اجراي طرح پزشك خانواده در تابستان سال جاري

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
شنبه - 20 خرداد 1391

در شوراي سلامت شهرستان بافق مطرح شد : اجراي طرح پزشك خانواده در تابستان سال جاري

دكتر ميرجليلي : اجرای موفقیت آمیز اين طرح نیازمند فرهنگ سازی و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ،‌ فرماندار بافق در نشست شوراي سلامت شهرستان كه با حضور اعضاي اين شورا در محل فرمانداري بافق برگزار شد ضمن تشريح دستور كار جلسه اظهار داشت: اگر مقايسه و نگرشي داشته باشيم در جامعه امروز نسبت به قبل از انقلاب مي بينيم به بركت انقلاب در تمام زمينه هاي علمي،‌فرهنگي ، پزشكي ،سلامت و… پيشرفتهاي خوبي داشتيم.

“حسين ندافيان” به اجرای طرح پزشک خانواده شهری اشاره کرد و ادامه داد: مهمترين موضوعي كه در سال 1390 مد نظر وزارت بهداشت و درمان قرارگرفت و در مجلس تصويب شد طرح پزشك خانواده بود كه در چند استان كشور اين طرح بصورت پايلوت اجرا شد.

وی همچنین، این طرح را از برنامه های اصلی وزارت بهداشت و درمان در سال جاری خواند و گفت: اين طرح امسال در استان يزد و همزمان در شهرستان بافق هم اجرا مي شود كه بطوركلي اجرای این طرح، یکی از بهترین راهکارها برای برقراری عدالت در تامین سلامت افراد جامعه است.

فرماندار بافق تصريح كرد: ارتباط دو سويه و مستمر ميان پزشك خانواده و كسي كه او را به عنوان پزشك خويش انتخاب كرده است سبب مي­شود كه مراقبت از او پيوستگي يابد و بسادگي قطع نشود.

رئيس شبكه بهداشت و درمان بافق نيز با اشاره به طرح پزشك خانواده و اجراي اين طرح طي چند ماه اخير گفت: طرح پزشک خانواده سلامت نگر است و با اجرای آن سطح سلامت در سطح ملی ارتقاء می یابد و باعث توسعه اقتصادی و بازگشت هزینه ها می شود.

“سيد محمد ميرجليلي” تصریح کرد: اجرای موفقیت آمیز این طرح نیازمند فرهنگ سازی بوده و لازمه تحقق این هدف مهم نیز، تعامل تمامی دستگاه های اجرایی است.

وي افزود : طرح پزشک خانواده از سال 1384 در مناطق روستایی شهرستان بافق اجرا شد و جمعیتی حدود 7هزار نفر زیر پوشش آن قرار گرفتند.

رئيس شبكه بهداشت و درمان بافق با اشاره به نسخه 02 پزشک خانواده در شهرستان بافق با اشاره به این که تمام اقدامات اولیه جهت اجرای طرح پزشک خانواده در جمعیت شهری بافق انجام شده است اظهارامیدواری کرد: این طرح با تمام قوت و ارائه خدمات با کیفیت در شهرستنان بافق اجرا شود.

ميرجليلي با تشريح كامل دستورالعمل اجراي طرح پزشك خانواده گفت: پزشك خانواده ، در نخستين سطح خدمات ، عهده­دار خدمات پزشكي سطح اول است و مسووليت­هايي از قبيل: تامين جامعيت خدمات ، تداوم خدمات، مديريت سلامت ، تحقيق ، و هماهنگي با ساير بخش­ها را بر عهده دارد.

وی ایجاد نظام ارجاع و نظام‌مند کردن سطح‌بندی خدمات، توزیع عادلانه خدمات سلامت، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت،  تسهیل فرآیند خدمات سطح یک، کاهش هزینه‌های غیر ضروری نظام سلامت، افزایش پوشش خدمات، جلب مشارکت بخش خصوصی و الکترونیکی شدن پذیرش بیماران را از جمله اهداف و مزایای مهم طرح پزشک خانواده بیان کرد.

رئيس شبكه بهداشت و درمان بافق با اشاره افراد تحت پوشش اين طرح گفت:به صورت كلي پزشك خانواده شامل همه اعضاي خانوار يك فرد خواهد بود مگر در مواردي كه به دلايل خاص اين امر براي يك يا چند نفر از اعضاي خانوار مقدور نباشد، در اين موارد با نظر ستاد شهرستان يكي ديگر از پزشكان همان مركز به عنوان پزشك خانواده فرد معذور انتخاب خواهد شد.

میر جلیلی ادامه افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پرشکی یزد با همکاری سازمان های بیمه رسان این طرح را در تابستان سال جاری اجرایی خواهد کرد که شامل ثبت نام پزشکان متقاضي شركت كننده در اين طرح تا تاریخ 25/3/91 در مرحله بعد ثبت نام مردم از طریق سایت و در آخر شناسایی افراد ثبت نام شده و تشکیل پرونده الکترونیک برای آنان مي باشد كه امیدواريم با اجرای این طرح ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر از همشهريان بافقي تحت پوشش طرح پزشك خانواده قرار گیرند.

وی ایجاد نظام ارجاع و نظام‌مند کردن سطح‌بندی خدمات، توزیع عادلانه خدمات سلامت، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت،  تسهیل فرآیند خدمات سطح یک، کاهش هزینه‌های غیر ضروری نظام سلامت، افزایش پوشش خدمات، جلب مشارکت بخش خصوصی و الکترونیکی شدن پذیرش بیماران را از جمله اهداف و مزایای مهم طرح پزشک خانواده بیان کرد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page