بهشت زیر پایت را به چه بهایی فروخته‎ای مادر؟!!!

دسته: بانوان، کودکان
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 24 خرداد 1391
 از قدیم‎ها شنیدیم که می گن بهشت زیر پای مادران است اما تا حالا چند بار با خودت فکر کردی که چرا این مقام بالا را خداوند به یک مادر می‎دهد.
چندی پیش در جلسه هم اندیشی بانوان کشور یکی از حاضرین که از روحانیون هم بود ,عنوان کرد : که زنان و مادران پرچم داران حقیقی صحنه تربیت هستند. او معتقد است که این نقش تنها در جامعه از عهده زنان برمی آید.
 نقش تربیتی زن در جامعه بر کسی پوشیده نیست. اما تا چه اندازه مادران امروز به دنبال ایفای نقش در جایگاه خودشان هستند. کمی تامل کنید جامعه امروز ایران اسلامی را ببیندید. بنظر شما اصلی ترین دغدغه زن امروز ایرانی چیست؟ تا چه اندازه به نقش تربیتی خود فکر می‎کند؟
در این نشست همچنین یکی از بانوان فرهیخته و دارای دکتری افتخاری خلاقیت ؛در جایگاه حاضر شد و در مورد حقوق زنان در اسلام صحبت به میان آورد .ایشان بیان داشت :حقوق زنان به دلیل نگاه‎های مردانه در پرده‎ای از ابهام وجود دارد و در آنجایی که قرآن صحبت از حق مرد دارد در قانون واجب شمرده شده و در جای دیگر که صحبت از حق زنان است این مسئله مستحب و به نوعی در ردیف کارهای اخلاقی قرار می‎گیرد.
او معتقد بود که اسلام نگاه عادلانه‎ای در خصوص زنان دارد اما مسئله‎ای که وجود دارد این است که این موضوع آنگونه که باید قانونی نشده است و در حد یک تذکر باقی مانده است که جا دارد طور دیگری نیز به این امر نظر کرد.
حرف‎های این بانو فرهیخته انسان را به فکر فرو می‎برد. واقعا حق زنان در قانون تا چه اندازه رعایت شده است؟
سخنران بعدی یکی از اساتیددانشگاه شهید بهشتی تهران بود.
او گفت اگر مومنی و خدا را می‎پرستی باید بدون هیچ چون و چرایی مطیع امر الهی باشید چرا او که خالق طبیعت است باید واضع شریعت نیز باشد او به خوبی می‎داند که تو را در کدامین مسیر قرار دهد که صلاح درآن باشد چرا که او خالق است.
حرفای این سخنران نیز انسان را به این فکر فرو میبرد که ؛ تا چه اندازه تابع دستورات الهی هستیم و تا چه اندازه برای احقاق حقی که سال‎ها از آن سخن به میان آمده جدل می‎کنیم اصلا این حق که امروز زنان جامعه به دنبال آنها هستند چیست؟ آیا حق آنهاست که دوشادو ش  مردان کار کنند؟ آیا حق آنهاست که از جایگاه و شان سیاسی برخوردار باشند؟ آیا حق آنان این است که در چرخه اقتصادی نقش بازی کنند؟ آری همه این‎ها حق یک زن مسلمان است و قانون و اسلام و شریعت نیز به آنها تاکید فراوان دارند. اما مادرم ، خواهرم آیا تا اندازه‎ای که به این حقوق خود می‎اندیشی به حق مادر بودن خود نیز فکر می‎کنی؟ به نقش تربیتی که در جامعه و خانواده نیز داری اهمیت می دهی؟ نقشی که تنها تو می‎توانی ایفا کنی از همین روست که خدا بهشت را برای این اجر معنوی به تو بشارت داده است.
اقتصاد، سیاست و اجتماع فعالیت‎های است که تو بخوبی می‎توانی  در کنار مردان آن را ایفا کنی و این را زنان بسیاری به اثبات رسانده‎اند. اما مادری تنها کاری است که فقط یک زن می‎تواند از عهده آن برآید. چرا امروز اصل کار زنان فرع شده است؟ چرا نتوانستیم برای جامعه زنان امروز تبین کنیم حقوق و جایگاهش را؟ امروزه کودکان بسیاری به دلیل نداشتن خانواده، و یا خودخواهی پدر و مادر روانه موسسه‎های خیریه می‎شوند تا روزگار خود را با بی‎محبتی رقم بزنند. این کودکان بر سر سفره محبت نمی‎نشینند چرا که مادران امروز هر روز که می‎گذرد از نقش مادری خود دورتر می‎شود. و اینگونه است که بهشت زیر پای خود را با کار، رنج و مشقت مردانه عوض می‎کنند تا افتخارشان این باشد که از مردان چیزی کم ندارند و فراموش کردن که آنها یک زن هستند
ناهيد مظفري

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page