قشر دانشگاهی و جوانان و نوجوانان با تعهد و تخصص خود در زمنیه دانش هسته ای ثابت کرده اند که استکبار جهانی ناتوان و ذلیل است

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
یکشنبه - 28 خرداد 1391

با حضور پدر شهید مصطفی احمدی روشن ؛

هفتمین یادمان شهدای گمنام دولت آباد بافق برگزار شد

 “رحیم احمدی روشن” در مراسم یادواره شهدای گمنام سبزدشت در تپه نورالشهدا دولت آباد با حضور امام جمعه ، فرماندار ، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ، مسئولین محلی ، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم  با اشاره به ایستادگی ملت ایران دربرابر مستکبران و استعمارگران اظهار داشت : ملت ایران همواره در صحنه های آزمایش الهی پیروز بیرون آمده و ایستادگی این مردم در حمایت از انقلاب و رهبری همواره پایدار است .

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی جوانان در صحنه های مختلف افزود: امروز جوانان کشور ایران اسلامی در جبهه علم و فناوری شجاعانه د ربرابر دسیسه های دشمنان ایران مقاومت می کند.

پدر شهید احمدی روشن تصریح کرد: قشر دانشگاهی و جوانان و نوجوانان با تعهد و تخصص خود در زمنیه دانش هسته ای ثابت کرده اند که استکبار جهانی ناتوان و ذلیل است و در این زمینه راهی از پیش نخواهد برد.

احمدی روشن با بیان اینکه اکنون انقلاب بیش از 16هزار شهید هسته ای تقدیم کرده است خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با به شهادت رساندن مصطفی احمدی روشن قصد ناامید کردن دانشمندان هسته ای کشور را از صحنه داشت که با عنایت خداوند د راین زمینه نیز ناکام ماند.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن  شهادت را اوج کمال و سعادت  عنوان کرد و تصریح کرد: ملت ایران از شهادت در راه خدا که اوج سعادت اس ابایی ندارد و در این راه پاشنه کشیده حاضر و آماده است .

وی عنوان کرد : بعد از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن بیش از پنج هزار دانشچو از سراسر کشور برای تغییر رشته خود به فیزیک اعلام آمادگی نمودند که این بیانگر  بصیرت و آگاهی جوانان دانشجو به این مسئله است .

پدر شهید مصطفی احمدی روشن با بیان خاطراتی از شهید مصطفی روشن افزود: ولایتمداری و تلاش شبانه روزی مصطفی احمدی روشن دو شاخص برتر این شهید است که همواره در وجود این شهید دیده می شد.

احمدی روشن به دیدگاههای برتر فرزندش اشاره کرد و گفت :افق فکری شهید مصطفی احمدی روشن جهانی بود و اندیشه ای بزرگ داشت و همواره بر این اعتقاد بود که کشورهای مسلمان نباید به بیگانگان وابسته باشند.

وی با اشاره به موفقیت های اخیر کشور د رزمینه غنی سازی و انرژی هسته خاطر نشان کرد: اگر امروز استکبار جهانی و گروه 1+5 تن به خواسته ای ایران داده است به خاطر این است که این کشورها به استقلال  ایران د راین زمینه پی برده اند .

 احمدی روشن همچنین با تبریک دستگیری عاملان ترور شهدای هسته ای کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)  بیان داشت : اطمینان قلبی داشتیم که خون این شهدا هرگز از بین نخواهد رفت و مهره های کثیف استکبار به چنگ عدالت گرفتار می شوند.

وی تصریح کرد : اعلام خبر دستگیری عاملان ترور شهدای هسته ای موجب خوشحالی همه ملا ایران و شادی قلب مقام معظم رهبری شد که از این بابت سجده شکر بجا می آوریم .

امام جمعه بافق نیز در این مراسم با تجلیل از خانواده شهید مصطفی احمدی روشن به بیان ویژگیهای شهدا پرداخت و گفت : شهدا از ویژگی هایی برخوردارند که نمی توان هیچ شخصیتی را با این ویژگی ها مقایسه کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به جایگاه شهادت در قرآن افزود: همه شهدا در نزد پروردگار از جایگاه عظیم و بزرگی برخوردارند که این عظمت به خاطر جانفشانی آنان د راه خداوند بدست آمده است .

امام جمعه بافق تربیت صحیح و دامان پاک خانواده شهید مصطفی احمدی روشن را عامل موفقیت و سعادت این شهید عنوان کرد و گفت : موفقیت های امروز کشور در زمینه هسته ای مرهون تلاش ها و از خود گذشتگی جوانانی چون مصطفی احمدی روشن است .

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادمان با توصیف جایگاه شهادت نزد  خداوند گفت : ما در نظام مقدس اسلامی سه گروه شهدا داریم که گروه اول برای ایجاد نظام و گروه دوم برای تثبیت نظام و گروه سوم برای باروری نظام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به فیض عظیم شهادت دست یافتند.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده تصریح کرد : شهدای هسته ای ما به ویژه شهید مصطفی احمدی روشن برای باروری و پیشرفت نظام همواره در تلاش بودند که مزد این تلاش ها که همان شهادت در راه خدا بود را کسب کردند.

وی اشاره به ارزش و اهمیت برگزاری یادواره های شهدا  افزود: برگزاری این یادواره ها باعث جاودانگی پیام و راه شهدا شده و به گوش آیندگان می رسد.

نماینده مردم بافق پیام شهدا را برگرفته از خط سرخ عاشورا عنوان کرد و بیان داشت : همانگونه که پیام عاشورا در طی قرون متمادی جاودانه شد و باعث بوجود آمدن این نظام گردید این مجالس نیز موجب انتقال فرهنگ شهادت به نسل های آینده می شود و آنان نیز از مواهب خون های بحق ریخته شده بهرمند می شوند.

زارع زاده با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد شهدا تصریح کرد: پیام شهید مقدس است و کسانی که در راستای تبلیغ این پیام ها تلاش می کنند نزد پروردگار ماجورند.

تجلیل از پدر شهید مصطفی احمدی روشن با اهدا لوح تقدیر، اجرای سرود شهادت و ولایت ، غباروبی قبور شهدای گمنام ، پخش نماهنگ ، پخش بلوتوث سخنان رهبری ، مداحی و حماسه خوانی دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفتمین یادواره شهدای گمنام دولت آباد بافق بود.

تپه نورالشهدای روستای دولت آباد در فاصله 85 کیلومتری شهرستان بافق قرار دارد  و میزبان سه شهید گمنام دفاع مقدس است ./علی حسن پور


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
خادم الشهدا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 30 خرداد 1391 - 4:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بچه های دولت آباد خداقوت / اجر شما با شهدای گمنام / جدا گل کاشتید.

You cannot copy content of this page