جلسه هم اندیشی روحانیون بافق در دفتر امام جمعه

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
۹ دیدگاه
چهارشنبه - 15 مرداد 1393

به گزارش بافق فردا

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در جمع روحانیون شهرستان مطرح کرد :
پیشرفت اقتصادی و صنعتی شهر منوط
به وحدت و پرهیز از تهمت و دروغ به یکدیگر خواهد بود .
محمدجواد عسکری شب گذشته در جلسه هم اندیشی روحانیون شهرستان که در دفتر امام جمعه بافق برگزار شد حضور یافت و به تشریح عملکرد و مسائل مرتبط با خصوصی سازی شرکت سنگ اهن مرکزی پرداخت .
وی که بااسناد و مکاتبات مرتبط با این موضوع در جلسه شرکت کرده بود در جواب یکی از حاضرین که خواستار توضیحاتی در مورد مسائل خصوصی سازی و اعتصاب گذشته در شرکت سنگ آهن شد گفت :
بحث واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی مربوط به امروز و دیروز نبوده و سال 1378 طبق قانون واگذار شده است که به دنبال آن در سال 79 با اعتراضاتی همراه شد که به دلیل عدم مدیریت درست از بحث واگذاری خارج و به موضوع استخدام رسمی جمعی از کارکنان شرکت تبدیل شد و حتی به شهر نیز کشانده شد واین اتفاق همزمان بود با واگذاری 33درصد از معدن گل گهر به صندوق فولاد که چنین عکس العملی درآنجا دیده نشد وبه نحو شایسته مدیریت شد .
مدیرعامل شرکت سنگ آهن در ادامه توضیحات خودگفت که درسال 82 و درزمان مسولیت آقایان هراتی نیک و مؤذن زاده ، شرکت سنگ اهن مرکزی از شرکت فولاد به شرکت ایمیدرو واگذار شد و این آخر کار نبود چراکه در سال 88 و در دولت دهم 4درصد از سهام شرکت سنگ اهن به اوقاف قم واگذار و در سال 89 تعداد 11 درصد به صندوق بازنشستگی کشور و 13 درصد به صندوق لشکری واگذار شد و این بدان معنی بود که عملا تمامی سهام شرکت به جز سهام کارکنان آن تا پایان سال 89 واگذار شده بود و این به گونه ای بود که هیچ یک از مدیران عامل وقت در این واگذاریها هیچگونه نقشی نداشتند چرا که شرکت متعلق به ایمیدرو بود
عسکری دربخش دیگری از سخنان خود گفت که تاقبل از سال 91 ارزش شرکت سنگ اهن مرکزی 1200 میلیارد قیمت گذاری شده بود و در سالهای 91 و92 به مبلغ 5700 میلیارد ارزشیابی شد که این شرکت از وزارت صنعت به وزارت رفاه واگذار و از آنجائیکه در واگذاری معادن بزرگی چون سنگ اهن می بایست 5 درصد از سهام در اقساط ده ساله به کارکنان این شرکت واگذار شود و ما پیگیر این مساله شدیم که متاسفانه باجوسازی که در شهر صورت گرفت به خصوصی سازی و واگذاری شرکت توسط شخص بنده تعبیر و در اذهان عمومی جای گرفت درحالیکه اگر از سال 89 این اقدام شروع شده بود تا کنون کارکنان بیش از سه سال از اقساط سهام خود را پرداخت کرده بودند و تا پنج سال آینده می توانستند سهام خودرا حتی خرید و وفروش کنند نه اینکه هنوز تازه امسال بخواهند اقساط خودرا شروع کنند .
وی با استناد به مکاتباتی که به همراه داشت گفت که خرداد91 پروانه های شرکت را به تهران ارسال و در 25 مرداد 91 پروانه شرکت به نام ایمیدرو ثبت شده است .
مدیرعامل شرکت سنگ اهن درادامه به بحث انفال اشاره کرد و گفت این موضوع در صورتی عینیت پیدا می کرد که ما معدن بزرگ باشیم نه اینکه در حال حاضر تنها 25 میلیون تن خوراک داریم و عمر معدن روبه پایان است حتی در سال 92 به ما گفته اند که حق اجرای هیچگونه طرح توسعه ای را نداریم که با تدابیری که اندیشیده شد در همان سال مجوز سرمایه گذاری بیش از 5 هزار میلیارد را گرفتیم و حتی قراردادهای آن را نیز به امضا رساندیم و به گونه ای مقامات را در عمل انجام شده گذاردیم و اگر مجموع سرمایه گذاری شرکت را از سال 50 تاکنون به قیمت روز محاسبه کنیم 1200 میلیارد بوده واین در حالیست که در دوسال گذشته بیش از 158 میلیارد قرارداد بسته ایم .
وی خطاب به حاضرین گفت : عزیزان چنانچه طرح های توسعه و جوارمعدنی از جمله آگلومراسیون ، گندله سازی ، فولاد و .. اجرا نشود اقتصاد شهر و ساکنین آن تاچندسال آینده به خطر خواهد افتاد و در 42 روز اعتصاب ما 200 میلیارد تومان از محل عدم تولید و فسخ قراردادهای ارسال سنگ مستقیما متضرر شده ایم که این به نفع شهر و مردم آن نیست و از حاضرین خواست که شما که روحانی هستید و در محافل عمومی و خانگی صحبت می نمائید مطلع باشید و شفاف سازی نموده و به مردم شریف و زحمتکش بافق اطلاع رسانی نمائید .
عسکری در ادامه خاطرنشان کرد که یک دست صدا ندارد و می بایست همه با هم همکاری نمائیم و به دور از حاشیه و جوسازی شهر را در مسیرتوسعه اقتصادی و صنعتی پیش ببریم .
مدیرعامل سنگ آهن مرکزی در پاسخ به سوال حجت الاسلام برزگری مدیرحوزه علمیه بافق که پرسید شما که می گوئید شرکت این اندازه درآمد دارد و ما به شهر کمک می کنیم پس چرا وضعیت شهر اینگونه است ونمود این سرمایه در پروژه های گاز ، جاده و خیابانهای شهر پیدا نیست ، گفت :
از نظر قانونی من موظف به پرداخت و کمک در مباحث عمران ، زیست محیطی و مالیت برارزش افزوده هستم ولیکن با این وجود در دوسال مدیریت اینجانب بیش از 61 میلیارد به شهر کمک شده و اگر 500 میلیون دیگر پرداخت کنم مباحث قانونی را تاپایان امسال تسویه کرده ایم ولیکن از آنجائیکه دغدغه آبادانی و عمران شهرم را داشته و دارم در مدت زمان مدیریتم سالانه حدود 17 میلیارد از خود شهرستان خرید کردم که خود در رونق اقتصادوبازار شهرستان نقش بسزایی دار ، 18 میلیارد به حسینیه و تکایا که محافل فرهنگی و مذهبی برای جذب جوانان است ،فقط 4 میلیارد در بحث بهداشت از جمله خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی و بیمارستانی ، تامین ایاب و ذهاب و اسکان و پذیرایی پزشکان متخصص از یزد به بافق ، یک میلیارد در بحث آموزش و پرورش سرمایه گذاری کردیم و معتقدم که مردم شهرم می بایست در بهترین حالت و با حداقل دغدغه زندگی کنند چرا که شایسته و لایق چنین زندگی هستند .

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد که پیشرفت اقتصادی و صنعتی شهر منوط
به وحدت و پرهیز از تهمت و دروغ به یکدیگر خواهد بود .

عکس محمود تقی زاده

smm (1) smm (3) smm (4) smm (5) smm (6) smm (7) smmعکس : محمود تقی زاده

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
کارگربافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 9:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

وای بربعضی مردم فرصت طلب که جهت منافع شخصی چه تهمتها به مدیردلسوز مازدندروحانیون بایدبیشتردرجهت هوشیاری مردم قدم بردارند.

امير این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 10:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

انشاا… خدا ببخشه ما را كه بي مورد تهمت زديم

دلاور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 6:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بدبخت آموزش وپرورش که طی سه سال گذشته هر وقت مدیر عامل صحبت کرد گفت یک میلیلرد سرمایه گذاری یا کمک کردیم واقعا هیچ کدام از این روحانیون معظم از خودشئن نپرسیدند پس این همه کمک کجا رفته چرا به چشم نمی آید چرا وده ها چرا دیگر

موسی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 7:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تصاویر وبحث ها زیباست قدر این یادگار هشت سال دفاع مقدس را بدانید همین بس که مدیری داریم که دائما توشهر ودر دسترس است یادمان نرود مدیران قبلی غیر بومی هفته ای دو روز بافق بودند عکس آقای رنجبر را دیدم تعجب کردم نکنه معمم باشد ومن او را در خلعت مقدس روحانیت تا بحال ندیده باشم

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 مرداد 1393 - 1:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تاآنجا که من می دانم کمک به آموزش وپرورش صحیح است اول سال تحصیلی آقای عسکری به نسبت تعداد دانش آموزان هرمدرسه به حساب مدرسه واریز می شد وکمک بزرگی به مدیران مدارس بود….درمورد کمک به بیمارستان هم پزشک محترمی ازکمک ها یاد می کرد جاهای دیگر راباید آنها که مطلع هستند بگویند…….شاید درنحوه هزینه کردن کمک های آقای مدیرعاملبخش های کمک پذیر دیگر قصوری داشتند که هزینه شدنش به چشم نیامده

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 مرداد 1393 - 10:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حسین جلسه بسیارخوبی بود اینگونه جلسات باعث شفاف سازی و وحدت و وفاق همدلی خواهد شد

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 17 مرداد 1393 - 10:18 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جلسه ی بسیار خوبی بود،اینگونه جلسات باعث شفاف سازی،وحدت و وفاق و همدلی خواهد شد.

منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 مرداد 1393 - 1:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
به این جمله توجه کنید:
مدیرعامل شرکت سنگ اهن درادامه به بحث انفال اشاره کرد و گفت” این موضوع در صورتی عینیت پیدا می کرد که ما معدن بزرگ باشیم نه اینکه در حال حاضر تنها ۲۵ میلیون تن خوراک داریم و عمر معدن روبه پایان است”.
در حضور 20 تن از روحانیون تراز اول شهر ایشان تعریف انفال نمودند! ای کاش یکی از ایشان می فرمود انفال کوچک و بزرگ ندارد. ارزان و گران ندارد. و مال خدا و رسول است.
و خوب چنانچه ایشان فرمودند “در حال حاضر تنها ۲۵ میلیون تن خوراک داریم و عمر معدن روبه پایان است” پس چرا مافیای فولاد و صندوق بازنشتگی دست از سر این معدن بر نمی دارد. خوب بگذارد تا انتها که به زودی است دولتی باقی بماند. اسرار جنابعالی برای خصوصی کردن از سر چیست؟

قلندر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 18 مرداد 1393 - 8:33 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

در جواب شماره 8: عزیز یک کم دقت کن: اول این که اصل 44 مدیریت در انفال مثل معدن بزرگ و… را استثناء کرده که دولتی اداره شود پس انفال کوچک و بزرگ داریم خواهش می کنم جناب علامه منتقد اصل 44 را مطالعه بفرمایند و بعد سعی در راهنمایی آقایان بفرمایید

You cannot copy content of this page