتی؟؟ گفت من درویش زاهدم بازرگان بگفتا هرکه هستی بیا باهم طعامی بخوریم مردک از این حرف بسیار خوشنود گردندی و با سرعت برق خودرا به سفره رسانندی بازرگان سئوال کرد اینجا چه میکنی ؟؟؟
گفتندی من درویشم و کارم پرستش و اعتقادم تقدیراست و معتقدم هر آنچه در سرشت من باشد همان میشود ومن را از برای کار وتلاش برای طعام معاف است .
بازرگان تا این جمله را شنید گفتش مرد حسابی اگر همان سرفه را هم نکرده بودی اینجا از گرسنگی تلف شدندی پس برای ادامه زندگی تلاش همی باید نمودندی.
امید بدون تلاش هیچ دست آوردی در پی نخواهد داشت با مطالعه زندگی افراد موفق در کشور خودمان و حتی در دنیا متوجه خواهیم شد چه زحمت های بسیاری کشیدند تا بدین مرحله علمی رسیدند .

پگاه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 مرداد 1393 - 11:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

مرد جوانی از سقراط پرسید راز موفقیت چیست. سقراط به او گفت، “فردا به کنار نهر آب بیا تا راز موفّقیت را به تو بگویم.”

صبح فردا مرد جوان مشتاقانه به کنار رود رفت. سقراط از او خواست که به سوی رودخانه او را همراهی کند. جوان با او به راه افتاد.

به لبهء رود رسیدند و به آب زدند و آنقدر پیش رفتند تا آب به زیر چانهء آنها رسید. ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب فرو برد. جوان نومیدانه تلاش کرد خود را رها کند، امّا سقراط آنقدر قوی بود که او را نگه دارد.

مرد جوان آنقدر زیر آب ماند که رنگش به کبودی گرایید و بالاخره توانست خود را خلاصی بخشد.همین که به روی آب آمد، اوّل کاری که کرد آن بود که نفسی بس عمیق کشید و هوا را به اعماق ریه فرو فرستاد.

سقراط از او پرسید، “زیر آب که بودی، چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟” گفت، “هوا.”سقراط گفت، “هر زمان که به همین میزان که اشتیاق هوا را داشتی موفقیت را مشتاق بودی، تلاش خواهی کرد که آن را به دست بیاوری؛ راز دیگر ندارد.”

پیر دانای همدان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 26 مرداد 1393 - 11:48 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خسته نباشید جناب اقای ابراهیمی
جواب من پیر مرد را نده فقط خودت بدون
کامنت های منو پاک نکن
من قرار نیست اینجا نباشم
این سایت مال ما بافقی هاست .فقط شما چند صباحی می گردونید .
پس بزار کلاهمون تو هم نره
دوست داریم تو حساب من پیر باش
متشکرم

You cannot copy content of this page