برای یادگیری انگلیسی چه کتاب هایی بخوانیم؟

دسته: عمومی , مقالات
یک دیدگاه
جمعه - 24 مرداد 1393

بسیاری از افراد همواره به دنبال این هستند که در سریع‌ترین زمان ممکن مهارت‌های چهارگانه زبانی را یاد بگیرند و بتوانند آن را در شرایط و موقعیت‌های مختلف استفاده کنند؛ اما آنچه به‌عنوان یک واقعیت مطرح است بحث “زمان‌بر بودن” فرایند یادگیری زبان است. بسیاری از افراد در تلاش‌اند که زبان دوم را با استفاده از زبان اول بیاموزند این روش اگرچه تقریباً در جهان منسوخ‌شده است اما کماکان در ایران کاربرد دارد چیزی که تا حدودی به روشی که به آن Grammar translation method می‌گویند نزدیک است. آنچه شما در سطور زیر خواهید خواند راهنمایی است برای کسانی که می‌خواهند زبان دومی (انگلیسی) را با استفاده از کتب رایج بیاموزند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که انتخاب نوع متد تدریس و کتاب‌ها بسته به سلیقه مدرس و تعیین سطح زبان‌آموز متفاوت است.
مهارت خواندن (Reading) برای تقویت این بخش شما می‌توانید به کتاب Steps to understanding رجوع کنید. این کتاب دارای داستان‌های کوتاه سطح‌بندی شده است که زبان‌آموز می‌تواند بسته به سطح خود از داستان‌های طنز و اخلاقی آن استفاده کند البته هر داستان دارای تمرین‌ها و سؤالات متنوع و مرتبط است که می‌تواند به فرآیند یادگیری شما کمک شایانی بنماید.
مهارت (Speaking) مجموعه کتاب‌های Let’s talk می‌تواند انتخاب خوبی برای شما در جهت تقویت صحبت کردن باشد در این کتاب یک موضوع اصلی به‌صورت مکالمه‌ای مطرح می‌شود و در تمرینات از زبان آموزان خواسته می‌شود که به سؤالات مرتبط پاسخ بدهند.
مهارت (writing) مجموعه Upgrade your writing می‌تواند به‌عنوان یک انتخاب مناسب در فرآیند یادگیری بهتر معرفی کرد. البته شما می‌توانید با نگارش نوشتارهایی با موضوع خاطرات روزمره و تجارب خود به زبان انگلیسی به اصلاح و تغییر نگرش نوشتاری خود کمک شایانی بکنید.
مهارت Listening)) شاید کم رقیب‌ترین کتاب در یادگیری مهارت گوش دادن در زبان انگلیسی کتاب Tactics for listening نوشته جک سی ریچاردز استاد برتر آموزش زبان انگلیسی و نویسنده کتاب‌هایی چون Headway, Key Issues in Language Teaching و Methodology in TESOL و … باشد. این کتاب با تأکید به موضوع خاص در هر فصل و با استفاده از تمرین‌های طبقه‌بندی‌شده به یادگیری مهارت گوش دادن انگلیسی شما کمک می‌کند.
آنچه ماورای این موضوع تأکید می‌شود داشتن یک فرهنگ لغت تک‌زبانه (انگلیسی به انگلیسی) و البته تمرین و ممارست تا رسیدن به نتیجه مطلوب است. البته فراموش نشود که داشتن یک مشاور و مدرس خوب در کنار این کتاب‌ها می‌تواند بازده یادگیری شمارا تا حد زیادی افزایش دهد.
موفق و سربلند و شاد باشید
مرتضی محمدی دانشجوی ارشد اموزش انگلیسی
mrtzmhmd@hotmail.com


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
فاطمه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 9 مهر 1393 - 9:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام. واقعاً از راهنماییتون ممنونم، من خیلی وقت بود دنبال یک منبع خوب برای یادگیری زبان میگشتم، راهنمایی شما خیلی مفید بود، بازم ممنون.

You cannot copy content of this page