بیمار ایست قلبی علائم حیاتی را بازیافت

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 28 مرداد 1393

یک زن 55 ساله که دچار ایست کامل قلبی شده بود با اقدامات پرسنل مرکز فوریت های پزشکی 115 بافق علائم حیاتی را باز یافت.

سعیدملکزاده در گفت و گو با خبرنگار« بافق فردا»، اظهارکرد: شامگاه یکشنبه گذشته در تماس تلفنی با این مرکز متوجه ایست قلبی تنفسی یک زن 55 ساله در خیابان 15 خرداد شدیم.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی 115 بافق افزود: پرسنل این مرکز بلافاصله در محل حادثه حضور و اقدامات موثر احیای قلبی ریوی از جمله لوله گذاری ریوی و اقدامات درمانی اورژانسی برای این بیمار انجام شد.

وی گفت: این بیمار که فاقد علائم حیاتی بود پس از اقدامات اولیه درمانی پرسنل این مرکز علامت حیاتی خود را بازیافت.

وی افزود: بیمار پس از احیا برای اقدامات تکمیلی درمانی به بیمارستان بافق انتقال یافت.

ملک زاده با تاکید بر تماس با اورژانس در حمله های قلبی، افزود: بیمارانی که سابقه ناراحتی قلبی و گرفتگی عروق دارند بلافاصله پس از مشکوک شدن به حمله قلبی باید برای اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال یابند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بافق با تاکید بر فراگیری عمومی آموزش شناخت علائم حمله قلبی و اقدامات حمایتی اولیه، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز حوادث مشابه با حفظ خونسردی با اورژانس تماس و آدرس دقیق و وضعیت بیمار را گزارش دهند.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
علیرضا برزگری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 28 مرداد 1393 - 11:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

http://ssu.ac.ir/cms/index.php?id=933&tx_ttnews%5Btt_news%5D=1465&cHash=0a4ac9479692a90d24096a9dba228f6f
روز گذشته دوشنبه 26 ماه طی درخواست از مرکز اورژانس بافق مبنی بر کاهش سطح هوشیاری و تنگی نفس شدید خانمی 55 ساله یک واحد امدادی از مرکز اورژانس شهرستان بافق به محل حادثه اعزام شد .

با حضور دو تکنسین اورژانس بر بالین بیمار و معاینه، مشخص شد که وی هیچگونه علائم حیاتی ندارد . پرسنل بلافاصله اقدامات اولیه احیا و سپس پیشرفته و مانیتورینگ را شروع نموده و مصدوم را به بیمارستان ولی عصر بافق منتقل نمودند . اقدام به موقع و صحیح آقایان محمدمهدی زینلی و حسن افضلی در این ماموریت باعث شد بیمار علایم حیاتی خود را در محل بازیابد و سپس بعد از انتقال به بیمارستان و اقدامات تکمیلی مصدوم را به بخش CCU منتقل نمودند و در حال حاضر بیمار جهت اقدامات و مراقبتهای ویژه در ال انتقال به بیمارستان سیدالشهدا یزد میباشد .

دکتر احمد دهقان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ضمن تشکر از تکنسینهای حاضر در این ماموریت گفت : امدادرسانی بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خدا و رحمتی از جانب خداوند که بر بندگان متعهدش نازل میگردد
با تشکر از این دو عزیز

بستگان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 10:32 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

از تمام کسانی که در این راه زحمت میکشند وبا اقدامات به موقع خود حیات دوبادره به انگونه بیماران می بخشند علی الخصوص اقایان افضلی و زینلی و همچنین اقای سعید ملک زاده که همراهی بیمارمان را جهت اعزام به یزدانجام دادند تشکر مینماییم خداوند عمر طولانی و با عزت به شما فرمایید ت

You cannot copy content of this page